Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.
: 04 gru 2007, 13:42
Witam i pozdrawiam Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tym forum, od razu przejdę do konkretów.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.