Strona 1 z 3

Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.

: 04 gru 2007, 13:42
autor: Bald
Witam i pozdrawiam Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tym forum, od razu przejdę do konkretów.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.

: 04 gru 2007, 13:47
autor: MARKKO
Bald, jako że jesteś nowy nie dostaniesz ostrzeżenia ale poszukaj na forum temat był juz poruszany

: 04 gru 2007, 14:22
autor: Bald
Co prawda był poruszany, jednak nie znalazłem w tamtych tematach odpowiedzi na moje pytania co do instalacji elektrycznej.

: 04 gru 2007, 14:56
autor: MARKKO
to trudno w tamtym temacie napisac zapytanie?

: 04 gru 2007, 15:04
autor: ARIEL
MARKKO,
ale nie bębzie mógł użyć opcji pomógł :razz:

[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Wto 04 Gru, 2007 ]
no tak dla niektórych ta opcja jest najważniejsza

: 04 gru 2007, 15:59
autor: Bald
Temat można zamknąć. Byłem u znajomego mechanika, który akurat ma teraz na warsztacie Escorta 1.4 i po jego oglądnięciu wiem, że instalacja od silnika jest inna jak w 1.3 oraz komputer i cewka jest inna.
Więc rzeczywiście nie będe mógł użyć opcji pomógł...

: 04 gru 2007, 23:57
autor: WieSiu
ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.

: 05 gru 2007, 09:29
autor: orion
WieSiu pisze:105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
tylko sprzęgło inne

: 05 gru 2007, 10:56
autor: mikruss
A sprzęgło to i tak z silnikiem będzie-a nóż widelec bedzie dobre :razz:

: 05 gru 2007, 11:14
autor: orion
mikruss pisze:A sprzęgło to i tak z silnikiem będzie
masz rację przeważnie jest razem

: 05 gru 2007, 12:38
autor: Bald
WieSiu pisze:ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
Taki mam zamiar. Oglądałem nawet MkV 1.6 EFi z walnietym przodem za 500 zł - prawie za darmo. Szkoda tylko, że po uruchomieniu silnika z rury buchały kłęby niebieskiego dymu, silnik przerywał, nie miał wolnych obrotów, na wysokie ciężko miał się wkręcić, a zawory grały jak u mnie w 1.3 pomimo hydraulicznych popychaczy... ;) Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...

: 05 gru 2007, 13:00
autor: cidzej
Bald pisze:Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...
słusznie :) wbrew obiegowym opiniom 1.4 to dosc trwaly i udany silnik, tani w konserwacji i bardzo łatwo trafić nie zarżnięty egzemplarz

: 05 gru 2007, 13:28
autor: mikruss
...tylko żarłoczny jak mój 1.6 16V ...

: 05 gru 2007, 13:36
autor: cidzej
ale tańszy w zakupie, serwisowaniu, w swapie, tanszy do zagazowania (spokojnie wystarczy II gen), mniejsze oplaty za OC - generalnie zalezy komu do czego potrzebny

: 05 gru 2007, 13:43
autor: orion
1,4 to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie jeżeli chodzi o kolegę Balda