Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.
Moderator: Moderatorzy
Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.
Witam i pozdrawiam Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tym forum, od razu przejdę do konkretów.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.
MARKKO,
ale nie bębzie mógł użyć opcji pomógł
[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Wto 04 Gru, 2007 ]
no tak dla niektórych ta opcja jest najważniejsza
ale nie bębzie mógł użyć opcji pomógł
[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Wto 04 Gru, 2007 ]
no tak dla niektórych ta opcja jest najważniejsza
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Taki mam zamiar. Oglądałem nawet MkV 1.6 EFi z walnietym przodem za 500 zł - prawie za darmo. Szkoda tylko, że po uruchomieniu silnika z rury buchały kłęby niebieskiego dymu, silnik przerywał, nie miał wolnych obrotów, na wysokie ciężko miał się wkręcić, a zawory grały jak u mnie w 1.3 pomimo hydraulicznych popychaczy... Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...WieSiu pisze:ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
słusznie wbrew obiegowym opiniom 1.4 to dosc trwaly i udany silnik, tani w konserwacji i bardzo łatwo trafić nie zarżnięty egzemplarzBald pisze:Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ale tańszy w zakupie, serwisowaniu, w swapie, tanszy do zagazowania (spokojnie wystarczy II gen), mniejsze oplaty za OC - generalnie zalezy komu do czego potrzebny
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415