Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Bald

Przekładnka silnika 1.3 na 1.4 - kilka pytań.

Post autor: Bald »

Witam i pozdrawiam Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tym forum, od razu przejdę do konkretów.
Jestem posiadaczem Escorta MkVI 1.3 monowtrysk, '94, zagazowany. Jako, że silnik łyka 1,5 litra oleju na 1000 km., postanowiłem zmierzyć ciśnienie sprężania. Efekt - kompresja od 7 do 9 atm, a po dolaniu oleju do cylindrów skacze do 13 atm, znaczy że do wymiany są pierścienie, a może i tuleje do szlifu. Dodatkowo dźwięk jaki wydaje silnik jest identyczny jaki wydają grzechotniki na Saharze - klawiatura zaworów chodzi praktycznie na sucho - nie wiem czy brak ciśnienia oleju (kontrolka nie świeci) czy może przytkane kanały olejowe? W związku z powyższym nie podejmuję się remontu silnika ze względu na koszty i postanowiłem poszukać używanego silnika w dobrym stanie. Silnik 1.3 ciężko trafić w dobrym stanie więc mój wybór padł na 1.4 mono z MkV. Skrzynia, sprzęgło są takie same w obu silnikach, chłodnicę będe musiał zmienić. Pozostaje kwestia instalacji elektrycznej. I tutaj sedno sprawy:
1. Czy wszystkie przewody od silnika pasują, ewentualnie które nie?
2. Czy komputer obu silników jest taki sam?
3. Co jeszcze może sprawić trudności przy SWAP'ie.
Bardzo proszę o odpowiedzi osób, które robiły coś takiego w swoich Essach, jak to wygląda w rzeczywistości.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Bald, jako że jesteś nowy nie dostaniesz ostrzeżenia ale poszukaj na forum temat był juz poruszany
Bald

Post autor: Bald »

Co prawda był poruszany, jednak nie znalazłem w tamtych tematach odpowiedzi na moje pytania co do instalacji elektrycznej.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

to trudno w tamtym temacie napisac zapytanie?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

MARKKO,
ale nie bębzie mógł użyć opcji pomógł :razz:

[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Wto 04 Gru, 2007 ]
no tak dla niektórych ta opcja jest najważniejsza
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Bald

Post autor: Bald »

Temat można zamknąć. Byłem u znajomego mechanika, który akurat ma teraz na warsztacie Escorta 1.4 i po jego oglądnięciu wiem, że instalacja od silnika jest inna jak w 1.3 oraz komputer i cewka jest inna.
Więc rzeczywiście nie będe mógł użyć opcji pomógł...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

WieSiu pisze:105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
tylko sprzęgło inne
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
mikruss

Post autor: mikruss »

A sprzęgło to i tak z silnikiem będzie-a nóż widelec bedzie dobre :razz:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

mikruss pisze:A sprzęgło to i tak z silnikiem będzie
masz rację przeważnie jest razem
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Bald

Post autor: Bald »

WieSiu pisze:ale nie jest zlym pomyslem instalacja innego silnika, jak juz cos, to zamiast 1.4 wloz 1.6 8 zaworowy, 105 ps bedziesz mial i bedzie sie fajnie jezdzilo, jak dobrze poszukasz to trafisz z cala wiazka i osprzetem dosc tanio, a skrzynia pozostanie ta sama.
Taki mam zamiar. Oglądałem nawet MkV 1.6 EFi z walnietym przodem za 500 zł - prawie za darmo. Szkoda tylko, że po uruchomieniu silnika z rury buchały kłęby niebieskiego dymu, silnik przerywał, nie miał wolnych obrotów, na wysokie ciężko miał się wkręcić, a zawory grały jak u mnie w 1.3 pomimo hydraulicznych popychaczy... ;) Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Bald pisze:Zdecyduję się chyba jednak na kupno całego auta z silnikiem 1.4, przerzuce silnik, powyciągam co lepsze a buda pójdzie na złom...
słusznie :) wbrew obiegowym opiniom 1.4 to dosc trwaly i udany silnik, tani w konserwacji i bardzo łatwo trafić nie zarżnięty egzemplarz
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
mikruss

Post autor: mikruss »

...tylko żarłoczny jak mój 1.6 16V ...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ale tańszy w zakupie, serwisowaniu, w swapie, tanszy do zagazowania (spokojnie wystarczy II gen), mniejsze oplaty za OC - generalnie zalezy komu do czego potrzebny
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

1,4 to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie jeżeli chodzi o kolegę Balda
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ