Strona 1 z 2

czujnik polozenia przepustnicy

: 02 gru 2007, 00:39
autor: pufocek
jest to escort 1,4 90 rok sprawdzalem czujke polozenia przepustnici i nic nie pokazywal,ale jak polutowalem przewody przy czujce bo byly spekane i przysniedziale to zaczela dzialac ale tylko na 2 przewodach,opornosc na nich jest dobra ale jak podlaczylem ja do instalacji to napiecie mam 0,09 do 0,01,czyli nie takie jak powinno co moze byc tego przyczyna?

: 09 gru 2007, 14:23
autor: pufocek
rozwiazalem swój problem.ktos kiedys kable ciol i lutowal przed kostka zlaczeniawa (konektorkiem) i tam pewnie bylo kiebskie polaczenie bo jak polutowalem te miejsca to bylo ok.ale mimo tego dalej byla kicha bo czujnik polozenie przepustnicy byl w polowie sprawny i auto dalej dusilo .nowy czujnik troche kosztuje wiec pojechalem na szrot i kupilem czujnik od poloneza( ma podobne wartosci) po przerobkach i ustawieniu dziala .auto myka jak nowe

: 22 sty 2008, 19:47
autor: jurex02
Koszty są duże za nowy . Czy da się zregenerowac stary potencjometr ?

: 23 sty 2008, 15:51
autor: ARIEL
jurex02, za 100zł kupisz cały wtrysk z potencjometrem i krokowcem na allegro
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=298647025

: 23 sty 2008, 16:26
autor: Yagr
co do regeneracji potencjometru.... dawniej takie rzeczy można było usprawnić przez wsypanie do wnętrza potencjometru niewielkiej ilości sproszkowanego grafitu (takiego zwykłego grafitu z ołówka - proszę mnie nie pytać czy twardość B3, HB, czy H5 :mrgreen: . Potem trzeba było trochę poobracać potencjometrem żeby grafit ładnie się rozprowadził. Obecnie możesz spróbować psiknąć do środka preparatu do zabezpieczania styków elektrycznych np. ISOL czy jakoś tak... Ale metoda z wstawką z poloneza godna jest odnotowania ;) gratuluję inwencji :)

: 29 sty 2008, 21:56
autor: jurex02
Dzięki za podanie mi informacji o allegro !! Mój potencjometr ma dziurę bo miernik wskazuje mi "o" w połowie a następnie wzrasta do 5,59ohm Moje osiągi na tym silniku sa niewielkie bo Max do 140 i go coś trzyma . Obroty OK rosną a silnik muł. Może to byc potencjometr?

: 30 sty 2008, 11:19
autor: ARIEL
jurex02 pisze:Obroty OK rosną a silnik muł. Może to byc potencjometr?
pewnie że może ;)

: 30 sty 2008, 19:24
autor: jurex02
Jak często powinno zmienic się świece , przy starszych rocznikach np. 93 którego pośiadam. Na obecnych świecach przejechałem 15,000 km.

: 30 sty 2008, 22:00
autor: Yagr
wg zalecen to co 10-15kkm (standardowe jednoelektrodowe), ok. 30kkm (standardowe wieloelektrodowe). Dłuższe przebiegi maja tez świece platynowe i inne nowoczesne (iridium itp) jednak z doświadczenia wynika że dobre nawet standardowe świece dają radę dużo dłużej (przykład: Daewoo Lanos świece Iskra :) i wymiana po 60kkm, przy czym wymiana na wszelki wypadek bo dawały radę i nie było w czasie pracy żadnych oznak zużycia)
Ja staram sie wymienić świece co jakieś 20-25 kkm :)

: 04 lut 2008, 17:46
autor: jurex02
Gdzie i co wymienic aby uzyskać przyzwoitą moc silnika . Max osiągi to z trudem do130km. Obroty wzrastają a nie przeklada się to na prędkosc.Proszę o wskazanie częsci która może byc powodem takiego mulenia. Pozdrawiam !!

: 04 lut 2008, 18:05
autor: Jamszoł
W którym miejscu bierze ci sprzęgło ?

: 05 lut 2008, 19:41
autor: jurex02
Wtam !

nie muszę mocno wciskac aby włączyc bieg, i tak samo aby wyłaczyc .

: 05 lut 2008, 20:00
autor: Jamszoł
Podejżewam , że masz za mały luz i śliska Ci się sprzęgło .
Zwiększ luz na lince tak aby sprzęgło brało na połowie wysokości lub tuż przed połową.

: 05 lut 2008, 20:11
autor: leszek
ludziki nie robcie balaganu. Ten temat i tak już nie wiadomo o czym jest !!!
Masz pytanie nie związane z tematem---
1. Przeszukaj forum.
2.Jak nic nie ma załóż nowy topik.

: 05 lut 2008, 20:16
autor: ARIEL
mody -troszke elastycznośći ;)