Strona 1 z 3

Dziwna praca turbiny

: 27 lis 2007, 22:50
autor: Mikosz
Witam.
Pierwszy raz posiadam auto który posiada na olej napędowy i teraz mam pytanie, czy Wy posiadacze MK7 1.8 TD macie tak samo dziwną prace turbinii w 1800-2000 obr./min. , taki że całe auto się trzęsie a powyzej 2000 obr. już wraca do normy i chodzi jak benzyna. Jeżdżę na piatym biegu i zawsze przy 80 km/h zaczyna trzęsieć i kierownica też. Staram dawac wiecej gazu aby od 90 km/h jechało komfortowo. Czy to normalne u dieselków ?? Może trzeba intercooler albo turbinie wyczyścić czy jak ??

: 27 lis 2007, 23:40
autor: Jamszoł
Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.

: 28 lis 2007, 15:03
autor: Mikosz
jamszoł pisze:Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.
Musiałbym mieć pewnie kanał :-/ Czy jesteś pewny co do gumy ?? naprawiałeś takie dieselki ??
Niestety nie wiem jak to wygląda guma, może ktos ma zdjecie. Oby nie kosztuje dużo jeśli trzeba wymieniać ;-)

: 28 lis 2007, 15:50
autor: ARIEL
mikosz83, gumy łatwo znajdziesz ,jest topołączenie silnika z karoserią

: 06 sty 2008, 15:41
autor: emiliopl
turbina się załącza(o ile się nie mylę) przy 2500 obrotów tak jest u moich teściów w escorcie i w moim mondeo

: 06 sty 2008, 16:01
autor: ARIEL
umnie się chyba załącza 2000 albo i ciut wcześniej

: 06 sty 2008, 16:31
autor: Seba
2200 w starszych ,a u Ciebie ARIEL, bedzie pewnie nizej bo to juz kolejny raz zmodernizowany silnik

: 06 sty 2008, 17:05
autor: ELpYndoL
TE objawy NIE maja nic wspoólnego z turbina !!!

: 07 sty 2008, 15:52
autor: TDiesel
Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.

: 07 sty 2008, 17:39
autor: ELpYndoL
KOlega pisze ze zawsze PRZY 80km/h ma te drgania wiec TU TURBINA NIE MA NIC WSPóLNEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! praca turbiny jest uzalezniona od predkosci obrotowej silnika !!!!!!! wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła

: 07 sty 2008, 18:04
autor: ARIEL
Yanek, no masz racje niedoczytanie posta :shock:
winne mozebyć nie wyważenie kół nawet jakiś luz w zawieszeniu
w ostatecznosci autko po dzwonie nie dowyeliminowania
ale najprawdopodobniej stawiam na poduszke silnika lub skrzynki :cool:

: 07 sty 2008, 18:14
autor: Mikosz
Yanek pisze:wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła
Masz racje. Na każdym biegu drga jak wskazówka na obrotomierzu pokazuje przy 1800 obr/min. Najczęściej odczuwam na 4 i 5 biegu bo w tych biegach miewam 80-tki. A co do wyważania koła to raczej jest ustawione napewno, niedawno miałem zbieżność u porządnego fachowca oraz wyważone koła. Jak miałem letnie to też drgania były nadal. Może to być poduszka silnika lub skrzynii.... no cóż spytam sie mechanika w jakim stanie są....
TDiesel pisze:Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.
A gdzie to jest zawór boostera ? ile to kosztuje? czy wymiana banalna ??

: 08 sty 2008, 11:35
autor: orion
mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam

: 08 sty 2008, 14:58
autor: Mikosz
orioninblue pisze:mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam
a co Ty Miodek ześ ? Czasem błędy robię tak jak każdy. Skoro Ci razi w oczy to se załóż przeciw słoneczne okulary... --> :cool:

: 08 sty 2008, 15:09
autor: orion
mikosz83, nie oburzaj się tak nie chciałem Cię urazić, a jak nie chcesz robić błędów to uruchom słownik, takie błędy trzeba wytykać żeby się nie szerzyły dalej.