Strona 1 z 3
Dziwna praca turbiny
: 27 lis 2007, 22:50
autor: Mikosz
Witam.
Pierwszy raz posiadam auto który posiada na olej napędowy i teraz mam pytanie, czy Wy posiadacze MK7 1.8 TD macie tak samo dziwną prace turbinii w 1800-2000 obr./min. , taki że całe auto się trzęsie a powyzej 2000 obr. już wraca do normy i chodzi jak benzyna. Jeżdżę na piatym biegu i zawsze przy 80 km/h zaczyna trzęsieć i kierownica też. Staram dawac wiecej gazu aby od 90 km/h jechało komfortowo. Czy to normalne u dieselków ?? Może trzeba intercooler albo turbinie wyczyścić czy jak ??
: 27 lis 2007, 23:40
autor: Jamszoł
Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.
: 28 lis 2007, 15:03
autor: Mikosz
jamszoł pisze:Sprawdź gumy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów.
Musiałbym mieć pewnie kanał

Czy jesteś pewny co do gumy ?? naprawiałeś takie dieselki ??
Niestety nie wiem jak to wygląda guma, może ktos ma zdjecie. Oby nie kosztuje dużo jeśli trzeba wymieniać ;-)
: 28 lis 2007, 15:50
autor: ARIEL
mikosz83, gumy łatwo znajdziesz ,jest topołączenie silnika z karoserią
: 06 sty 2008, 15:41
autor: emiliopl
turbina się załącza(o ile się nie mylę) przy 2500 obrotów tak jest u moich teściów w escorcie i w moim mondeo
: 06 sty 2008, 16:01
autor: ARIEL
umnie się chyba załącza 2000 albo i ciut wcześniej
: 06 sty 2008, 16:31
autor: Seba
2200 w starszych ,a u Ciebie ARIEL, bedzie pewnie nizej bo to juz kolejny raz zmodernizowany silnik
: 06 sty 2008, 17:05
autor: ELpYndoL
TE objawy NIE maja nic wspoólnego z turbina !!!
: 07 sty 2008, 15:52
autor: TDiesel
Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.
: 07 sty 2008, 17:39
autor: ELpYndoL
KOlega pisze ze zawsze PRZY 80km/h ma te drgania wiec TU TURBINA NIE MA NIC WSPóLNEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! praca turbiny jest uzalezniona od predkosci obrotowej silnika !!!!!!! wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła
: 07 sty 2008, 18:04
autor: ARIEL
Yanek, no masz racje niedoczytanie posta
winne mozebyć nie wyważenie kół nawet jakiś luz w zawieszeniu
w ostatecznosci autko po dzwonie nie dowyeliminowania
ale najprawdopodobniej stawiam na poduszke silnika lub skrzynki

: 07 sty 2008, 18:14
autor: Mikosz
Yanek pisze:wiec powinny te objawy wystepowac na karzdym biegu przy róznej predkosci pojazdu a nie przy 80km/h jak telepie kierownica to na 100 % sa zle wywazone koła
Masz racje. Na każdym biegu drga jak wskazówka na obrotomierzu pokazuje przy 1800 obr/min. Najczęściej odczuwam na 4 i 5 biegu bo w tych biegach miewam 80-tki. A co do wyważania koła to raczej jest ustawione napewno, niedawno miałem zbieżność u porządnego fachowca oraz wyważone koła. Jak miałem letnie to też drgania były nadal. Może to być poduszka silnika lub skrzynii.... no cóż spytam sie mechanika w jakim stanie są....
TDiesel pisze:Też tak mam i są możliwe 2 wyjścia. Albo masz źle ustawiony zawór booster, za szybko ładuje turbo, albo jest to wina konstrukcyjna ogólnie silnia 1.8TD, bo często słyszę, że takie coś się dzieje - u mnie podobnie jest, ale mam walniętego boostera.
A gdzie to jest zawór boostera ? ile to kosztuje? czy wymiana banalna ??
: 08 sty 2008, 11:35
autor: orion
mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam
: 08 sty 2008, 14:58
autor: Mikosz
orioninblue pisze:mikosz83, popraw tytuł bo już mnie w oczy razi, piszę się turbiny.
Pozdrawiam
a co Ty Miodek ześ ? Czasem błędy robię tak jak każdy. Skoro Ci razi w oczy to se załóż przeciw słoneczne okulary... -->

: 08 sty 2008, 15:09
autor: orion
mikosz83, nie oburzaj się tak nie chciałem Cię urazić, a jak nie chcesz robić błędów to uruchom słownik, takie błędy trzeba wytykać żeby się nie szerzyły dalej.