Dziwna praca turbiny

Moderator: Moderatorzy

GonzoG

Post autor: GonzoG »

Ani poduszki, ani turbina. Jest zakres pracy silnika, w którym jest dość wysoki moment obrotowy, a niska moc. Dlatego w silnikach z bezpośrednim wtryskiem (np. TDDI) turbina załącza się w granicach 1800 obr. aby uniknąć takiej sytuacji.
Wymiana poduszek silnika i szkrzyni może jedynie troche zmniejszyć drżenia.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

GonzoG pisze:(np. TDDI) turbina załącza się w granicach 1800 obr
nigdzie się tego doczytać niemogłem przy ilu się włancza :sad:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w Escortach TD 90PS najwyzszy moment jest wg instrukcji przy 2000 obrotow/min i wynosi 180Nm. A jak jest w praktyce,to wydaje mi sie,ze dopiero przy 2500 obrotow to auto na prawde ciagnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
neosystem

Post autor: neosystem »

a czy turbinę powinno słychać, bo u mnie słychać taki cichy gwizd w środku jak się turbo rozkręca...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

możę masz węże dirawe i tam słychać gwizd nieszcelnosci :-|
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
neosystem

Post autor: neosystem »

a teraz odwrotne pytanie, czy można coś zrobić żeby właśnie było słychać turbine jak gwiżdże??
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

u mnie turbina załącza się przy 2500 obr. ale żadnego gwizdu czy świstu nie ma.
wg. wykresu z hamowni to te 180Nm są przy ~2500 obr. więc książka książką a wykres wykresem i co za tym idzie - nie warto przeciągać powyżej 3500 obr/min bo mocy nie przybywa.
Załączniki
wykres hamownia 1.8TD.jpg
wykres hamownia 1.8TD.jpg (159.13 KiB) Przejrzano 6688 razy
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kupiec, mam do Ciebie pytanko, czy na hamowni można na stojąco sprawdzić pod maska zachowanie silnika,pompy,turbiny na 4 biegu (60km/h) i 5 biegu (80km/h) ????? Chodzi o to że czy można oglądać silnik przy dużej prędkości a koła się kręcą z wałkami pod oponami (nie wiem jak to sie nazywa)
Do dziś nie mam pojęcia skad powstaje drgania na 4 i 5 biegu przy 1800-1950 obr/min. :(
Mój brat ma znajomego w hamowni to można sprawdzić... :)
neosystem

Post autor: neosystem »

u mnie też się załączała coś ok 2300, ale teraz gdy mu zatkałem zawór EGR turbinę już słychać tak przy 1700...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz niestety nie byłem na hamowni tylko wykres zciągnąłem z netu.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

u mnie wlasnie wtedy (1700) najbardziej taki wolny swist slychac, zwlaszcza jak jest zimne auto, jak jade 100km/h i dodam gazu mocno,to tez slychac turbine, ale to delikatnie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mikosz co do drgań to w moim fordillacu przy 1800-2000 obr/min też się lekko trzęsie i czuć jakby mocy nie miał i dlatego przy tych obrotach raczej nie wyprzedzam. kolega miał golfa TD i miał tak samo taką turbo dziurę. jak będziesz na hamowni to wklej wykres jak to wyszło u ciebie, jestem ciekaw bardzo.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
neosystem

Post autor: neosystem »

a ile kosztuje taka przyjemność na hamowni i gdzie to można zrobić
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

możesz się "kulnąć" do Jastrzębia http://www.vtech.slask.pl/index.php?opt ... &Itemid=59
co do ceny to nie wiem... zadzwoń... spytaj... ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
neosystem

Post autor: neosystem »

Yagr, ok dzięki
ODPOWIEDZ