Strona 1 z 2

kontrolka oleju

: 24 lis 2007, 00:05
autor: kupiec
szukałem ale nie znalazłem. dzisiaj jadąc furmanką to takie coś się stało że na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju a jak dodam gazu i obroty więcej jak 1100 to gaśnie. co to znaczy?

: 24 lis 2007, 00:11
autor: ARIEL
PODEJŻEWAM ŻE CZUJNIK CI SIADA czas na niwy ;)

: 24 lis 2007, 00:17
autor: kupiec
chłopie obyś miał racje!!!!!!! ja już prawie 1/2 halby wywaliłem że remont pompy lub całego układu olejowega trza robic :cry:

: 24 lis 2007, 00:28
autor: ARIEL
bynajmiej od tego zacznij prorokiem nie jestem ;)

: 24 lis 2007, 10:49
autor: darcun4
Albo ....dolej oleju

: 24 lis 2007, 13:37
autor: Jamszoł
darcun4 pisze:Albo ....dolej oleju
właśnie - ja bym zaczoł od sprawdzenia stanu oleju - potem czujnika ciśnienia - może być już zmęczony.
Następnie gdy tu jest wszystko OK to niestety trzeba dobrać się do pompy - ale nie do remontu pompy ale raczej do połączenia rurki pompy z blokiem.
piszesz , że była remontowana - czy złożona była na uszczelkę - chodzi o połączenie pompa - (rurka pompy która doprowadza olej do bloku) - blok - musi być łączone poprzez uszczelkę bo inaczej olej zamiast do bloku ucieka spowrotem do misy i nie ma ciśnienia.
Ewentualnie ktoś co pompę przykręcał nie zabezpieczył śrób i się popuściły lub odkręciły przy tym łączeniu a śruby leżą w misie olejowej.

: 26 lis 2007, 23:40
autor: kupiec
jamszoł źle mnie zrozumialeś, pompa nie była remontowana. a co do oleju to wiem że się sprawdza. poprostu jak olej się nagrzewa to kontrolka się zapala na obrotach do 1100 a później gaśnie. mam złe wspomnienia jak w czerwcu zajechałem escorta mkIV. siadła pompa a byłem w trasie no i kapa.

: 27 lis 2007, 13:23
autor: ARIEL
pierwsze wymień ten czujnk a potem będziemy dalej sie głowić ;)

: 27 lis 2007, 14:01
autor: emceha
I ja stawiam na czujnik ;) U mnie było podobnie po wjechaniu w mega głęboką kałużę. Wymieniłem czujnik i po problemie.

: 27 lis 2007, 14:17
autor: leszek
kupiec pisze:poprostu jak olej się nagrzewa to kontrolka się zapala na obrotach do 1100 a później gaśnie.
znaczy się tylko na ciepłym silniku sie tak dzieje????
No to gorzej :( .
Ale bądzmy dobrej myśli. Tak jak chlopaki mówili,zacznij od czujnika.

: 27 lis 2007, 16:53
autor: mikruss
W Favoritce tez na cieplym sie swiecila kontrolka od cisnienia oleju i tak do prawie 1400 obr/min. No juz mialem dosyc ale akurat byl mechanior w domu i sprawdzil mi cisnienie na wale i bylo ponad 4 bary (chyba) czyli jak w nowym silniku. Czujnik wkrecilem nowy i kontrolka przestala swiecic

: 27 lis 2007, 18:11
autor: Jamszoł
kupiec pisze:ja już prawie 1/2 halby wywaliłem że remont pompy
tak to zrozumiałem. :mrgreen:
Ale tak jak pisałem zacznij od czujnika.

: 14 lut 2008, 16:39
autor: kupiec
powracam do tematu. ponad 2 miesiące stał u mechanika to nie wymieniłem czujnika ale wczoraj wymieniłem i dalej miga lub świeci jak jest ciepły silnik do 1000 obrotów. stan oleju idealny.
jamszoł pisales coś o jakimś połączeniu pompy. napisz coś więcej jak to zrobić i co z czym połączyć.
coś czuje że się wpakowałem z tym dieslem :???:

: 14 lut 2008, 16:49
autor: ARIEL
coś czuje żę słabnie ciśnienie po zagrzaniu oleju ,przyczyny bym zaczoł szukać od pompy oleju

: 14 lut 2008, 20:23
autor: Jamszoł
kupiec pisze:jamszoł pisales coś o jakimś połączeniu pompy. napisz coś więcej jak to zrobić i co z czym połączyć.
jamszoł pisze:połączenia rurki pompy z blokiem.
Pompa olejowa zasysa olej z dołu miski olejowej i pompuje go rurką metalową do góry - do bloku (kadłuba silnika)
Chodziło mi właśnie o to połączenie - pomiędzy tą rórką a kadłubem.
Skręcane jest to na uszczelkę - więc jak silnik się rozgrzeje i olej zrobi się rzadszy to jest możliwe , że tam część oleju ucieka z powrotem do misy olejowej.
Jak to nie to :( to lepiej nie będę pisał co.