czy naprawde warto??

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

potwierdzam 1.3 i 1.4 to niemal to samo. Różnicy nie czuć wogóle.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ale słychać chyba mnie przekonaliście tylko że w mojej okolicy nic ciekawego nie ma albo za dużą kasę
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

orioninblue, to ci właśnie pisze szukaj sobie 1.6 cenowo podobne
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
mikruss

Post autor: mikruss »

KacpeR 2.0 z RS'a nie uturbisz bo Ci sie duł rozleci w drobny mak. Jak chcesz uturbic to 1.8 130 PS i skombinowac sobie kute tloki z walem (tu i uwdzie slyszalem za komplet tlokow 400 zl nowe kute) lub 2.3 ze skorbio a glowica od RS'a/
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

Myślałem właśnie o tym żeby dać 2.3 scorpionki. A kto wie ile roboty jest z zamianą dołów?
Poza tym mikruss, przy tak niskim ciśnieniu może sie posypać dół RS'ki? Aż tak lichy jest?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue pisze:1,3 już mnie dobija swoim dźwiękiem i tym że wszyscy myślą że to diesel
to niestety fakt :( chodzi jak rozklekotany ursus :( masakra :sad: pod wzgledem kultury jazdy to 1.4 to kosmiczna technologia. mysle, ze orion poczuje roznice miedzy tym rozklekotanym 1.3 a zadbanym 1.4.

poza tym wydaje mi sie, ze troszke demonizujecie to spalanie w 1.4 - to, ze komus sie nie chcialo/nie umial/ olal doprowadzenie 1.4 do ładu to nie oznacza, ze musi wszystkim wmawiac, ze ten silnik jest zly. przypomne, ze jeszcze w mkIV zostal uznany za najlepszy i najtrwalszy silnik do escorta :P tak czy siak moj pali w trasie kolo 6,5 (predkosci 90-110km/h), 8,8-9,5L/100km warszawa "trasy" 5km (czesto nawet sie nei zdazy wentylator zalaczyc) wiec tak naprawde ile to jest ?? 0,5-0,7L wiecej niz 1.3 ?? poza tym jak sie ma gaz to sie tak tego nie odczuwa :)

orion jak ci sie trafi jakies 1.4 to mozesz przerzucac ;)

ps. 1.4 ponoc jest nawet żwawszy niz 1.8D :P (opinia Markko bo moim jechal i mowil, ze nei jest tak zle :P )
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

dobrze cidzej że mi trochę rozjaśniłeś bo też mi się zdawało,że 1,4 nie jest taki tragiczny, jeszcze kilka miesięcy góra rok a orion będzie moim drugim autem prawdopodobnie do jazdy tylko po mieście i krótkich dystansach więc moc mi nie potrzebna zresztą do tej pory jej nie było, a zależy mi na dobrym stanie silnika i cichej jego pracy zobaczymy co się trafi wiem jedno do 1,4 pasuje mój cały osprzęt który działa bezproblemowo i przekładkę bym mógł zrobić we własnym zakresie bo do mechanika jeżdżę tylko ma przegląd i zbieżność.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

ja chcialbym sie odniesc do glownego tematu...

czy warto, zalezy tylko od indywidualnego podejscia... ja np z checia bym robil co trzeba po kolei gdyby mi finanse na to pozwalaly... tuningowac, czy kupic juz "gotowy" - wydaje mi sie ze tutaj tajemnica tkwi w magicznym slowie SATYSFAKCJA. jaka macie satysfakcje z tego ze kupiliscie RS'a? i mozecie nim szpanowac przed kumplami? chyba o wiele lepiej czlowiek by sie czul gdyby mogl z uniesionym czolem powiedziec, ze to on sam doprowadzil slabe, seryjne autko do takich zdumiewajacych efektow...

ja teraz jestem na etapie zastanawiania sie czy nie sprzedac esinki... dlaczego? sypie sie, nie nadarzam z naprawami - fakt, ma 15 lat, wiec ma prawo... ale z drugiej strony, kupie inny samochod, moze nowszy, a tez sie moze za pol roku okazac ze cos z nim nie tak, i znowu bede wkladal kase. wiec wole zostac przy esince, pakowac w niego forse, teraz juz wiem co go boli, wiem co trzeba zrobic. a przynajmnie doprowadze go do stanu w jakim wczesniej nie byl, stare 15-letnie auto bedzie chodzilo jak nowka! (no, prawie :P)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

siutek pisze: doprowadze go do stanu w jakim wczesniej nie byl, stare 15-letnie auto bedzie chodzilo jak nowka! (no, prawie :P)
:sad: musze cie zmartwic - co najwyzej zblizysz sie do stanu oryginalu z przed 15 lat, ale to dalej bedzie technologia 15-letnia :( poza tym niestety escort mk5 jest juz autem mało reprezentatywnym (no chyba, ze komus na tym specjalnie nie zalezy, bo nei ma takiej potrzeby) i nawet jak bedzie wygladal jak nówka z salonu to dalej bedzie to (niestety) 15-letni escort :( to jest chore, ale niestety np. w W-wie istotne :[ tutaj nie jest istotne jaki jest srodek tylko jak ładnie i mlodo z zewnatrz wyglada, a w srodku to moze byc i ruina - i nie chodzi tylko o samochody ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej pisze:8,8-9,5L/100km warszawa
a 1.6 ile?? tyle samo
poczytaj sobie spalanie w danych technicznych 1.4
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:np. w W-wie istotne :[ tutaj nie jest istotne jaki jest srodek tylko jak ładnie i mlodo z zewnatrz wyglada, a w srodku to moze byc i ruina - i nie chodzi tylko o samochody ;)
a ja na to s... chętnie przejadę się za 10lat moim orionem po stolicy powili i dostojnie :cool:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej, na szczescie nie mieszkam w wawie :P
ja zdarzylem ten samochod polubic, nie ukrywam ze czasem przydalby sie nieco wiekszy komfort, jak chocby klima, czy wspomaganie, ale najbardziej mi zalezy na tym by on chodzil wlasciwie, bo naprawde lubie ten samochod. poza tym nie stac mnie na jakas wypasiona bryke z 2006 roku :/ wstydzilbym sie jezdzic maluchem, czy polonezem, ale escorta sie nie wstydze :)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL pisze:
cidzej pisze:8,8-9,5L/100km warszawa
a 1.6 ile?? tyle samo
poczytaj sobie spalanie w danych technicznych 1.4
po co mam to czytac ?? dane techniczne sa mocno wyssane z palca w/g danych to po miescie moj escort powinien palic 10.9L/100km - nie wiem skad im sie to wzielo :???: tyle to mi palil przed wymiana sondy na sprawną. a pomiary mam bardzo dokladne ze wzgledu na fakt iz nie dziala mi pomiar ilosci paliwa w zbiorniku i nie raz wyjezdzalem paliwo az zgasl i nie zapalal (dlatego zawsze mialem ze soba karnister z benzyna)

niestety nie spotkalem 1.6 ktore by tyle spalalo - z reguly po miesice pali 10-11L/100km, mozecie sie zapytac Adriana, ze po swapie z 1.4 na 1.6 pali mu wiecej :P


dodam jeszcze, ze kocham to autko, Escort jest cudowny, zawsze bede go milo wspominal :) ale 2 tyg jazdy dzien w dzien Laguna wystarczyly zebym w escorcie w piatek poczul sie jakbym czołg co najmniej prowadzil (glownie za sprawa braku wspomagania) - a zawsze sie smialem z ojca, ze marudzi bo ja nie czuje zeby jakos specjalnie ciezko sie jezdzilo bez wspomagania :| czlowiek szybko przyzwyczaja do luksusu :???:
Ostatnio zmieniony 20 lis 2007, 09:55 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

KacpeR pisze:kupie RS cabrio
Nie ma seryjnych RS cabrio a te które jeżdżą po polsce to samoróby, często nie do końca wykonane tak jak trzeba. Jak chcesz mieć dobrze zrobione RS cario to zrób je sam :P
KacpeR pisze:młynek 2.0 RS. 150 kucy to już jest coś w tak lekkiej budzie, ale podejrzewam że półroku później pomyśle o jakimś soft turbo (tak z 0,6 bara) + ostrzejsze wałki i reszta sportowych gratów, tak żeby bez przemęczania go wycisnąć ze 170-190 KM
Ok KacpeR z tym że 2.0 średnio nadaje się pod turbo. Lepiej modyfikować go N/A czyli wałki, kółka rozrządu. Taką moc o jakiej piszesz można osiągnąć bez problemu wałkami, dolotem i polerką kanałów. Na soft turbo przy doładowaniu 0,6 bez zmiany wałków, z odpowiednim wydechem i dolotem wyszło by (zakładając że wystroisz to pożądznie na hamowni w dobrej firmie) około 200 kuca. Ale już się trzeba liczyć że blok pęknie, wał wyjdzie bokiem, urwie się korbowód itp. Takie opinie krążą o uturbianiu N7A. Poza tym remont kapitalny tej jednostki do najtańszych nie należy. Duuuużo lepszym rozwiązaniem jest zakup 130 konnego 1.8 RQB który jest najlepszą opcją do uturbiania z racji dodatkowego natrysku oleju na tłok. Według Angoli te silniki wytzrymują bez zakuwania dołu (czytaj kute tłoki, wał i korbowody) nawet 250 koni. Zaraz więcej o tym ....
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej, zapytaj się darka tyle co napisałeś to sięzgodze ze pali ale lpg
mój 1.4 10 pił bp ale kombi
i tak jak mówisz jeśli obydwa silniki są w dobrym stanie to wartość spalania jest podobna
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ