czy naprawde warto??

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL, popelniasz olbrzymi blad w tym momencie - jaki ma sens porownywanie spalania powiedzmy 1.6 w warszawskich czy wrocławskich korkach do jazdy np. w korkach po Olsztynie ??

pokaz mi 1.6 które w warszawskich korkach, jak jedzie nim warszawiak (cisnacy sie w kazda wolna dziure, wyciskajacy z silnika siódme poty) zejdzie ci ponizej 10L/100km a nie Torunianinin po Toruniu czy innym miescie ... :P

poprzedni wlasciciel mojego esa tez nie widzial duzego spalania, nawet jak stal w korku w swoim miescie (Sochaczewie), bo tam są 2 skrzyzowania na krzyz i korek to jest jak juz przejazd przez miasto zajmuje kolo 10 minut :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej, to przydzdo rybnika 40 min zamim do niego wjedziesz :razz: a potem dalej korki
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
emceha

Post autor: emceha »

Tak jak ARIEL pisał wcześniej nie ma co uturbiac RS-a bo nie wytrzyma. Tak jak napisałem wczesniej Anglicy już dawno rozpracowali ZETEc-I do granic mozliwości. Aytentycznie 1.8 wytrzymuje do 250 koni bez zakuwania. Przy doładowaniu 0,6 bara (soft) można uzyskać około 170 koników bez innych większych modyfikacji. Jeśli zdłubiemy taki silnikw sposób następujący:
- odprężymy
- zrobimy odpowiedni dolot
- wykonamy nowy wydech o większej średnicy
- doładujemy ciśnieniem rzędu 1,0 bara
- dobrze poskładamy o wystroimy
to mamy 200 kucy jak złoto i pewnosć że nam się dół nie sypnie (mowa o dłubaniu silnika po remoncie całkowitym). Skrzynia MTX wytzryma bez problemu. Jak pokusimy się o zakucie dołu, inne wałki i kółka rozrządu, daleko posunięte modyfikacje głowicy (wzamniane talerzyki, sprężyny, zawory) to przy odpowiednim zestrojeniu mamy doceowe 250 - 270 koni ale to juz trzeba myśec nad inną skrzynią bo seria nie da rady.
mikruss pisze:(tu i uwdzie slyszalem za komplet tlokow 400 zl nowe kute)
Z całym szacunkiem ale "lekko" zaniżona kwota :-| Kute tloki renomowanego producenta kosztują ponad 1,5 tysiąca pln chyba że mówimy o tłokach od kowala z Parzymiechów Górnych (też renomowany producent ale podków :mrgreen: ) to wtedy się zgodzę co do ceny :P

Kwesita dołu 2.3 od scorpio i góry od RS-a była już poruszana i przez kilka osób w Polsce brana na warsztat ale cięzko to zestoric i wiele takich projektów legło w gruzach więc dał bym sobie spokój. Nawet u nas na forum był taki temat "dół 2.3 góra RS i nie bangla" czy coś w ten deseń.
emceha

Post autor: emceha »

Mam pytanko: pierdolimy o słusznosci spalania w takim czy innym mieście silnika 1.6 czy 1.4 czy dyskutujemy o tym "czy warto"???
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja uważam żę nie warto kupować 1.4 tylko 1.6 :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ogólnie to warto, ale się nie opłaca :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeżeli chodzi o pytanie "czy warto" - to w warszawskich warunkach, jesli nie potrafisz samemu troche dlubac i jestes zdany tylko na mechanikow oraz masz jakas blachare do roboty - nie warto.

tutaj za sama wymiane progow chca od 700zl w zwyz co stanowi jakas 1/3 wartosci calego escorta

jak masz np. cokolwiek nie tak z elektronika w silniku to zam sam wjazd do speca od wtryskow zaplacisz od 200zl w zwyz, a gdzie czesci i reszta ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

pozostaje jedno "zrób se sam"
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

Niestety Łukasze mają rację. Robić to za pomocą mechanika - nieopłacalne. Inna sprawa gdy mamy pojęcie o mechanice, mamy warunki i nie boimy się przydłubać sami
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

dlatego tak nie lubię mechaników bo za robotę która mi zajmuje 30min śpiewają stówkę :evil:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
bielu

Post autor: bielu »

powiem tak...narobiliście mi troche chrapki na tego 1.8...rzekłbym nawet ze bardzie niz na rs'a...moja decyzja chyba bedzie taka ze jak dorwe jakiegos fajnego 1.6 za dobrą cene to go kupie i zainstaluje.a z czasem chyba sie rozejrze za xr3 mk7...mniej rzuca sie w oczy a z tego co piszecie możliwościami wcale nie jest gorszy od rs'a
emceha

Post autor: emceha »

bielu, kolejny problem (cholera zawsze coś sobie wymyślisz :P ):

XR3i W WERSJI 130 KONNEJ W MK7 WYSTĘPUJE ALE... JEDYNIE W CABRIO :mrgreen:

Szukaj utzrymanego XR3i w mk6 ;)
bielu

Post autor: bielu »

cholera....fakt zapomniałem o tym emceha....najpierw to ja sie musze zająć swoim, a to dopiero jak mi go z warsztatu oddadzą...a co do xr'a to z czasem bedziemy o nim myśleć :P
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

ARIEL pisze:zapytaj się darka
Darek odpowiada :grin:
-Ile ta moja bestia wychla benzyny,to nie wiem,bo ostatnio tankowałem w listopadzie 2006r
-LPG jak się oziębiło,to potrafi wychlać nawet i 10,5 litra (jazda mieszana)
-korki w Toruniu są tyż.Przejazd przez JEDYNY most zajmuje coś koło 40 min. w godzinach 14-17
-jak czytam niektóre posty z problemami Waszych samochodów,to stwierdzam że:
1. mój 16 latek to super wyjątek
2. mam zamiar sprzedać go w przyszłym roku
3. zastanawiam się czy nie za tanio
4. gdybym miał z nim takie problemy jak niektórzy koledzy ze swoimi,to już dawno wylądował by w Wiśle.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

darcun4 pisze: -LPG jak się oziębiło,to potrafi wychlać nawet i 10,5 litra (jazda mieszana)
Ariel słyszałeś ?? ;) jazda mieszana a nie miasto :mrgreen:

Dareku jak to gdzies pisales juz - jak cos ci nie bangla w aucie to czekasz pare dni az samo przejdzie i masz spokoj - z takim podejsciem to mozna 50% usterek w autach wyleczyć i każde staje sie prawie bezawaryjne :P

ja tez jezdzilem 1,5 roku i czekalem ze w koncu mu przejdzie i se te progi sam zaceruje :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ