czy naprawde warto??
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ARIEL, popelniasz olbrzymi blad w tym momencie - jaki ma sens porownywanie spalania powiedzmy 1.6 w warszawskich czy wrocławskich korkach do jazdy np. w korkach po Olsztynie ??
pokaz mi 1.6 które w warszawskich korkach, jak jedzie nim warszawiak (cisnacy sie w kazda wolna dziure, wyciskajacy z silnika siódme poty) zejdzie ci ponizej 10L/100km a nie Torunianinin po Toruniu czy innym miescie ...
poprzedni wlasciciel mojego esa tez nie widzial duzego spalania, nawet jak stal w korku w swoim miescie (Sochaczewie), bo tam są 2 skrzyzowania na krzyz i korek to jest jak juz przejazd przez miasto zajmuje kolo 10 minut
pokaz mi 1.6 które w warszawskich korkach, jak jedzie nim warszawiak (cisnacy sie w kazda wolna dziure, wyciskajacy z silnika siódme poty) zejdzie ci ponizej 10L/100km a nie Torunianinin po Toruniu czy innym miescie ...
poprzedni wlasciciel mojego esa tez nie widzial duzego spalania, nawet jak stal w korku w swoim miescie (Sochaczewie), bo tam są 2 skrzyzowania na krzyz i korek to jest jak juz przejazd przez miasto zajmuje kolo 10 minut
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Tak jak ARIEL pisał wcześniej nie ma co uturbiac RS-a bo nie wytrzyma. Tak jak napisałem wczesniej Anglicy już dawno rozpracowali ZETEc-I do granic mozliwości. Aytentycznie 1.8 wytrzymuje do 250 koni bez zakuwania. Przy doładowaniu 0,6 bara (soft) można uzyskać około 170 koników bez innych większych modyfikacji. Jeśli zdłubiemy taki silnikw sposób następujący:
- odprężymy
- zrobimy odpowiedni dolot
- wykonamy nowy wydech o większej średnicy
- doładujemy ciśnieniem rzędu 1,0 bara
- dobrze poskładamy o wystroimy
to mamy 200 kucy jak złoto i pewnosć że nam się dół nie sypnie (mowa o dłubaniu silnika po remoncie całkowitym). Skrzynia MTX wytzryma bez problemu. Jak pokusimy się o zakucie dołu, inne wałki i kółka rozrządu, daleko posunięte modyfikacje głowicy (wzamniane talerzyki, sprężyny, zawory) to przy odpowiednim zestrojeniu mamy doceowe 250 - 270 koni ale to juz trzeba myśec nad inną skrzynią bo seria nie da rady.
Kwesita dołu 2.3 od scorpio i góry od RS-a była już poruszana i przez kilka osób w Polsce brana na warsztat ale cięzko to zestoric i wiele takich projektów legło w gruzach więc dał bym sobie spokój. Nawet u nas na forum był taki temat "dół 2.3 góra RS i nie bangla" czy coś w ten deseń.
- odprężymy
- zrobimy odpowiedni dolot
- wykonamy nowy wydech o większej średnicy
- doładujemy ciśnieniem rzędu 1,0 bara
- dobrze poskładamy o wystroimy
to mamy 200 kucy jak złoto i pewnosć że nam się dół nie sypnie (mowa o dłubaniu silnika po remoncie całkowitym). Skrzynia MTX wytzryma bez problemu. Jak pokusimy się o zakucie dołu, inne wałki i kółka rozrządu, daleko posunięte modyfikacje głowicy (wzamniane talerzyki, sprężyny, zawory) to przy odpowiednim zestrojeniu mamy doceowe 250 - 270 koni ale to juz trzeba myśec nad inną skrzynią bo seria nie da rady.
Z całym szacunkiem ale "lekko" zaniżona kwota Kute tloki renomowanego producenta kosztują ponad 1,5 tysiąca pln chyba że mówimy o tłokach od kowala z Parzymiechów Górnych (też renomowany producent ale podków ) to wtedy się zgodzę co do cenymikruss pisze:(tu i uwdzie slyszalem za komplet tlokow 400 zl nowe kute)
Kwesita dołu 2.3 od scorpio i góry od RS-a była już poruszana i przez kilka osób w Polsce brana na warsztat ale cięzko to zestoric i wiele takich projektów legło w gruzach więc dał bym sobie spokój. Nawet u nas na forum był taki temat "dół 2.3 góra RS i nie bangla" czy coś w ten deseń.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jeżeli chodzi o pytanie "czy warto" - to w warszawskich warunkach, jesli nie potrafisz samemu troche dlubac i jestes zdany tylko na mechanikow oraz masz jakas blachare do roboty - nie warto.
tutaj za sama wymiane progow chca od 700zl w zwyz co stanowi jakas 1/3 wartosci calego escorta
jak masz np. cokolwiek nie tak z elektronika w silniku to zam sam wjazd do speca od wtryskow zaplacisz od 200zl w zwyz, a gdzie czesci i reszta ??
tutaj za sama wymiane progow chca od 700zl w zwyz co stanowi jakas 1/3 wartosci calego escorta
jak masz np. cokolwiek nie tak z elektronika w silniku to zam sam wjazd do speca od wtryskow zaplacisz od 200zl w zwyz, a gdzie czesci i reszta ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
powiem tak...narobiliście mi troche chrapki na tego 1.8...rzekłbym nawet ze bardzie niz na rs'a...moja decyzja chyba bedzie taka ze jak dorwe jakiegos fajnego 1.6 za dobrą cene to go kupie i zainstaluje.a z czasem chyba sie rozejrze za xr3 mk7...mniej rzuca sie w oczy a z tego co piszecie możliwościami wcale nie jest gorszy od rs'a
Darek odpowiadaARIEL pisze:zapytaj się darka
-Ile ta moja bestia wychla benzyny,to nie wiem,bo ostatnio tankowałem w listopadzie 2006r
-LPG jak się oziębiło,to potrafi wychlać nawet i 10,5 litra (jazda mieszana)
-korki w Toruniu są tyż.Przejazd przez JEDYNY most zajmuje coś koło 40 min. w godzinach 14-17
-jak czytam niektóre posty z problemami Waszych samochodów,to stwierdzam że:
1. mój 16 latek to super wyjątek
2. mam zamiar sprzedać go w przyszłym roku
3. zastanawiam się czy nie za tanio
4. gdybym miał z nim takie problemy jak niektórzy koledzy ze swoimi,to już dawno wylądował by w Wiśle.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Ariel słyszałeś ?? jazda mieszana a nie miastodarcun4 pisze: -LPG jak się oziębiło,to potrafi wychlać nawet i 10,5 litra (jazda mieszana)
Dareku jak to gdzies pisales juz - jak cos ci nie bangla w aucie to czekasz pare dni az samo przejdzie i masz spokoj - z takim podejsciem to mozna 50% usterek w autach wyleczyć i każde staje sie prawie bezawaryjne
ja tez jezdzilem 1,5 roku i czekalem ze w koncu mu przejdzie i se te progi sam zaceruje
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415