Strona 1 z 1
Problem ze wskaźnikami na desce rozdzielczej
: 11 lis 2007, 18:49
autor: kris02
Witam
Nie całe dwa dni temu kupiłem Escorta 1.4 89r. MKIV na gażniku z LPG.
Niestety zauważyłem że wskazówka od obrotomierza stoi w miejscu, tak samo jak wskazówka od temp. cieczy chłodzącej.
Próbowałem sprawdzić czy styki przy wyświetlaczu są luźne. Jednak nic to nie dało. Dodam że nie wymontowałem zegarów bo trzymały sie na lince od prędkościomierza wiec specjalnie dojścia nie miałem. Co w tej sytuacji zrobic?
Prosze o odpowiedz
: 11 lis 2007, 19:55
autor: ARIEL
kris02, odczep linke od skrzyni i wtedy będziesz miął dostęp
: 11 lis 2007, 20:17
autor: Jamszoł
Sprawdź czy dochodzi masa do zegarów.
: 11 lis 2007, 21:20
autor: kris02
jamszoł pisze:Sprawdź czy dochodzi masa do zegarów.
jeżeli chodzi o zegary jako całość - wyświetlacz to tak. Bo przecież w przeciwnym wypadku, gdyby nie było masy, nie było by podświetlenia lub kontrolek. Dobrze myśle?
Myśle, że w takim wypadku sprawa obrotomierza i temp płynu chłodzącego tkwi w czymś innym. Tyle tylko w czym?
: 11 lis 2007, 21:52
autor: neon4u
Ja tez nie wiem czy dobrze myśle ale może to Ci pomoże. U mnie przychodzą z tyłu dwie kostki z kablami. Niebieska i biała. Jedna jest od kontorlek i elektryki a fruga pewnie od nie których wskaźników.
Tak jak Jamszoł mówi musisz zobaczyć czy w obu kostkach jest masa.
: 12 lis 2007, 20:23
autor: kris02
Dwie kostki sprawdziłem. Niby są okey. Na kostkach masa jest.
AHA, ZAPOMNIAŁEM DODAĆ. NIE WYŚWIETLA SIĘ NAWET KONTROLKA CIŚNIENIA OLEJU. Sprawdziłem żaróweczke. Jest dobra.
A wracając do poprzedniego problemu z obrotomierzem i temp silnika. Zrobiłem też tak jak wyczytałem z archiwum - odkręciłem przeźroczystą osłonkę i popchnęłem palcem wskazówki. Ani drgną.
Szukałem w komorze silnika tych czujników.
Znalazłem jeden przy bagnecie od oleju. A z tego co wiem musi to być czujnik ciśnienia oleju. Wychodzi z niego jeden kabel. to jest to??
czujnik od temp cieczy chłodzącej znajduje się w termostacie? gdzie on jest?
I osobna sprawa z obrotomierzem. co z tym fantem zrobic?
: 12 lis 2007, 20:33
autor: Jamszoł
Może się źle wyraziłem nie chodziło mi o całość - choć całość wyciągasz na wierzch .
Zegar jak dostanie napiecie + to nie bedzie reagował dopóki na drugi styk nie dostanie minusa a więc sprawdzić należy nie tylko kostkę ali i druk czy jest cały.
: 12 lis 2007, 21:00
autor: kris02
Okey, sprawdze.
Przed chwila wpadłem na jedną myśl. Czy jest możliwość że mam zegary z innego rocznika i nie pasują?
Mam takie, z tym że temp silnika jest na odwrót umieszczona ze stanem paliwa:
http://moto.allegro.pl/item266155853_fo ... cznik.html
: 12 lis 2007, 23:40
autor: kupiec
ja miałem 88 i taki licznik jak ten z allegro więc jak ty masz "na opak" to może coś jest pokitrane na kablach. może na kostkach jest pokitrane jak pamietam to tam są dwie kostki jedna od obrotka i druga od pozostałych gadżetów. jak miałem problem z obrotkiem to musiałem "powtykać' kable w kostce bo luz jakiś się zrobił, po prostu z czasem od wstrząsów wtyki się luzują
: 13 lis 2007, 19:09
autor: darcun4
zawiedziony jestem... benzyna lepsza była czyż nie prawda darcun4 ?
Eeee ta g..no prawda.Ja tam zawsze wolałem spirytus
