Strona 1 z 2

interculer

: 01 lis 2007, 19:16
autor: Szajba
witam,mam takie pytanie,nieznam sie na tym dlatego dla niektórych moze sie to wydac banalne pytanie,mam turbodiesla 70 ps,czy darade wstawic do niego interculer zeby mial 90 kucy czy to jest wogle niemozliwe?

: 01 lis 2007, 19:18
autor: ARIEL
temat przerabiany opcja sukaj ;)

: 01 lis 2007, 19:33
autor: Szajba
szukam szukam i nic :-|

: 01 lis 2007, 20:04
autor: MARKKO

: 01 lis 2007, 22:41
autor: Szajba
ok dzieki
;)

: 02 lis 2007, 00:39
autor: Jamszoł
Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia .
To chłodnica powietrza.

: 02 lis 2007, 10:26
autor: MARKKO
jamszoł pisze:Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia
Dobre, muszę się lekko opanowac bo ciężko mi pisac śmiejąc się.

: 02 lis 2007, 12:59
autor: Jamszoł
Co masz na myśli ?

: 02 lis 2007, 12:59
autor: cidzej
jamszoł pisze:Interculer nie ma nic wspólnego z przyrostem mocy.No może z pół konia .
To chłodnica powietrza.
to w takim razie po co on jest niby ??

mnie na fizyce uczyli, ze rozgrzane czasteczki(w tym wypadku powietrza) poruszaja sie bardzo szybko zderzajac sie ze soba, odbijajac sie (szybki ruch haotyczny) od siebie w skutek czego nie lacza sie z innymi (w tym przypadku paliwem), w efekcie spalanie jest malo efektywne. pod wplywem obnizenia temp powietrza, czasteczki powietrza "zwalniaja", dzieki czemu ułatwiają łączenie sie czasteczek paliwa z powietrzem - a jak wiadomo im lepiej wymieszana mieszanka paliwowa tym wieksza sprawnosc spalania w silniku - na skutek czego moc silnika znacznie rosnie

: 02 lis 2007, 13:01
autor: Jamszoł
Dobrze cię uczyli - ale sam interculer nie dodaje " znacznie" mocy - mocy dodaje turbo sprężarka.

: 02 lis 2007, 13:53
autor: MARKKO
jamszoł pisze:ale sam interculer nie dodaje " znacznie" mocy - mocy dodaje turbo sprężarka.
to powiedz mi po co w autach przygotowywanych na kreske daje się INTERCOOLERy od ciężarówek skoro wg tego co mówisz mogłybybyć dużo mniejsze?

: 02 lis 2007, 15:56
autor: Jamszoł
Żeby był dobry przepływ powietrza - bez żadnych oporów.

: 02 lis 2007, 16:25
autor: MARKKO
z wikipedii
W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i WZROST MOCY SILNIKA. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin

: 02 lis 2007, 18:21
autor: Patryk
hmm no ciekawe, a powiedzcie mi ten interculer wsadza sie przed czy za turbosprezarka?? bo jezeli przed nia to oki ale jezeli za nia to wtedy nawet zmniejszenie temperatury nie zwiekszy stezenia tlenu, albo jestem w bledzie :cool:

: 02 lis 2007, 21:41
autor: MARKKO
INTERCOOLER jest przed żeby zimne powietrze schładzało tez turbine.