Przed naprawą

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Arkady

Przed naprawą

Post autor: Arkady »

Zanim sie weżmiecie za naprawę parownika NAJPIERW wymieńci trza filtr gazu .Gazownik w serwisie powiedział mi że trza wymienić parownik (350zl) .Ja kupiłem zestaw naprawczy (70 zł) i wymieniłem sobie sam, ale auto dalej żle chodziło dopiero jak wymieniłem filtr gazu (7zł) zaczeło chodzić normalnie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

filterek gazu wymienia się co ok. 10 000 km - jeśli trzymasz terminy to taka sytuacja cie ominie, choć nie przeczę, jak robić wymianę membran to filterek wymienić też wypada. ;) Tyle że jak wymienisz filterek (5 zł) to sie może okazać że wymiana membran (60-90zł) jest zbyteczna ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

ja filterek gazu zmienialem jakos na przelomie czerwca i lipca. niestety nie uchronilo to mojego parownika przed awaria. z Darkiem wymienilismy membrany, a w zasadzie to on wymienil, za co jestem mu wdzieczny, ale niestety nadal cos z reduktorem jest nie tak :( obawiam sie ze chyba kupno nowego reduktora mnie nie ominie :(
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

siutek, jak wymieniłeś membrany to tak jakbyś miał nowy parownik. Myślę że problem może tkwić gdzieś indziej
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

no coz... kilku mechanikow mi juz mowilo ze cos z reduktorem, reduktor jest zalewany przez gaz, a regulacja srubka nic nie pomaga :/ sam jestem zielony w tym temacie, wiec nie pozostaje mi nic innego jak uwierzyc fachowcom...
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może faktycznie coś jest nie tak z reduktorem ale ja na twoim miejscu spróbowałbym jeszcze samemu pokręcić regulacjami. Tu masz linka do jednej ze stron z opisem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... 0fd09a438e
żeby obejrzeć obrazek (widać o których śrubach piszą) trzeba się zalogować. Myślą że w twoim przypadku jest rozregulowany bypass i niezależnie od tego jak gazownik kręci śrubą regulacji czułości membrany to i tak dostaje za dużo gazu... A tu masz jeszcze schemat samego parownika... http://autogas.hit.bg/Reductor%20AT90E.pdf
tyle że po ichniejszemu ;) spróbuj sam się pobawić
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

dzieki za linki, wygladaja interesujaco :D jak tylko cos poprobuje dam znac co do efektow... niestety snieg zaczal padac :/ warunki coraz gorsze do zabaw pod maska na parkingu :(
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

siutek, pobaw się regulacją bo np mój jest tak czuły na tę śrubkę że wystarczy 1/4 obrotu i już jest spora różnica w pracy silnika więc twój pewnie też
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ