Strasznie szarpie i gaśnie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no i o to chodzilo :cool:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Robert89
Posty: 151
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:48
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Robert89 »

Panowie dzisiaj pojawił się pewien problem :-| Dzisiaj rano odpalam samochód a za chwile obroty spadają i zaczyna mi się trząść cała buda po czym samochód gaśnie. Myślałem że to przejściowe ale teraz byłem odpalić samochód po całym dniu bez uruchomienia :sad: Odpaliłem a tu znowu obroty zaczęły spadać to ja szybko wcisnąłem sprzęgło i nie spadły do końca a wręcz przeciwnie z powrotem weszły nawet powyżej normy bo na 2 tys i jak zdjąłem nogę ze sprzęgła zaczęły powoli spadać :-| Nie wiem co mam zrobić a auto jest mi bardzo potrzebne na dojazdy do pracy :???: pomóżcie PLIS
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Rozumiem że to silnik DOHC/ZETA
Brudny lub już zużyty zawór wolnych obrotów
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Robert89
Posty: 151
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:48
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Robert89 »

A mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie się on jeszcze znajduje? aha i jeszcze jedno jak odpaliłem samochód to usłyszałem tak jakby leciała skądś woda apotem tłumik zaczął śmiesznie pierdzieć :cry: a mogą to być np. zawilgocone kable? zauważyłem tez ze zaczął parować mi prawy reflektor więc gdzieś tam może zbierać się woda?? :-|
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Zawór wygląda
Obrazek
i znajduje się przy kolektorze ssącym. przykręcony na 2 śruby bodajże klucz 8 wraz z papierową uszczelką.
I jak najbardziej sprawdz przewody czy nie są uszkodzone i same świece też sprawdz.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
mateusz

Post autor: mateusz »

Odgrzebuje ten temat.

Gdy kupiłem swojego escort'a, przed poprzednią zimą, to bardzo mi szarpał - na niskim obrotach, potem przez pewien zakres był spokój i przy wyższych obrotach znów zaczynał szarpać. Było też tak że na mokrej nawierzchni szarpał a na suchej nie. Poprawiłem masę (jeśli dobrze mówię to ze skrzyni do silnika) i nadal było to samo;-/
Zaprowadziłem więc do elektryka, zostawiliśmy na 2 dni ale nic nie znalazł i według niego wszystko było w porządku, ale nadal szarpał. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, z nową, lepszą uszczelką ale nic to nie pomogło ;-/ Na końcu wymieniłem przewody i świece na nowe i wszelkie szarpanie ustało;) Wreszcie miałem spokój i mogłem normalnie jeździć ;)

Ale w ostatnim czasie, to znów coś niepokojącego się dzieje;-/ Podczas odpalania obroty bardzo falują i skaczą od 800/900 do ok. 1700;-/ Od czasu do czasu podczas odpalania silnik pracuje "na 3 gary", a 4-ty dopiero po chwili także zaczyna pracować. Ale najgorsze jest to, że znów wróciło najgorsze-czyli szarpanie;-/
Opiszę jak to wygląda: wbijam pierwszy bieg i ruszam, przyspieszam do ok. 2000 na obrotomierzu i wbijam drugi bieg, przyspieszam np. do 2500 obrotów i wbijam trzeci bieg, na początku bez problemów przyspieszam, ale czasami jest tak że gdy obroty dochodzą do ok. 2000 to zaczyna strasznie szarpać, obroty ani trochę nie rosną, prędkościomierz też nie zwiększa się, na mocniejsze wciskanie pedału gazu reaguje jeszcze większym szarpaniem, dopiero wbicie czwartego biegu potrafi pomóc. Choć ten przykład nie jest regułą i czasami potrafi szarpać na innych biegach.

Czy to może być znów wina przewodów bądź świec? Czy też może coś innego ?

Gdy wrócę dziś do domu, to wykręcę świece, zobaczę w jakim są stanie i napiszę.
A na tą chwilę to czekam na wasze opinie oraz porady.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Podobny mam problem ,ale ja jeszcze nie wymieniałem przewodów na nowe ,wiec narazie nie pomoge.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

miałem podobnie tylko mi nie dość że szarpało to jeszcze miałem tak jakby zawieszał się pedał gazu albo sprzęgło bo go kręciłem do 3000 na 2 a nie jechał nic dopiero po chwili dostawał mocy ale się dławił szarpał skakał hycał i inne podskoki wykonywał, działo sie to tylko w wilgotne dni np po opadach. okazało się że mam wypadające zapłony, wymieniłem świece i kable na motorcraft i mam spokój. dodatkowo jeszcze reset kompa był zastosowany ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
mateusz

Post autor: mateusz »

S3ci0r pisze:działo sie to tylko w wilgotne dni np po opadach. okazało się że mam wypadające zapłony, wymieniłem świece i kable na motorcraft i mam spokój. dodatkowo jeszcze reset kompa był zastosowany ;)
dziś na mojej drodze rankiem było mokro i wilgotno i escort potrafił takiego "focha" strzelić już zaraz po wyjeździe z podwórka a potem za około 10 km znowu. Moje świece i przewody co prawda nie są oryginalne motorcrafra ale narazie dają sobie radę (tak mi się przynajmniej wydaje).

miałem zamiar wylookać świece ale niestety nie dałem czasowo rady;-/ jak się uda to jutro je sprawdze. Jak nie będę pewny ich stanu to zrobię fotkę i wrzucę na forum aby zasięgnąć waszej rady.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przewody najlepiej sprawdzać gdy jest ciemno - jeśli mają przebicie to wtedy widać gołym okiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz

Post autor: mateusz »

Jamszoł pisze:Przewody najlepiej sprawdzać gdy jest ciemno - jeśli mają przebicie to wtedy widać gołym okiem
przy pomocy kumpla, sprawdziłem te przewody i nie mają żadnego przebicia - żadne iskry z nich nie idą.
Muszę też sprawdzić te świece, bo mam wrażenie że coś nie "hallo" jest z działaniem silnika i ciężej mu jest wkręcać się na obroty.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak na oko to nie do końca sprawdzisz te świece - jak już to pod ciśnieniem
We warsztatach elektrycznych powinni mieć do badania świec pod ciśnieniem
Silnik 1,6 powinien mieć przerwę na świecach 1,3 mm a jak jest LPG to 1,2 mm
Myślę , że pamiętasz o tym ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz

Post autor: mateusz »

Jamszoł pisze:Tak na oko to nie do końca sprawdzisz te świece - jak już to pod ciśnieniem
We warsztatach elektrycznych powinni mieć do badania świec pod ciśnieniem
Silnik 1,6 powinien mieć przerwę na świecach 1,3 mm a jak jest LPG to 1,2 mm
Myślę , że pamiętasz o tym ?
Nie było możliwości abym o tym pamiętał, ponieważ o tym nie wiedziałem ;)

To może ja doprecyzuje swoją wypowiedź - wykręcę te świece, aby obejrzeć w jakim są stanie. Czy nie ma na nich czarnego nalotu itp.

Według tego rysunku Budowa świecy to "przerwa na świecach" to chodzi o odległość między elektrodą masy i elektrodą środkową? ;)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

mateusz pisze: chodzi o odległość między elektrodą masy i elektrodą środkową
Dokładnie tak :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
mateusz

Post autor: mateusz »

nonam pisze:
mateusz pisze: chodzi o odległość między elektrodą masy i elektrodą środkową
Dokładnie tak :)
oki - dzięki bardzo za info i uświadomienie mnie. Gdy tylko będę miał chwilę czasu to obejrzę te moje świece w jakim są stanie i jaka ta odległość jest;)
ODPOWIEDZ