no wiec tak - na próbę, powtarzam, na próbę dałbym bezpośrednie zasilanie z aku na czujnik załączający wentylator chlodnicy. dla pewnosci, ze prąd nie jest również pobierany ze skrzynki bezpiecznikow proponuje wyjąć bezpiecznik od wentylatora chlodnicy.
mozliwe, ze skrzynka jest juz gdzieniegdzie nadgryziona zębem czasu, następuje spadek zasilania i któryś z elementów przestaje byc wystarczająco zasilany w momencie załączenia wentylatora. inna sprawa, ze w momencie zalaczenia wentylatora nastepuje duze obciazenie silnika i instalacji, spadaja obroty i w tym momence silniczek krokowy/bocznikowy zawór powietrza powinien te obroty podniesc do wartosci wlasciwej. moze u was te obroty nie są podnoszone ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Co do tego dodatkowego zasilania na wentylator to na pewno spróbuje tak zrobić, dzięki za pomysł. Jeżeli chodzi o skrzynkę bezpieczników to mam wymienioną i na obydwóch jest tak samo tak, że raczej odpada. Silniczek krokowy też był podmieniany i nie było różnicy. Najbardziej zastanawia mnie to, że niema na to jakiejś zasady, żeby działo się to w jakichś określonych okolicznościach. Dziwne jest to, że auto przerywa tak, że niekiedy nie da się jechać i nagle wszystko ustępuje, można tydzień jeżdzić i nic się nie dziej i znowu powraca, bez wzgledu na to czy jest ciepło czy zimno, mokro czy sucho.
trzeba szukać po stronie elektrycznej.
Zobacz na połączenie elektryczne przy czujniku temperatury zasysanego powietrza-
Niestety , będzie ci potrzebny do tego kanał i jakieś oświetlenie w ręku.
Czujnik jest w kolektorze ssącym ale na jego spodniej stronie ( pod spodem na środku)
Ten czujnik już sprawdzałem, faktycznie cięzki dostęp ale wygląda, że wszystko tam ok.
Mam jeszcze pytanie odnośnie wentylatora, cidzej, napisał żeby podać dodatkowe napięcie na czujnik załączający wentylator. Dziś próbowałem to zrobić i wyszło na to, że u mnie wentylator w ogóle się nie załącza. Próbowałem zewrzeć ze sobą styki w kostce która dochodzi do czujnika i też nie ruszył. Jeżeli dobrze myślę to w momencie zwarcia styków w tej wtyczce do czujnika na wtyczce, ktróa idzie do wentylatora powinno pojawić się napięcie, tak? U mnie nic nie pokazuje, tylko w momencie gdy zwieram te styki słychać cyknięcie w takiej jakby czarnej kostce, która jest na podszybiu, bezpieczniki posprawdzane. Co to może być?
potek2 pisze:słychać cyknięcie w takiej jakby czarnej kostce
to jest przekaźnik dający prąd na wentylator.
Podłącz napięcie pod sam wentylator i sprawdź czy działa.
Jeśli tak , to masz przerwę między przekaźnikiem a wentylatorem.
Tak, sprawdziłem przy aku i w skrzynce bezpieczników.
Podłączyłem wentylator bezpośrednio pod aku i działa. Jak idą przewody do wentylatora? Ze skrzynki bezp. na ten przekażnik i dalej na termowlącznik i wentylator? Szukałem na schemacie ale niema pokazanego tego przekażnika.
Znalazłem ciekawą rzecz, w moim escorcie. Bezpiecznik od klimatyzacji nie jest w skrzynce bezpieczników, tylko osobno, na jakimś kablu. Wsadzony był 5A, więc chyba dość mocny i się spalił. To może mieć jakiś związek z moim problemem?? Może coś nie tak jest tam z napięciem i przez to wszystko się chrzani ??
5 A to bardzo mały bezpiecznik dobry do radia.
Masz tu spis z podświetlonym bezpiecznikiem od klimy.
A dynda osobno na przewodzie ? prawdopodobnie dlatego , że szlak trafił skrzynkę w linii przejścia zasilania do klimy.
Tak w ogóle to polecam Ci albo sam wymontuj i popraw luty w skrzynce bezpiecznikowej albo zleć to jakiemuś fachowcowi.
Tu mogą tkwić wszystkie Twoje problemy.
Tfaruk pisze:Wsadzony był 5A, więc chyba dość mocny i się spalił.
jak na obwody klimy to bym co najmniej z 20A wsadzil, a nie 5A - 5A to jest nawet do radia teraz za malo na zasilanie kompa tylko starczy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mam w tej chwili wsadzony 15A. Faktycznie patrzyłem do instrukcji i powinno być 20A, także to zmienię w najbliższym czasie. Wyciągnąłem sobie ten kabelek, żebym miał do niego łatwy dostęp i bezpiecznik strasznie się nagrzewa w czasie jazdy. Ale zauważyłem, że od tego czasu przerywanie prawie ustało, gdy coś szarpnie wystarczy, że poruszam tym bezpiecznikiem i kabelkiem i ustaje. Czyli chyba faktycznie pasuje mi sprawdzić pod tym kątem te połączenia i skrzynkę.