Strasznie szarpie i gaśnie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Ustaw przerwę na 1-1,1mm. Krokowiec zamiennik czy oryginalny? Jak kupiłem zamiennik i nie nadawał się do niczego...

Do kompletu sprawdź:
- druciki w przepływce czy są czyste
- przepustnice czy się nie kleszczy
- sprawdź odme (wyciągnij wężyk z zaworka i zatkaj go czymś aby na testy pojeździć bez odmy

Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz - odłącz czujnik VSS i zobacz czy szarpie.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
mateusz

Post autor: mateusz »

bobson pisze:Ustaw przerwę na 1-1,1mm. Krokowiec zamiennik czy oryginalny?
Do kompletu sprawdź:
- druciki w przepływce czy są czyste
- przepustnice czy się nie kleszczy
- sprawdź odme (wyciągnij wężyk z zaworka i zatkaj go czymś aby na testy pojeździć bez odmy
Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz - odłącz czujnik VSS i zobacz czy szarpie.
jak na tą chwilę mogę wypowiedzieć się o stanie tych drucików w przepływce, są czyste i niczym nie zabrudzone.
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

OK, sprawdź reszte i daj znać
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bobson pisze:Ustaw przerwę na 1-1,1mm.
ŹLE podpowiadasz , wprowadzasz kolegę w błąd - przy 1,6 - 16V przerwa ma być 1,3 mm a jeśli jeździ na lpg to wtedy 1,2 mm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz

Post autor: mateusz »

Jamszoł pisze:
bobson pisze:Ustaw przerwę na 1-1,1mm.
ŹLE podpowiadasz , wprowadzasz kolegę w błąd - przy 1,6 - 16V przerwa ma być 1,3 mm a jeśli jeździ na lpg to wtedy 1,2 mm
w innym temacie gdzie też szukam pomocy na przypadłości mojego escort'a ktoś pisał mi już tak jak Ty - Jamszoł
a odnośnie paliwa to ja tylko na PB jeżdżę - bez żadnego gazu ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mateusz, więc przerwa na świeczkach 1,3 mm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Spoko. Ja mam około 1.1mm i zapłon chodzi lepiej niż na 1.3mm.

Nic źle nie podpowiadam. To że podaje coś innego od Twojego zdania i tego z książki "sam naprawiam" nie oznacza że pisze farmazony...
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bobson pisze:To że podaje coś innego od Twojego zdania
Takie zdanie ma również producent ( nie jest to moje widzimisie )i przepraszam ale on dla mnie jest bardziej wiarygodny niż Twoje zdanie
bobson pisze:"sam naprawiam"
Nie brałem info o tym z tej książki
Info brałem jak 99,9 % właścicieli Escortów - z książki , którą dostaje każdy wraz z zakupem samochodu.
Załączniki
DSC00065.JPG
DSC00066.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

A ja mam informacje od osoby pracującej w Fordzie, że przerwy 1.3mm w Zetecach były po to aby w autach w "miare" szybko padały cewki.

Dla mnie wiarygodne jest to, że na 1,1 zapłon pracuje lepiej - nie jest to placebo tylko zapis/przejazd/log z podpiętym kablem i porównanie pracy na 1.3mm i 1.1mm

mateusz - nic Cię to nie kosztuje, ustaw 1-1,1mm i sprawdź czy jest lepiej. Czekam na info odnośnie reszty którą wcześniej napisałem
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bobson pisze: ustaw 1-1,1mm i sprawdź czy jest lepiej
Świece fabrycznie są ustawione na 1mm więc na 100 kolega ma właśnie tak ustawione - chyba , że ma je już trochę wypalone to wtedy będzie miał nieco więcej .
bobson pisze: przerwy 1.3mm w Zetecach były po to aby w autach w "miare" szybko padały cewki.
Rzadko cewki się psują - gdyby tak było nagminnie byśmy je wymieniali a Esy śmigają już niektóre po 20 lat i więcej i jakoś nic z tych rzeczy nie pada .
Róbcie co chcecie - ja mam na 1,2 mm i tak będę jeździł
Nie przekonałeś mnie ani w 1 % :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz

Post autor: mateusz »

bobson pisze:Ustaw przerwę na 1-1,1mm. Krokowiec zamiennik czy oryginalny? Jak kupiłem zamiennik i nie nadawał się do niczego...

Do kompletu sprawdź:
- przepustnice czy się nie kleszczy
- sprawdź odme (wyciągnij wężyk z zaworka i zatkaj go czymś aby na testy pojeździć bez odmy

Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz - odłącz czujnik VSS i zobacz czy szarpie.
odnośnie krokowca, to nie jestem w stanie powiedzieć czy oryginał czy zamiennik, ponieważ mój Padre (tj. tata) go kupował. Ale nie sądzę aby był znowu taki zły ponieważ obroty się nie wieszają i nie są podwyższone.

przepustnica to jest to, na końcu rury co idzie od filtra powietrza ?
a odma to jest ten kawałek rury co doprowadza powietrze pod obudowę filtra powietrza ?

___________________________________________________________

a co do świec, to wczoraj wykręciłem wszystkie i dokładnie obejrzałem. O dziwo po takiej "operacji" ustało odpalanie i działanie silnika na 3-ech garach. Przy pomocy suwmiarki przerwa wyszła mi taki 1mm. Świece są suche i wszystkie okopcone na czarno.

A z tego co zamieścił Jamszoł wychodzi na to że przerwa powinna wynosić 1,3mm.

Więc szykuje mi się chyba wymiana świec na nowe. Chyba że macie jeszcze jakieś pomysły które by mi pomogły dojść do tego dlaczego te świece są tak okopcone?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

swiece moga byc okopcone z powodu nieprawidlowego skladu mieszanki, a przerwe sie reguluje ;) poprzez dogiecie lub odgiecie ;)
mateusz

Post autor: mateusz »

cidzej pisze:swiece moga byc okopcone z powodu nieprawidlowego skladu mieszanki, a przerwe sie reguluje ;) poprzez dogiecie lub odgiecie ;)
tak też będę musiał zrobić ;) wykręcić te świece, przeczyśćić z tego osadu np. szczotką drucianą, a potem odgiąć tą jedną z elektrod i powiększyć tą przerwę. Będę musiał uważać, aby miały w miarę równą przerwę ;) Hmm.. jak nie uda mi się wyrobić jutro w czasie to zrobię to w sobotę ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mateusz pisze:a odma to jest ten kawałek rury co doprowadza powietrze pod obudowę filtra powietrza ?
Tak
mateusz pisze:przepustnica to jest to, na końcu rury co idzie od filtra powietrza ?
To jest to do czego dochodzi rura od przepływki i do czego dochodzi linka "gazu"
Zobacz yu - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378&start=0
Zdjęcie IMG_0061 a.JPG to widok po przeciwnej stronie do punktu gdzie dochodzi linka "gazu" masz tam czujnik położenia przepustnicy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz

Post autor: mateusz »

trochę mi zeszło z tym poprawianiem przerwy na świecach, ale brak wolnego czasu na to oraz zimowa aura mi to uniemożliwiła ;-/
wczoraj wziąłem się do roboty i powiększyłem tą przerwę - nie pamiętałem dokładnie ile mi napisaliście, więc jeśli dobrze mierzyłem to nawet takie 1,4-1,5 mm mi wyszło?

Czyżbym bardzo z tym przesadził ? Jakieś negatywne skutki tego będą? Na spalanie się to przeniesie?

Bo z różnic to na razie odczułem tylko jedną - silnik łatwiej odpala i równiej pracuje ;)
Czyli razie same plusy ;)

Dziś popołudniu będę nim jeździł to zobaczę jak z dynamiką jazdy ;)
ODPOWIEDZ