Strasznie szarpie i gaśnie

Moderator: Moderatorzy

potek2

Strasznie szarpie i gaśnie

Post autor: potek2 »

Witam

Mam następujący problem

Gdy odpale rano samochód obroty delikatnie falują tak przez ok 30 sek. Gdy zostawie auto na biegu jałowym to po ok 2 min. ( gdy sie nagrzeje ) obroty zaczynają skakać od 400 do 1200 aż do zgaśnięcia. Natomiast gdy odrazu pojade to po ok. 5km (gdy się nagrzeje) auto strasznie szarpie, nieda się jechać oraz słychać w tym momencie jakieś odgłosy ze skrzynki bezpieczników. Po zatrzymaniu niekiedy jest wszystko ok. a niekiedy obroty waryjują aż do zgaśnieńcia. Dodam że wymieniłem skrzynke bezpieczników, przekażniki i dalej to samo.Wymienione również kable WN świece,sonda oraz cewka była podmieniana. Sprawdzałem parametry czujników temp. wody i powietrza i wydają sie oki.
Dodam jeszcze że niekiedy auto przez pare dni jeżdzi bezproblemowo niezależnie od warunków atmosferycznych.

silnik 1.6 16V bez gazu
Z góry dziękuje za jakieś sugestie
emceha

Post autor: emceha »

potek2 pisze:Z góry dziękuje za jakieś sugestie
Nie ma za co ;) Użyj szukajki na głównej stronie forum. Tematów w stylu "szarpie i gaśnie" czy "szarpie i muli" było od cholery. Tylko trzeba je sobie znaleźć i poczytać ;)
potek2

Post autor: potek2 »

emceha pisze:
potek2 pisze:Z góry dziękuje za jakieś sugestie
Nie ma za co ;) Użyj szukajki na głównej stronie forum. Tematów w stylu "szarpie i gaśnie" czy "szarpie i muli" było od cholery. Tylko trzeba je sobie znaleźć i poczytać ;)
Dzięki za podniesiene tematu:)

Szukałem.

a tak przy okazji to dlaczego nieużywałeś opcji szukaj jak pytałeś np.
o
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2261

czy chociażby na forum FCP o to

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=38386 (na ten temat to już się cheba naprawde więcej napisać nie da)
emceha

Post autor: emceha »

potek2 pisze:Dzięki za podniesiene tematu:)
Po raz dugi nie ma za co :mrgreen:
potek2 pisze:Szukałem.
I co potek2 ciekawego znalazłeś??? Napisz co wyczytałeś z tych tematów które przejżałeś, moze coś Ci się nasunęło podobnego i masz wątpliwość to zapytaj. Może potwierdzimy lub obalimy teorię.
potek2 pisze:a tak przy okazji to dlaczego nieużywałeś opcji szukaj jak pytałeś np.
o http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2261

czy chociażby na forum FCP o to

http://forum.fordclubpols...pic.php?t=38386 (na ten temat to już się cheba naprawde więcej napisać nie da)
No skubany mnie rozgryzł :mrgreen:
Odpowiem Ci tak. Mam net i dostęp do kompa w pracy. Czasem zdarzy się siąść u kobiety ale to nie jest posiadówa 2 godzinna gdzie mogę przejżec 126 tematów które wyskoczą po wpisaniu czegoś w szukajkę. Z braku czasu wyniają takie tematy założone przeze mnie jak te które przytoczyłeś. Wiem, to nie jest żadne usprawiedliwienie ;) A napisałem Ci żebyś użył szukajki bo jak by przeczytał to któryś z mniej uprzejmych forumowiczów to nawiązałea by się dyskusja nie na temat z napinkami i wyzwiskami (było juz tak parę razy) więc nie chciałem aby taka sytuacja miała miejsce. Jesteś któtko u nas na forum i szkoda by Cie było zrazić do naszych skromnych osób a nie na tym rzecz polega ;) Zauważ że nie napisałem Ci niegrzecznie "weź se synek użyj opcji szukaj bo nam się nie chce odpisywać na tematy które już były" tylko w miarę przyzwoicie ;)
Uffff :razz:

Co do twojego problemu to napisał bym Ci żebyś sprawdził krokowca ale jest kilka rzeczy które mnie zastanawiają np odgłosy ze skrzynki bezpieczników :shock: Opisz blizej co się dzieje. Słychac cykanie przekaźników??? Jakieś inne trzaski??? No i kolejna nurtująca sprawa że auto, jak sam napisałeś, czasem śmiga bezproblemowo. Pisz co z tą skrzynką się dokładnie dziaje ;)

I nie napinaj się :mrgreen: bo nie o to chodzi ;)
potek2

Post autor: potek2 »

emceha pisze:Zauważ że nie napisałem Ci niegrzecznie "weź se synek użyj opcji szukaj bo nam się nie chce odpisywać na tematy które już były" tylko w miarę przyzwoicie
Zauważ że ja również odpowiedziałem Ci grzecznie:) Niemiałem zamiaru na nikogo naskakiwać.
emceha pisze:I nie napinaj się bo nie o to chodzi


Nienapinam się:) Tylko delikatnie zwróciłem uwagę:)

Poprostu już od dłuższego czasu walcze z tym problemem, i naprawde przeczytałem już cheba wszystkie tematy dotyczące przerywania gaśnięcia itp, i nerwy mnie już biorą jak policze czas i kase jaką straciłem a rezultatów żadnych.

Ok. A wracając do tematu to tak jak pisałem w pierwszym poście auto szarpie i niekiedy gaśnie.Dzieje sie tak po nagrzaniu. (Jeżdże codziennie do pracy tą samą drogą i już wiem, w którym miejscu auto zacznie mi szarpać :) ) Te odgłosy ze skrzynki to na początku było cykanie przekażnika?? a teraz już niekiedy przeobraża się to w takie ciągłe bzyczenie jakiegoś przekażnika. Niekiedy również jest tak że auto szarpie a niesłychać przekażnika. Ostatnio zdażyło się tak że auto zaczeło szarpać załóżmy na 3 biegu, pedał gazu wciśnięty, obroty zatrzymały się na ok 1300 silnik pracuje auto w ogóle nie jedzie isłychać te przekażniki.

Tak się jeszcze zastanawiałem czy może mieć coś do tego klima?? Tzn. Chodzi mi o to że w aucie jest klima tylko od początku niedziałała, Gdy auto stało i próbowałem ją załączyć to po wciśnięciu AC obroty zaczynały skakać tak od 1000 d0 1300 i w tym momencie było słychać cykanie przekażnika (wtedy cykał przekażnik R17)Ten przekażnik wyciągłem.
Niewiem co można by tam sprawdzić?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz bezpiecznik od zasilania pamieci komputera, poza tym przekaznik zasilajacy uklad wtryskowy (chyba nr 8 czy 9) - najelpiej zamien sie z kims na jakis czas. poza tym zaproponowalbym ci posadzenie kogos z tylu i nasluchiwanie dzialania pompy paliwa, bo moze przerywa i nie podaje ciagle paliwa albo daje za male cisnienie


wogole ja bym zaczal od dobrego przejzenia elektryki - sprawdz po koleji kazdy bezpiecznik i nie tylko pod katem przepalenia ale takze zaśniedzenia stykow - podobnie z przekaznikami. podobnie wzialbym miernik w garsc i posprawdzal mase komputera i jego zasilanie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, 11:25 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
potek2

Post autor: potek2 »

cidzej pisze:poza tym zaproponowalbym ci posadzenie kogos z tylu i nasluchiwanie dzialania pompy paliwa, bo moze przerywa i nie podaje ciagle paliwa albo daje za male cisnienie
Zastanawiałem się nad pompą, tylko niewiem, może sie myle ale jakby niedawała ciśnienia to działo by się tak albo ciągle albo przy wyższych obrotach, a jest tak jak pisałem,gdy sauto zimne to jeżdzi normalne w całym zakresie obrotów.

No ale sprawdzić nie zaszkodzi. Dzięki.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

potek2, byl sobie kiedys taki przypadek na forum, ze kolesiowi sie przegrzewal przekaznik od zasilania wtrysku - po prostu po paru minutach jazdy zaczynal "drżeć" i auto zaczynalo wariowac - to samo moze sie dziac z dowolnym przekaznikiem - od pompy tez
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
potek2

Post autor: potek2 »

cidzej pisze:potek2, byl sobie kiedys taki przypadek na forum, ze kolesiowi sie przegrzewal przekaznik od zasilania wtrysku - po prostu po paru minutach jazdy zaczynal "drżeć" i auto zaczynalo wariowac - to samo moze sie dziac z dowolnym przekaznikiem - od pompy tez
No napewno może się tak dziać ale wymieniłem wszystkie przekażniki, a od pompy to już teraz trzeci jest włożony :cry:

Sprawdze jeszcze te bezpieczniki, o których pisałeś ale też były wymieniane.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

to moze faktycznie pompa siada
emceha

Post autor: emceha »

Cholera wie co jest. Ja się skłaniam ku elektryce i tu bym szukał przyczyn.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego a wez tak, do celow testowych, odepnij przeplywomierz i sprawdz jak auto chodzi
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
potek2

Post autor: potek2 »

potek2 pisze:Tak się jeszcze zastanawiałem czy może mieć coś do tego klima?? Tzn. Chodzi mi o to że w aucie jest klima tylko od początku niedziałała, Gdy auto stało i próbowałem ją załączyć to po wciśnięciu AC obroty zaczynały skakać tak od 1000 d0 1300 i w tym momencie było słychać cykanie przekażnika (wtedy cykał przekażnik R17)Ten przekażnik wyciągłem.
Niewiem co można by tam sprawdzić?
A może to jednak cośz tą klimą bo w sumie to od tego się zaczeły przekażniki odzywać. Tylko co tam sprawdzić??
emceha

Post autor: emceha »

Odepnij najpierw przepływkę jak ci cidzej napisał bo mnie też coś zaświtało.
potek2

Post autor: potek2 »

emceha pisze:Odepnij najpierw przepływkę jak ci cidzej napisał bo mnie też coś zaświtało.
Nienapisałem, ale z przepływką czy bez niema żadnej różnicy. Tak samo jeżdziłem bez vss i to samo się dzieje.

Tak jak pisaliście posprawdzałem i wyczyściłem wszystkie bezpieczniki, podmieniłem przekażnik od imobilaisera( jedyny który niebył wymieniony). Żadnych efektów. Dodam tylko to co teraz zaobserwowałem to gdy auto zaczyna szarpać i go zgasze i zaraz odpale to znowu jedzie przez jakieś 2 km normalnie.
ODPOWIEDZ