Soczewki przód w mkV
Moderator: Moderatorzy
Soczewki przód w mkV
Ktoś kiedyś pisał, że będzie przerabiał przednie reflektory w mkV na soczewki, tylko nie mogę rozkminić kto. Ogólnie to fajny pomysł i też bym chętnie zrobił u siebie jeśli efekt byłby dobry, niech się do mnie zgłosi ta osoba jeśli już coś w tej kwestii zdziałała, albo jeśli będzie działać Z góry dzięki
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
nonam, mogę Ci dać namiary na firmę która to przerabia Polerują szkło po stronie świateł mijania i montują soczewkę H7. Koszt za 2 sztuki lamp około 900 zeta. Tylko będziesz miał zmułę z autem około tygodnia bo musisz kolesiowi lampy wysłać. Ja sam raczej nie będę się bawił. Wstawiłem xenon bez polerki i soczewki i świeci elegancko więc chyba dam sobie spokój.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
i na dokłądke pierwsyz pies zabierze dowód a przegladu auto nie przejdzie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Widziałeś że się wypowiadasz???MARKKO pisze:i oslepia wszystkich dookoła
Po raz kolejny ktoś komentuje czyjąś decyzję która nie dotyczy go w żaden sposób. Moja sprawa chłopaki czy mi zabiorą dowód czy nie. Na soczewce tez by zabrali. A w kwestii przeglądów dyskusja jest długa: zależy gdzie pojedziesz i czy z xenonami czy bez.cidzej pisze:i na dokłądke pierwsyz pies zabierze dowód a przegladu auto nie przejdzie
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
uderz w stół ... normalnie masz syndrom Jarka K. z PiSu ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
To nie syndrom tylko po co pisac bez sensu że zabiorą, oślepia. Sprawa indywidualnego podejścia. Żeby nie było że się obrażam i ty Łukasz też się nie obrazaj bo nie ma o co. Dobrze wiemy jakie jest prawo w Polsce i nie zmienimy tego. Mozemy jedynie podpowiedzić wszystkim chcącym założyć xenony jak to zobic aby własnie nie oślepiać a wybór czy zakładac i się narażac na zabranie dowodu czy tez dac sobie spokój zostawmy tym co chcą to zrobić. DLA WYTŁUMACZENIA: NIE NAMAWIAM NIKOGO DO ZAKŁADANIA ZESTAWóW XENONOWYCH W MIEJSCE STANDARDOWYCH ŻARóWEK BO JEST TO NIELEGALNE!!!!! ZAKŁADACIE JE NA WŁASNˇ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Co do oślepiania to przed montażem takiego zestawu należało by obejżec dokładnie reflektor czy nie ma uszkodzenia szkła, czy nie jest brudny w środku itp. Paimętajmy że każdy brud na szkle to szansa na oślepianie jadących z przeciwka. Jeśli nie jesteście pewni stanu reflektora mozna się pokusić o rozklejenie go, jak najlepsze wyczyszczenie bez pozostawienia żadnych paprochów i smug. Potem skleić szczelnie szkło z resztą lampy i kombinowac dalej. Fabryczna lampa ma żłobienia rozpraszające wiązkę światła i nie jest wskazane usuwanie jej. Szlif szkła od wewnątrz może spowodować że szkło przyjmie kształt soczewki i strumien światła zostanie niepożądanie zmieniony w bliżej nieokreślony i nieprzewidywalny sposób. Taki zabieg może właśnie doprowadzić do oślepiania kierowców jadących z przeciwnej strony. Datego ja założyłem zestaw w miejsce stadardowych H4. Przy prawidłowo ustawionych reflektorach nie ma prawa zaistnieć efekt oślepiania. Należy pamiętać tylko o czyszczeniu szkieł reflektorów częściej niż zwykle, najlepiej przed każdym, nawet najkrótszym odcinkiem jaki mamy zamiar przejechać.
Jeszcze raz powtarzam: taki zabieg jaki wykonałem ja jest niezgodny z prawem i grozi zabraniem dowodu rejestracyjnego!!! Jeśli ktoś się zdecyduje robi to na własną odpowiedzialność.
Co do oślepiania to przed montażem takiego zestawu należało by obejżec dokładnie reflektor czy nie ma uszkodzenia szkła, czy nie jest brudny w środku itp. Paimętajmy że każdy brud na szkle to szansa na oślepianie jadących z przeciwka. Jeśli nie jesteście pewni stanu reflektora mozna się pokusić o rozklejenie go, jak najlepsze wyczyszczenie bez pozostawienia żadnych paprochów i smug. Potem skleić szczelnie szkło z resztą lampy i kombinowac dalej. Fabryczna lampa ma żłobienia rozpraszające wiązkę światła i nie jest wskazane usuwanie jej. Szlif szkła od wewnątrz może spowodować że szkło przyjmie kształt soczewki i strumien światła zostanie niepożądanie zmieniony w bliżej nieokreślony i nieprzewidywalny sposób. Taki zabieg może właśnie doprowadzić do oślepiania kierowców jadących z przeciwnej strony. Datego ja założyłem zestaw w miejsce stadardowych H4. Przy prawidłowo ustawionych reflektorach nie ma prawa zaistnieć efekt oślepiania. Należy pamiętać tylko o czyszczeniu szkieł reflektorów częściej niż zwykle, najlepiej przed każdym, nawet najkrótszym odcinkiem jaki mamy zamiar przejechać.
Jeszcze raz powtarzam: taki zabieg jaki wykonałem ja jest niezgodny z prawem i grozi zabraniem dowodu rejestracyjnego!!! Jeśli ktoś się zdecyduje robi to na własną odpowiedzialność.
wycinek z artykułu z tej strony http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... ,992810,,2 .
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!
Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg."
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!
Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg."
Przytaczasz artykuł a sam nie widziałeś nawet na oczy jak to wygląda. Czytałem ten artykuł. Zgadzam się z naukowym podejściem ale u siebie nie zauważyłem różnic w strumieniu światła i braku linii światło/cień. Powtarzam: ile reflektorów tyle teorii. No to powiedz mi Marek co z autami które mają klar szkło reflektora i świecą na halogenówkach??? Do nich też nie mogę założyć ksenonów bo linie na szkle będą rozpraszac światło???
Orion nie mam spryskiwaczy ani samopoziomowania i po raz kolejny piszę że sprawa indywidualna czy ktoś założy czy nie. Nasze przepisy są chore pod tym względem. Jakoś w Niemczech nie ma musu spryskiwaczy itp. Jeżdża nawet po naszych drogach auta z fabrycznym ksenonem i bez spryskiwaczy. Chora kwestia.
Orion nie mam spryskiwaczy ani samopoziomowania i po raz kolejny piszę że sprawa indywidualna czy ktoś założy czy nie. Nasze przepisy są chore pod tym względem. Jakoś w Niemczech nie ma musu spryskiwaczy itp. Jeżdża nawet po naszych drogach auta z fabrycznym ksenonem i bez spryskiwaczy. Chora kwestia.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 13:14 przez emceha, łącznie zmieniany 1 raz.
Może jest to spowodowane stanem naszych dróg bo gdy auto na xenonach wpada w dziurę to oślepia jak nie wiem co, a wiadomo, że w innych krajach drogi są o niebo lepsze i może po prostu z tak oczywistej przyczyny jest ten system samopoziomujący.emceha pisze:Orion nie mam spryskiwaczy ani samopoziomowania i po raz kolejny piszę że sprawa indywidualna czy ktoś założy czy nie. Nasze przepisy są chore pod tym względem. Jakoś w Niemczech nie ma musu spryskiwaczy itp. Jeżdża nawet po naszych drogach auta z fabrycznym ksenonem i bez spryskiwaczy. Chora kwestia.
W UK np. nie ma obowiązku stosowania takiego systemu ( o ile dobrze pamiętam)
z tym się nie zgadzam chyba że jeździsz tylko po prywatnych drogachemceha pisze:po raz kolejny piszę że sprawa indywidualna czy ktoś założy czy nie
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja również popieram !!! to nei jest tylko kwestia tego czy masz odwage jezdzic z takimi swiatlami czy nie ... stwarzasz zagrozenie dla pozostalych uczestnikow ruchu !MARKKO pisze:tutaj masz racje Łukaszorioninblue pisze:z tym się nie zgadzam chyba że jeździsz tylko po prywatnych drogach
to jest troche jak z tym dowcipem: "jak ci sie nie podoba mój styl jazdy to zejdz z chodnika" ... ale to wcale nei jest śmieszne
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415