Strona 1 z 2

Przywitanie i kilka pytań

: 14 paź 2007, 19:16
autor: espk
Witam wszystkich na tym forum,
wczesniej przebywalem na forum poloneza, 1,5 roku sie z nim męczyłem teraz pszyszła pora na ESCORTA.

Jutro najprawdopodobniej stanę sie wlascicielem FORDA ESCORTA z 92 roku, przebiegiem 180 tys. Stan blachy idealny, jakiś mankamentow sie nie dopatrzyłem, jednak ostateczną decyje podejme jutro, ale licze na Was: na co zwrocic mam szczegolną uwage.... posiadam miernik do mierzenia kompresji (manometr) powiedzcie mi koledzy jakie powinno być spreżanie w cylindrach (norma)...

a i takie jeszcze dodatkowe pytanko:
wersja 3 drzwiowa, 92 rok, silnik 1,3 to MK4??

pozdrawiam

: 14 paź 2007, 19:25
autor: MARKKO
espk pisze:wersja 3 drzwiowa, 92 rok, silnik 1,3 to MK4
MK 5

: 14 paź 2007, 19:29
autor: espk
okej dzięki, na jedno pytanko znam już odpowiedz... teraz czekam jakie te spręzania powinny byc, dla porownania w Poldku mialem
1 - 10,5
2- 10
3- 0
4- 9

;)

3 cylinder zdechł, sprawa zaworu ;)... zrobilem tak 13 tysiecy ;)

: 14 paź 2007, 19:33
autor: MARKKO

: 14 paź 2007, 19:57
autor: Yagr
jeśli pytasz o ciśnienie sprężania dla silnika 1,3 to wg danych fabrycznych powinno to być 1,3 do 1,6 MPa ( musisz sobie zerknąc w jakich jednostkach masz wyskalowany manometr i ewentualnie przeliczyć) ;)

: 14 paź 2007, 20:15
autor: espk
dzięki, wiec jesli bedzie w tych normach bede częsciej gościł na tym forum :)

: 18 paź 2007, 20:39
autor: espk
no i wady essiego po za kupie wychodzą:

1 dzis sie okazalo ze oleju jest ponizej minimum
2. gromadzi sie olej w filtrze powietrza, cały środek wilgotny, brudny ciemnym olejem/
3 linke od otwierania klapy silnika musze zmienic, da sie otworzyc, ale trzeba uzyć do tego kombinerek i pociągnąć za linke - powiedzcie, czy da sie to wymienic nie sciagając deski rozdzielczej? na stronce z czesciami od forda znalazlem linke, tylko czy oplaci sie tyle grzebać...

pozdrawiam

: 18 paź 2007, 21:13
autor: lordpablo
gromadzi się olej w filtrze - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 7958#57991
tu poczytaj

: 18 paź 2007, 21:16
autor: espk
tak tak, wiem, czytałem juz :) tak tylko pisze co mi sie przytrafiło, a który wężyk do którego to jeszcze nie wiem. Skąd mozna zassać książke napraw do MK 5-ki?

: 18 paź 2007, 21:28
autor: MARKKO
espk pisze:Skąd mozna zassać książke napraw do MK 5-ki?
z ksiegarni

: 18 paź 2007, 21:34
autor: espk
hehe, troche drogie, ale gdybym mial tą książke z chęcią przerobiłbym do PDF i puścił w neta....

: 18 paź 2007, 21:47
autor: MARKKO
i walczył o prawa autorskie?

: 18 paź 2007, 21:57
autor: emceha
espk pisze:linke od otwierania klapy silnika musze zmienic, da sie otworzyc, ale trzeba uzyć do tego kombinerek i pociągnąć za linke - powiedzcie, czy da sie to wymienic nie sciagając deski rozdzielczej? na stronce z czesciami od forda znalazlem linke, tylko czy oplaci sie tyle grzebać...
No to nie linke musisz zmienić a kupić ten pomarańczowy plastik pod kierownicę za który się ciągnie żeby otworzyć maskę ;) niecałe 20 zeta w sklepie, wymiana 10 minut. Wystarczy odkręcić ten plastik pod kierą (jest na 4 wkręty z łbem na krzyżak).

Co do instrukcji to poszukaj na
www.fordclubpolska.org

: 18 paź 2007, 21:58
autor: espk
linke, jest całą postrzępiona - niestety

: 18 paź 2007, 22:30
autor: emceha
to nie jest taka trudna robota espk, dasz rade ;)