wymiana wałka rozrządu w 1.4 Mk 5

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

wymiana wałka rozrządu w 1.4 Mk 5

Post autor: morgon »

No to nadszedł czas na mój debiut w "opisach napraw i....." Na pomysł, że przecież mogę zrobić fotorelację z wymiany wpadłem dopiero po rozkręceniu wszystkiego, tak więc dzielnie pobiegłem do sklepu po kliszę, załadowałem poczciwego pełnoletniego Zenita i oto efekty.
Załączniki
....ustawiamy rozrząd (niezbędna do tego lusterko żeby zobaczyć znak na głowicy), przykręcamy cewkę zapłonową i wszystko inne co było zdemontowane i cieszymy się równo pracującym silniczkiem (na zdjęciu nie widać)
....ustawiamy rozrząd (niezbędna do tego lusterko żeby zobaczyć znak na głowicy), przykręcamy cewkę zapłonową i wszystko inne co było zdemontowane i cieszymy się równo pracującym silniczkiem (na zdjęciu nie widać)
Zakładamy pokrywę zaworów...
Zakładamy pokrywę zaworów...
Przykręcamy koniki (czy jak to się tam zwie)
Przykręcamy koniki (czy jak to się tam zwie)
Wkładamy popychacze, również powleczone olejem co by nie było akuku
Wkładamy popychacze, również powleczone olejem co by nie było akuku
Zakładamy zaślepkę w miejscu wkładania wałka (niektórzy ponoć dają ją na silikonie). Widoczne również miejsca przykręcania cewki zapłonowej
Zakładamy zaślepkę w miejscu wkładania wałka (niektórzy ponoć dają ją na silikonie). Widoczne również miejsca przykręcania cewki zapłonowej
Zakładamy koło zębate (pasuje tylko w jednej pozycji). Na zdjęciu, pomiędzy kołem zębatym a głowicą widoczne są łby śrub mocujących wymienioną w poprzednim punkcie blachę
Zakładamy koło zębate (pasuje tylko w jednej pozycji). Na zdjęciu, pomiędzy kołem zębatym a głowicą widoczne są łby śrub mocujących wymienioną w poprzednim punkcie blachę
Po założeniu wałka, zabezpieczamy go zaznaczoną blaszką, którą następnie przykręcamy
Po założeniu wałka, zabezpieczamy go zaznaczoną blaszką, którą następnie przykręcamy
Wałek rozrządu wkładamy od strony skrzyni biegów. Żeby go przełożyć przez głowicę, należy trochę nim pokręcić w lewo i prawo, tak żeby wszystkie krzywki poprzechodziły inaczej go nie włożymy (to samo tyczy wyciągania). Oczywiście nie można zapomnieć o wcz
Wałek rozrządu wkładamy od strony skrzyni biegów. Żeby go przełożyć przez głowicę, należy trochę nim pokręcić w lewo i prawo, tak żeby wszystkie krzywki poprzechodziły inaczej go nie włożymy (to samo tyczy wyciągania). Oczywiście nie można zapomnieć o wcz
Fotka po zdemontowaniu wszystkiego co niezbędne
Fotka po zdemontowaniu wszystkiego co niezbędne
Nowy wałek rozrządu a obok w reklamówce komplet popychaczy
Nowy wałek rozrządu a obok w reklamówce komplet popychaczy
Stary popychacz, też pięknie zrzeźbiony...
Stary popychacz, też pięknie zrzeźbiony...
Stary wałek rozrządu z "okrągłą" krzywką. Miał zaledwie 15 tyś km
Stary wałek rozrządu z "okrągłą" krzywką. Miał zaledwie 15 tyś km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no i bardzo ładnie - w ten sposób pokazałeś niedowiarkom że można to zrobić bez ściągania głowicy :)
Dopisz jeszcze koszta części i ewentualnie ich producenta...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

1. Nie wymieniałeś uszczelniacza wałka?
2. Czemu się nie pokusiłeś o wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

darcun4 pisze:Czemu się nie pokusiłeś o wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych?
Bo już nie miałem co do gęby włożyć przez tego dziada :razz: A tak poza tym silnik miał kapitalny remont jakieś 15 tys. km temu, cała głowica też była robiona włącznie z zaworami, dlatego mnie zastanawia czemu ten wałek padł jak był też wymieniany? Kumpel- mechanik mi powiedział że to wystarczy wymienić, reszta jest dobra
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

prawdopodobnie nie wymienili ci tego wałka albo tylko zrobili jego niezbyt dobrą regenerację...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Yagr pisze:prawdopodobnie nie wymienili ci tego wałka albo tylko zrobili jego niezbyt dobrą regenerację...
Nie nie nie Yagr, mechanik to mój dobry kumpel, mieszka dwa domy ode mnie więc silnik robiliśmy we dwójkę, więc mam całkowitą pewność że żadnego wałka nikt tu nie wykręcił :razz: A wałeczek wtedy nie był regenerowany tylko też piękny i nowy z Inter Carsu. Musiał być jakiś trefny, nic innego mi do głowy nie przychodzi, tym bardziej że ten silnik jakoś od początku po remoncie dziwnie kulawił ale myślałem że to elektryka a po ponownej wymianie wałka chodzi jak rakieta
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no widzisz, trafiają sie i takie kloce :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
bielu

Post autor: bielu »

jaki to jest silnik?? wytrysk czy gaźnik??serducho mojego forda zdaje sie wyglądać tak samo z tym ze u mnie jeszcze pasek jest zabudowany. może tez sobie sam zmienie??:D
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

u mnie pasek też jest zabudowany ale żeby go ściągnąć, chcąc nie chcąc obudowę musiałem ściągnąć. Silnik na wtrysku jednopunktowym i jak w tytule pisze poj. 1.4
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

morgon, każdy pasek rozrządu jest i musi być zakryty zabezpieczony
bielu,
może tez sobie sam zmienie??:D
jeśli ty nie rozrózniasz gażnika od wtrysku to lepiej daj sobie spokuj z wymianą daj to lepiej w odpowiednie ręce bo narobisz sobie kłopotu ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
bielu

Post autor: bielu »

ale śmieszne :( to ze sie ucze bo to mój pierwszy samochód i nie znam sie na wielu rzeczach to wcale nie znaczy ze nie moge sie nauczyć ;/ troche wiary we mnie
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

ucz się chłopie ucz. Ja jak kupowałem swoje pierwsze auto to nie wiedziałem co to rozrusznik. Ale Ariel ma rację,jeśli nie umiesz grzebać przy autach, to odpuść sobie wymianę popychaczy. Lepiej daj to komuś kto się na tym zna a sam podpatruj i się dopytuj " a po co to...", " a dlaczego...". W końcu załapiesz
ARIEL pisze:morgon, każdy pasek rozrządu jest i musi być zakryty zabezpieczony
ARIEL, a po co Ty mi to piszesz jak to dla mnie oczywiste?
bielu

Post autor: bielu »

ja tam powoli zaczynam kumać co i jak i np dziś wymieniłem olej, jego filtr i filtr powietrza i jestem z siebie dumny ze samochód jeszcze jeździ ;P a z rozrząd i tak bede wymieniał ale to za jakieś kilka tyś kilometrów jak bedzie troche hajsu ;P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli chcesz wymieniać pasek i napinacz rozrządu to poczytaj trochę na temat ustawiania rozrządu na znaki przed zdjęciem paska rozrządu , również o tym w którą stronę pasek się zakłada.
No to może nie - pasek zakłada się pod obroty silnika.
W innym dziale pisałeś o wymianie popychaczy - możesz to i tamto połączyc czyli przy jednym zrobisz drugie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

morgon pisze:podpatruj i się dopytuj " a po co to...", " a dlaczego...".
taaa wtedy to go mechanior podwójnie skasuje ;)
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Zablokowany