montaż intercoolera w 1.8 td
Moderator: Moderatorzy
montaż intercoolera w 1.8 td
witam
chciałbym dodać trochę koników do mojego Esia podkręjąc turbinkę ale trzeba by te dać mu więcej zimnego powietrza.chcę zamontować cooler ale nie wiem czy będzie pasował ponieważ mam okazję kupić cały kolektor i cooler z silnika z oznaczeniem na deklu "1.8 DIESEL" a ja mam "ENDURA.DE"
proszę o szybką odpowiedź bo czas nagli
pozdrawiam Wonski
chciałbym dodać trochę koników do mojego Esia podkręjąc turbinkę ale trzeba by te dać mu więcej zimnego powietrza.chcę zamontować cooler ale nie wiem czy będzie pasował ponieważ mam okazję kupić cały kolektor i cooler z silnika z oznaczeniem na deklu "1.8 DIESEL" a ja mam "ENDURA.DE"
proszę o szybką odpowiedź bo czas nagli
pozdrawiam Wonski
MARKKO, niedawno mi dupiłeś że to tesame silniki
a to jest całkiem co innego niż w foce idlatego mnie to zmyliło
a to jest całkiem co innego niż w foce idlatego mnie to zmyliło
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
focus ma inna pope wtyskowa, chodzi rzeczywiscie ciszej, inny odglos wydaje,wiec na pewno sporo ma roznic w konstrukcji, choc przyznaje ze jest troche podobny do escortowego TD. Czy ma napis 1.8 diesel czy endura (nie wazne co na koncu,choc pewnie markko ma racje), to dalej te same silniki, jedynie nazwe zmienili. Roznia sie pompa wtryskowa,bo endura ma lepsza pompe firmy bosch,a 1.8 diesel ma lucasa i ma mniej elektroniki. Takze sam dolot pozostaje taki sam,wiec spokojnie mozna brac Intercooler z endury do starszego z napisem 1.8 diesel. Jedyna roznica jest w filtrze powietrza,bo w endura jest przeplywomierz i przez to tez inny jest waz doprowadzajacy powietrze i skrzynka filtra.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dobra Panowie a teraz z innej beczki
Zwykly TD ma 70 tak? a TD z IC ma 90 PS tak?
A wiec samo zalozenie IC da troche ale nie na pewno 90 PS bo popmpa na pewno jest inna a jezeli ta sama to jest calkiem inaczej podregulowana, po drugie glowica-nie wiem czy jest ta sama ale moze byc minimalnie inna a wtryski tez musza bhyc inne lub odpowiednio dopasowane na "stole". Jestem tylko ciekaw jeszcze czy uklad korbowo-tlokowy jest taki sam, czy czasem denka tlokow sie od siebie nie rownia.
OT takie moje wywody
Zwykly TD ma 70 tak? a TD z IC ma 90 PS tak?
A wiec samo zalozenie IC da troche ale nie na pewno 90 PS bo popmpa na pewno jest inna a jezeli ta sama to jest calkiem inaczej podregulowana, po drugie glowica-nie wiem czy jest ta sama ale moze byc minimalnie inna a wtryski tez musza bhyc inne lub odpowiednio dopasowane na "stole". Jestem tylko ciekaw jeszcze czy uklad korbowo-tlokowy jest taki sam, czy czasem denka tlokow sie od siebie nie rownia.
OT takie moje wywody
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
IC służy tylko i wyłącznie do tego aby oziębić rozgrzane powietrze które przeszło przez turbinę.
Zbyt gorące powietrze wpadające na tłoki nie jest wskazane.Mocy to napewno nie da - no może ale to bardzo mało.Fakt faktem , że poprawia się spalanie a przez to wydajność silnika.
Zbyt gorące powietrze wpadające na tłoki nie jest wskazane.Mocy to napewno nie da - no może ale to bardzo mało.Fakt faktem , że poprawia się spalanie a przez to wydajność silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A do tego pewnikiem zupełnie inny jest komputer sterujący.MARKKO pisze:Zwykly TD ma 70 tak? a TD z IC ma 90 PS tak?
A wiec samo zalozenie IC da troche ale nie na pewno 90 PS bo popmpa na pewno jest inna a jezeli ta sama to jest calkiem inaczej podregulowana, po drugie glowica-nie wiem czy jest ta sama ale moze byc minimalnie inna a wtryski tez musza bhyc inne lub odpowiednio dopasowane na "stole".
Ale to nie ja napisałem tylko mikruss,KriSSo pisze:MARKKO napisał/a:
Zwykly TD ma 70 tak? a TD z IC ma 90 PS tak?
A wiec samo zalozenie IC da troche ale nie na pewno 90 PS bo popmpa na pewno jest inna a jezeli ta sama to jest calkiem inaczej podregulowana, po drugie glowica-nie wiem czy jest ta sama ale moze byc minimalnie inna a wtryski tez musza bhyc inne lub odpowiednio dopasowane na "stole".
A do tego pewnikiem zupełnie inny jest komputer sterujący.