Strona 1 z 1
co to za kontrolka??/regulator wycieraczki nie dziala.
: 22 wrz 2007, 21:29
autor: michmarmik
Witam!
moze i mam glupie pytanie, ale nie wiem co to za kontrolka(foto nizej) mam tego esiego od miesiaca i nie wiem od czego ona jest i czy czekac z zapaleniem silnika az zgasnie???
prosze pomozcie
oraz drugi problem.
nie dziala mi regulacja wycieraczki na przelaczniku zespolonym. gdzie zaczac szukac przyczyny??normalnie wycieraczka chodzi, tylko ze zmana z1 na 6 nie wnosi zadnego efektu dlugosc przerwy jest ta sama.
p.s.mam silnik 1,4 ale nie wiem czy CL czy CLX??jak to rozpoznac?
: 22 wrz 2007, 22:15
autor: Jamszoł
michmarmik pisze:nie dziala mi regulacja wycieraczki na przelaczniku zespolonym
Albo masz pokombinowane cosik w przełączniku albo coś się działo z regulatorem i ktoś przełączył to na stałe pomijając całe użądzenie czasowe.
Kontrolka jest od poduszek powietrznych a raczej od całego układu czyli : poduszki;czujniki;napinacze .
Jak jest wszystko OK to kontrolka gaśnie - jeśli jest coś niesprawne to kontrolka zaczyna migać.
Znając kod błędów wiesz co szwankuje.
Kod błędów masz opisany na forum - poszukaj.
: 23 wrz 2007, 15:46
autor: michmarmik
a czekac z zapalaniem silnika az zgasnie?? raz jak szybko musialem odpalic i ruszyc to nie zgasla i musialem sie zatrzymac i ponownie wlaczyc zaplon i odczekac az zgasnie.
a gdzie jest to urzadzenie czasowe??
p.s.jakie napinacze?
na forum znalazlem jakis tester ale nie moglem otworzyc tej strony?...
: 23 wrz 2007, 17:32
autor: mikruss
Tą czasowka przy wycieraczkach tez mam problem bo nie dziala. Widac ze zespolony jest nowy i kedys pewnie byl zamontowany moze bez tej regulacji i teraz ona nie dziala. Czy zeby to zadzialalo wystarczy jakis przekaznik wymienic czy cos? jezeli tak to na jaki o jakim symbolu??
: 23 wrz 2007, 22:06
autor: MARKKO
regulacją steruje przekaźnik
: 23 wrz 2007, 23:31
autor: SlaVkoEg
michmarmik pisze:p.s.jakie napinacze?
Bodajze pirotechniczne napinacze pasow (czy jak to sie tam zwie) Jest gdzies jakis ladunek bodajze pod siedzeniem i podczas wypadku powoduje to ze jak wystrzela poduszka to pasy dociskaja Cie do siedzenia. Z tego co mi wiadomo to stanowi to komplet z poduszkami czyli jak masz poduchy to masz ten bajer z pasami :]
: 24 wrz 2007, 00:03
autor: Jamszoł
Dokładnie - zapięcie pasa przy siedzeniu przykręcone jest do tłoka - na drugim jego końcu jest materiał wybuchowy któey wybucha nieco wcześniej niż poduchy.
Dzięki temu zapięcie pasa przesówa się do tyłu a pas dociąga nas nieco wcześniej niż udeżyli byśmy twarzą w rozwijającą się poduchę.
: 24 wrz 2007, 18:28
autor: morgon
jamszoł pisze:na drugim jego końcu jest materiał wybuchowy któey wybucha nieco wcześniej niż poduchy.
Kurde
jamszoł, tak to napisałeś że chłopak się będzie bał że w czasie stłuczki przez te ładunki wybuchowe w powietrze wyleci i poducha nic nie pomoże.
michmarmik, nic się nie martw, tam jest tylko 2 kg trotylu na każdy napinacz

: 24 wrz 2007, 18:37
autor: Jamszoł
: 24 wrz 2007, 18:50
autor: michmarmik
uf a juz sie wystraszylemn ze jezdze na jakiejs bombie
ale tak powarznie, ni jak nie moge rozebrac/dobrac sie do tego przelacznika zespolonego,no od czegos trzeba zaczac

a mysle ze zaczne od przelacznika
bo nawet nie wiem gdzie jest a gdzie jest to urzadzenie czasowe?? od tych wycieraczek...
p.s.zrobilem sobie ten tester diagnostyczny(dioda+rezystor)ale nie potrafie za rzadne skarby zliczyc te migniecia

migniecie jednosekundowe to cyfra,a jak jest 10? bo jedenascie to latwo rozpoznac. a dalej juz sie gubie w liczeniu

: 24 wrz 2007, 18:54
autor: Jamszoł
michmarmik pisze:ni jak nie moge rozebrac/dobrac sie do tego przelacznika zespolonego
Poszukaj no na forum - gdzieś był opis.
: 24 wrz 2007, 21:27
autor: michmarmik
znalazlem opis. rozebralem.sprawdzilem.przelacznik jest ok,przy przelaczaniu z 1 do 6 zmienia sie opor, pomiar na dwoch niebieskich przewodach(w srodku).jak sie komus to przyda to pisze dokladniej:
pozycja 1-12,8ohm
2-ok 10k
3- ok 20k
4- ok 30k
5- ok 40k
6- ok 50k
no i na tym dzis skonczylem(sporo czasu pochloneło złożyć to do kupy,jak nie musicie to lepiej tego nie rozbierac

)
p.s.czy ma ktos foto tej wtyczki co podlacza sie po zespolonego?tej od strony przelaczka wycieraczek, bo wydaje mi sie ze mi brakuje kabelka:) oczywiscie foto wtyczki tak zeby kabelki bylo widac.
: 24 wrz 2007, 23:20
autor: WieSiu
to pewnie ktos Ci dolozyl taki przelacznik z regulacja, a w skrzynce bezpiecznikow (masz ja przy lewej nodze kierowcy) zapomnial dolozyc przekaznik od tego przelacznika (wersja z regulacja),albo co gorsza dolozyl,ale okazalo sie ze nie dziala,bo kabelek nie dociagniety,ale dla chciacego nic trudnego. W instrukcji obslugi jest napisane ktory to przekaznik, przekaznik z regulacja czasowa ma o 1 nóżke wiecej
: 25 wrz 2007, 10:27
autor: michmarmik
czyli chodzi Ci o przekaźnik R2 Wycieraczka szyby przedniej Czerwony, gdy ma regulacje to ma jedna nozke wiecej?czyli bez ma nozek4? sprawdze dzis. na focie jest moja wtyczka,zaznaczylem tam polaczenie tego przelacznika i widec za tego kabla od niego nie ma,wiecie moze jaki ma kolor?i gdzie idzie?(do jakiego pinu w skrzynce?)
: 25 wrz 2007, 11:05
autor: michmarmik
kabel jest(bynajmniej powinienbyc)koloru czarno żółty, znalazlem w ksiazce.ale nie wiem nadal ktory przekaznik

zadnego r2 czerwonego nie mam,mam czerwony taki duzy ale r6
ok wiem ze to ten R6 i ma niestety 4 nozki,czyli przekaznik bez regulacji:(? a jesli teraz wymienie go na tego z regulacja i doprowadze przewod to teoretycznie bedzie dzialac??
otworzylem ten przekaznik i wydaje mi sie ze bede w stanie go przerobic:) nie sadzilem ze tam jest prosty uklad elektroniczny odpowiedzialny za przerwy w dzialaniu.
hmm no w sumie przerobilem go ale dlugo nie podzialal

chyba sie spalil potencjometr na zespolonym(za duzy prad przez niego przepuscilem

)
no to na tyle sprawa zamknieta,ale jeszcze to kiedys zrobie
