dławi się przy mocnym dołożeniu gazu
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zawsze sie da ustawić, nawet ostatni chłam da sie tak wyregulowac żeby w ogóle jakos jechał. Ale trzeba wiedzieć co się dzieje gdy czymś pokręcimy.
Na początek polecam przeczytać łatwo w googlach zanjdowałny "krótki poemat na gazu temat", nastepnie jesli pomiar wskazań sondy multimetrem to zbyt wielkie wyzwanie polecam sobie zakupic jakiś prosty i tani wskaźnik AFR i wmontowanie go w auto tak aby mozna było obserwowac wskazania gdy sie cos pi....szy... Wtedy wiesz czy powodem niedomagań jest zbytnie zubazanie czy wzbogacanie mieszanki nie wspominając o ułatwieniu w regulacji
Na początek polecam przeczytać łatwo w googlach zanjdowałny "krótki poemat na gazu temat", nastepnie jesli pomiar wskazań sondy multimetrem to zbyt wielkie wyzwanie polecam sobie zakupic jakiś prosty i tani wskaźnik AFR i wmontowanie go w auto tak aby mozna było obserwowac wskazania gdy sie cos pi....szy... Wtedy wiesz czy powodem niedomagań jest zbytnie zubazanie czy wzbogacanie mieszanki nie wspominając o ułatwieniu w regulacji
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
do staga sa dostepne interfejsy i program. Załatw sobie, podłącz i zobacz co si ę dzieje w czasie pracy - jest podgląd pracy krokowego oraz wskazań lambdy. Jak nie to zapraszam na jakis zlot z WieSiem - on ma caaałą stertę interfejsów i programów więc cos sie poradzi
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
new90, no to powoli i do przodu:
1. jesli wymiana pompy odpada to zajmijmy sie tym nieszczęsnym gazem - rozumiem że odpala na gazie. Najpierw odpal i poczekaj az sie nagrzeje. Następnie podepnij miernik pod sondę lambda i powiedz jakie sygnały daje. Najpierw na jałowych, potem najlepiej na 3000 - jesli gasnie i nie da się odczytać to od jałowych odczyty po 1000rpm w górę. Miernik podpinasz pod kabel sygnałowy sondy i masowy. Odczyt powinien być troche trudny bo sonda podaje przy optymalnym składzie mieszanki napięcie zmienne od 0-1V. I tak powinno być. Ale obserwując miernik gdy dodajesz gazu powinienes bez większych problemów zauważyc czy w tym momencie napięcie spada mocno w dół czy też nie. Jak to będziesz miał to daj znać. I proszę jeszcze raz - poczytaj sobie ten polecany wcześniej text - ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_ ... _temat.pdf
1. jesli wymiana pompy odpada to zajmijmy sie tym nieszczęsnym gazem - rozumiem że odpala na gazie. Najpierw odpal i poczekaj az sie nagrzeje. Następnie podepnij miernik pod sondę lambda i powiedz jakie sygnały daje. Najpierw na jałowych, potem najlepiej na 3000 - jesli gasnie i nie da się odczytać to od jałowych odczyty po 1000rpm w górę. Miernik podpinasz pod kabel sygnałowy sondy i masowy. Odczyt powinien być troche trudny bo sonda podaje przy optymalnym składzie mieszanki napięcie zmienne od 0-1V. I tak powinno być. Ale obserwując miernik gdy dodajesz gazu powinienes bez większych problemów zauważyc czy w tym momencie napięcie spada mocno w dół czy też nie. Jak to będziesz miał to daj znać. I proszę jeszcze raz - poczytaj sobie ten polecany wcześniej text - ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_ ... _temat.pdf
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
pali na gazie i wolne sa jaknajlepsze. po wcisnienciu pedału gazu sie dławi i jak sie przytyma na wysokich obroatach to gasnie...... a co do podpinania miernika sondy lamba i odczytow to chyba przerasta to moja wiedze i umiejetnosci i raczej wezme go na linke i powoli go gazownika
~~>najszybszy w miescie<~~
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jesli podpięcie miernika przerasta twoje mozliwości to faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u pana doktora od samochodzików z gazotem
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"