dławi się przy mocnym dołożeniu gazu
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja obstawiam, że gościu rozregulował instalke totalnie i teraz albo krokowy otwiera sie do oporu a mieszanka dalej jest za uboga albo przymyka sie do oporu a gazu i tak jest za duzo. tzn powiem tak albo krokowy wogole nie pracuje albo zakres pracy krokowego jest aktualnie niewlasciwy do porcji gazu jaka podaje reduktor.
ja bym sprobowal (bo to i tak jest rozregulowane) odpalic auto i tak po 1/2-1 obrot odkrecac gaz na reduktorze i patrzec co sie dzieje - jak nastepuje poprawa idziemy w dobrym kierunku, jak pogorszenie to powinno sie gaz przykrecac o 1/2-1 obrot i sprawdzac.
ja bym sprobowal (bo to i tak jest rozregulowane) odpalic auto i tak po 1/2-1 obrot odkrecac gaz na reduktorze i patrzec co sie dzieje - jak nastepuje poprawa idziemy w dobrym kierunku, jak pogorszenie to powinno sie gaz przykrecac o 1/2-1 obrot i sprawdzac.
co mniales na mysli czyscilem?new90 pisze:rozlegulowana instalacja bo cała wybebeszałem i czysiłem parownik nowe kable bo elektoraworow itd
zestaw naprawczy do tego tupu reduktora kosztuje w granicach 50zl
radze powymieniac zurzyte mebmrany i inne gadzety znajdujace sie w reduktorze ,wyregulowac porzadnie instalacje ,posprawdzac elektrozawory czy sie odtwieraja do konca
Napisz jakiej produkcji masz przelacznik benzyna -gaz ?ewentualnie zapodaj fotke
[ Dodano: Pon 05 Gru, 2011 ]
Witam witam po bardzo Dlugiej przerwie... Miałem nadzieje ze wroce do Was z Mondim Mk3 lecz nagla sytuacja finansowa pozwoliła na zakup tylko Vectry B LF. Przy chwili czasu zaprezentuje w odpowiednim temacie. A teraz do rzeczy... silnik 1.8 na holendersiekj instalacji sekwencyjnej bardzo ładnie pracuje bez strat mocy w porownaniu do benzynki ale.. no własnie jest ale... przy ciepłym silniku, najczesciej po redukcji biegu np przed zakretem lub właczaniem sie do ruchu gdy gwałtownie dodaje gazu vectra robi "zabke"... wcisniete sprzegło i przegazownanie lub redukcja na mniejszy bieg i delikatne dodanie gazu zwykle pomagaja... czytalem Tu i na kilku innych forach ze moze to byc wina filtwow albo sondy choc opisywane obiawy nie zgadzaja sie z moimi w 100%. Niestety od wczoraj pada u mnie pbez przerwy i nie mam jak po grzebac w silniku wiec narazie prosze was o pomysly od czego zaczac.
Witam witam po bardzo Dlugiej przerwie... Miałem nadzieje ze wroce do Was z Mondim Mk3 lecz nagla sytuacja finansowa pozwoliła na zakup tylko Vectry B LF. Przy chwili czasu zaprezentuje w odpowiednim temacie. A teraz do rzeczy... silnik 1.8 na holendersiekj instalacji sekwencyjnej bardzo ładnie pracuje bez strat mocy w porownaniu do benzynki ale.. no własnie jest ale... przy ciepłym silniku, najczesciej po redukcji biegu np przed zakretem lub właczaniem sie do ruchu gdy gwałtownie dodaje gazu vectra robi "zabke"... wcisniete sprzegło i przegazownanie lub redukcja na mniejszy bieg i delikatne dodanie gazu zwykle pomagaja... czytalem Tu i na kilku innych forach ze moze to byc wina filtwow albo sondy choc opisywane obiawy nie zgadzaja sie z moimi w 100%. Niestety od wczoraj pada u mnie pbez przerwy i nie mam jak po grzebac w silniku wiec narazie prosze was o pomysly od czego zaczac.
~~>najszybszy w miescie<~~
Odświeżę trochę kotleta. Mam podobny problem ze swoim autem, ale tylko na benzynie. Autko dławi się jeśli dodam mu za dużo gazu. Od 1000 obr/min. do 2000 obr/min. auto muli, szarpie i jest mega kangur. Później idzie jak szalony, przyspiesza duuużo lepiej niż na LPG. Zmierzę sondę, żeby to zrobić mam nagrzać auto, przyłożyć masę do auta, a plus do czarnego kabla w sondzie? Muszę ściągnąć wtyczkę od sondy i wtedy mierzyć czy jakoś inaczej to się robi?
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mierzy sie na podlaczonej wtyczce, wtedy widac przy okazji czy sterownik silnika probuje oscylowac w okolicach 0,3-0,8V.Gajek pisze:Muszę ściągnąć wtyczkę od sondy i wtedy mierzyć czy jakoś inaczej to się robi?
takGajek pisze:Zmierzę sondę, żeby to zrobić mam nagrzać auto, przyłożyć masę do auta, a plus do czarnego kabla w sondzie?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Gajek, ja wpycham "miernik" od gory kostki w ta gumowa oslonke oplatajaca kabel na wejsciu do kostki. I jakos tam udaje mi sie zmierzyc,bez zniszczen (ta guma jest dosc odporna,ale nie próbuj czegos grubego wpychac)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jesli sonda jest sprawna (znaczy sie jej grzalka),to sonda powinna dzialac po jakiejś max minucie od opalenia. Grzalke mozna sprawdzic czy sprawna mierzac bodajże miedzy dwoma bialymi kabelkami czy jest przejscie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Czyściłem już, psikałem Kontaktem, przylutowałem nowe kable, bo stare już nie miały izolacji.
Wezmę igłę i pomierzę przejście i wartości. Jak się uda to jeszcze dzisiaj to zrobię.
[ Dodano: Czw 29 Gru, 2011 ]
Sprawdziłem sondę i skakała od 0,1V do 0,8V. Chyba jutro wezmę tą co mam w zapasie i zmienię ją.
Wezmę igłę i pomierzę przejście i wartości. Jak się uda to jeszcze dzisiaj to zrobię.
[ Dodano: Czw 29 Gru, 2011 ]
Sprawdziłem sondę i skakała od 0,1V do 0,8V. Chyba jutro wezmę tą co mam w zapasie i zmienię ją.
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tak mniej więcej powinna... wazna jest jeszcze częstotliwość ale raczej z sonda wsjo okGajek pisze:Sprawdziłem sondę i skakała od 0,1V do 0,8V
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"