ŚWIECE - fotostory & kilka pytań na ich temat od amatora
: 10 wrz 2007, 15:08
Właśnie wymieniłem pierwszy raz świece (silnik Zetec 1.6)i oczom moim ukazał się taki oto widok - FOTO NA DOLE
W związku z tym jako początkujący mam takie pytania do mechaników/znawców tematu :
1. Na ile one wam wyglądają? Para Motorcraft i druga para NGK.
2. Skoro działają ok (przejechałem na nich 600km, zero problemów z odpalaniem, po nocy tez choc bylo cieplo) to czy dobrym pomysłem jest wymiana na nowe przed zimą i mrozami?
3. Czy to że świeca jest opalona na jasno z jednej strony, a z drugiej jest w sadzy oznacza że jest zużyta? [PATRZ FOTO] Czy winowajcą może być np wtryskiwacz który tryska mocniej z którejś strony świecy? Te NGK są dziwne, dobrze opalone tylko z jednej strony? Motorcrafty sa opalone też nie równo choć nie widać takiej zdecydowanej różnicy po obu stronach.
4. Przewód na 4tym cylindrze nie chce się dopchnąć na świecy na dotyk z pokrywa zaworów, w przeciwienstwie od reszty, guma odstaje na ok 2-3 minimetry od pokrywy zaworów. Jednak po docisnięciu go mocno do oporu nie ma żadnej różnicy w pracy silnika - czyli na słuch i oko nie ma to wpływu - czy może mieć jakiś wpływ na prace auta w przyszłości? Czy trzeba go wymienić?
5. Ostatni wpis w książce mam na 67tyś km (wpis z 2002roku, w 2006 niemiec go wyrejestrowal). (teraz auto ma 122 tyś) . Czy te fakty potwierdzają moją teze że te Motorcrafty są w aucie od 120 tyś km, a NGKi od ok 60tyś czyli od ostatniej wizyty w serwisie Forda? Szukałem i auto oprócz tych 2 świec NGK ma wszystko Motorcrafta.
6. Kupilem 4 swiece Motorcraft Platinium - mialy ok 1mm przerwy (w ksiazce FORD napisane jest 1.3mm ale dla starszego modelu swiec) i tak je zostawilem. Czy lepsza jest inna przerwa czy zostawic taka jak jest?
Licze na rozsądne opinie i sugestie oraz ewentualnie otwartą rozmowę/dyskusję , burza mózgów może być całkiem pouczająca


W związku z tym jako początkujący mam takie pytania do mechaników/znawców tematu :
1. Na ile one wam wyglądają? Para Motorcraft i druga para NGK.
2. Skoro działają ok (przejechałem na nich 600km, zero problemów z odpalaniem, po nocy tez choc bylo cieplo) to czy dobrym pomysłem jest wymiana na nowe przed zimą i mrozami?
3. Czy to że świeca jest opalona na jasno z jednej strony, a z drugiej jest w sadzy oznacza że jest zużyta? [PATRZ FOTO] Czy winowajcą może być np wtryskiwacz który tryska mocniej z którejś strony świecy? Te NGK są dziwne, dobrze opalone tylko z jednej strony? Motorcrafty sa opalone też nie równo choć nie widać takiej zdecydowanej różnicy po obu stronach.
4. Przewód na 4tym cylindrze nie chce się dopchnąć na świecy na dotyk z pokrywa zaworów, w przeciwienstwie od reszty, guma odstaje na ok 2-3 minimetry od pokrywy zaworów. Jednak po docisnięciu go mocno do oporu nie ma żadnej różnicy w pracy silnika - czyli na słuch i oko nie ma to wpływu - czy może mieć jakiś wpływ na prace auta w przyszłości? Czy trzeba go wymienić?
5. Ostatni wpis w książce mam na 67tyś km (wpis z 2002roku, w 2006 niemiec go wyrejestrowal). (teraz auto ma 122 tyś) . Czy te fakty potwierdzają moją teze że te Motorcrafty są w aucie od 120 tyś km, a NGKi od ok 60tyś czyli od ostatniej wizyty w serwisie Forda? Szukałem i auto oprócz tych 2 świec NGK ma wszystko Motorcrafta.
6. Kupilem 4 swiece Motorcraft Platinium - mialy ok 1mm przerwy (w ksiazce FORD napisane jest 1.3mm ale dla starszego modelu swiec) i tak je zostawilem. Czy lepsza jest inna przerwa czy zostawic taka jak jest?
Licze na rozsądne opinie i sugestie oraz ewentualnie otwartą rozmowę/dyskusję , burza mózgów może być całkiem pouczająca

