Strona 1 z 1

jak hamuje to błotnik tnie oponę

: 03 sie 2007, 14:44
autor: kazik
Witam mam problem bo błotniki mi tną opony jak z dużej szybkości hamuję i nie wiem co mam zrobić mam 3 wyjścia albo zmienić sprężyny na sztywniejsze ale wtedy stracę komfort jazdy bo pójdzie w dół, lub poszerzyć go ale to będą mi potrzebne błotniki od cosa a one na pewno nie są tanie i trzecie wyjście zmienić opony z felgami na mniejsze ale nie wiem czy nie straci on swojego wyglądu. I teraz nie wiem co mam zrobić pomocy!!

: 03 sie 2007, 14:52
autor: morgon
No niestety kazik, jak to się mówi albo rybki albo akwarium. W sumie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co zrobić. Trudno Ci coś doradzić, przynajmniej mi, bo to są zmiany które wpłyną na komfort jazdy i to od Ciebie wszystko zależy. Ale jeżeli się jeszcze orientuję, to chyba można zakupić takie gumy (widziałem je chyba na allegro), które się wkłada w zwoje sprężyn, dzięki czemu zawias będzie sztywniejszy, a auto nie pójdzie w dół. I ja bym chyba taką opcję wybrał, bo jest najtańsza i najłatwiejsza w wykonaniu.

http://moto.allegro.pl/item219905221_gu ... akosc.html

coś w tym stylu. Osobiście testowałem to tylko w Malczaku ale Malczak a Ford... no cóż... choćbym chciał, to nie potrafię znaleźć porówniania

: 03 sie 2007, 15:15
autor: emceha
kazik pisze:błotniki mi tną opony jak z dużej szybkości hamuję i nie wiem co mam zrobić
A od kiedy tak się dzieje??? Bo chyba nie miałeś tego wcześniej??? Mi się wydaje że coś z zawiechem masz nie tak. Jakie masz gumy (rozmiar)??? Jak 195/50/15 to nie powinno być problemu. Ja mam auto niżej o 6 cm i nic mi nie tnie ani nie szoruje przy skręcaniu :shock: więc lepiej szukaj usterek zawieszenia a nie zmieniaj opony, poszerzaj czy usztywniaj auto :P

: 03 sie 2007, 15:26
autor: morgon
emceha, a tak ze zwykłej ciekawości: to co napisałem ma jakiś sens? bo sam nie jestem pewien :mrgreen:

: 03 sie 2007, 15:37
autor: lordpablo
Emcecha ma racje to nie kwestia wymiany opon. Ja mam auto obniżone o 30mm i nic nigdzie nie trze. co prawda mam małe kapcie bo 13. może to kwestia twardości sprężyn bo rozumiem, że to dzieje Ci się z przodu?

: 03 sie 2007, 15:55
autor: emceha
lordpablo pisze:może to kwestia twardości sprężyn
Dokładnie o tym samym myślę ;) Nie wyrabiają już i tyle. Czas na zmiany he he :P
morgon pisze:emceha, a tak ze zwykłej ciekawości: to co napisałem ma jakiś sens? bo sam nie jestem pewien
Ma sens morgon ale jedynie jako tanie rozwiązanie na tydzień lub dwa :sad: Polecam kupić nowe sprężyny, najlepiej twardsze albo oddać te do utwardzenia i regeneracji ;) Chodzi mi jeszcze po głowie łoże amortyzatora :-| Cały mcpherson podczas hamowania przesuwa się do tyłu i opona tzre o błotnik ale to tylko takie tam przyuszczenia i nic sprawdzonego czy potwierdzonego w teorii :mrgreen:

: 03 sie 2007, 16:17
autor: lordpablo
dokładnie ja jak miałem stare sprężyny to przy mocnym hamowaniu dzuć było jak auto przysiada przodem, to naturalne niby ale był to jakgdyby zbyt duży efekt. po zmiane amorów i sprężyn problem znikł

: 03 sie 2007, 16:35
autor: kazik
Właśnie problem w tym że sprężyny i amory są nowe bo wcześniejszy właściciel wymieniał je miesiąc przed sprzedażą i widziałem rachunki za zawiasy teraz nie pamiętam jakie to były a oponki mam z przodu 215\45r16 a tył 225\50r16

: 03 sie 2007, 17:08
autor: lordpablo
ale duże kapciochy :mrgreen:

: 03 sie 2007, 18:21
autor: kazik
felgi są od cosa i jak dotąd nie było z nimi problemu

: 03 sie 2007, 20:12
autor: Yagr
kazik, a czy ty masz zaklepane ranty błotników bo w Serocku nie zajrzałem? możliwe że jeśli nic z nimi nie robiłeś to wystarczy zaklepać i już ci nie będzie haczyć. Poza tym może masz trochę nieodpowiednie odsadzenie felg (ET) i za bardzo wystają? w każdym razie jesli wcześniej jeździłeś bez problemu to trzeba posłuchac rad moich przedmówców ;)

: 02 wrz 2007, 10:15
autor: robertford
Temat przeniosłem bo nie w tym dziale.