Strona 1 z 1
jak hamuje to błotnik tnie oponę
: 03 sie 2007, 14:44
autor: kazik
Witam mam problem bo błotniki mi tną opony jak z dużej szybkości hamuję i nie wiem co mam zrobić mam 3 wyjścia albo zmienić sprężyny na sztywniejsze ale wtedy stracę komfort jazdy bo pójdzie w dół, lub poszerzyć go ale to będą mi potrzebne błotniki od cosa a one na pewno nie są tanie i trzecie wyjście zmienić opony z felgami na mniejsze ale nie wiem czy nie straci on swojego wyglądu. I teraz nie wiem co mam zrobić pomocy!!
: 03 sie 2007, 14:52
autor: morgon
No niestety
kazik, jak to się mówi albo rybki albo akwarium. W sumie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co zrobić. Trudno Ci coś doradzić, przynajmniej mi, bo to są zmiany które wpłyną na komfort jazdy i to od Ciebie wszystko zależy. Ale jeżeli się jeszcze orientuję, to chyba można zakupić takie gumy (widziałem je chyba na allegro), które się wkłada w zwoje sprężyn, dzięki czemu zawias będzie sztywniejszy, a auto nie pójdzie w dół. I ja bym chyba taką opcję wybrał, bo jest najtańsza i najłatwiejsza w wykonaniu.
http://moto.allegro.pl/item219905221_gu ... akosc.html
coś w tym stylu. Osobiście testowałem to tylko w Malczaku ale Malczak a Ford... no cóż... choćbym chciał, to nie potrafię znaleźć porówniania
: 03 sie 2007, 15:15
autor: emceha
kazik pisze:błotniki mi tną opony jak z dużej szybkości hamuję i nie wiem co mam zrobić
A od kiedy tak się dzieje??? Bo chyba nie miałeś tego wcześniej??? Mi się wydaje że coś z zawiechem masz nie tak. Jakie masz gumy (rozmiar)??? Jak 195/50/15 to nie powinno być problemu. Ja mam auto niżej o 6 cm i nic mi nie tnie ani nie szoruje przy skręcaniu

więc lepiej szukaj usterek zawieszenia a nie zmieniaj opony, poszerzaj czy usztywniaj auto

: 03 sie 2007, 15:26
autor: morgon
emceha, a tak ze zwykłej ciekawości: to co napisałem ma jakiś sens? bo sam nie jestem pewien

: 03 sie 2007, 15:37
autor: lordpablo
Emcecha ma racje to nie kwestia wymiany opon. Ja mam auto obniżone o 30mm i nic nigdzie nie trze. co prawda mam małe kapcie bo 13. może to kwestia twardości sprężyn bo rozumiem, że to dzieje Ci się z przodu?
: 03 sie 2007, 15:55
autor: emceha
lordpablo pisze:może to kwestia twardości sprężyn
Dokładnie o tym samym myślę

Nie wyrabiają już i tyle. Czas na zmiany he he
morgon pisze:emceha, a tak ze zwykłej ciekawości: to co napisałem ma jakiś sens? bo sam nie jestem pewien
Ma sens
morgon ale jedynie jako tanie rozwiązanie na tydzień lub dwa

Polecam kupić nowe sprężyny, najlepiej twardsze albo oddać te do utwardzenia i regeneracji

Chodzi mi jeszcze po głowie łoże amortyzatora

Cały mcpherson podczas hamowania przesuwa się do tyłu i opona tzre o błotnik ale to tylko takie tam przyuszczenia i nic sprawdzonego czy potwierdzonego w teorii

: 03 sie 2007, 16:17
autor: lordpablo
dokładnie ja jak miałem stare sprężyny to przy mocnym hamowaniu dzuć było jak auto przysiada przodem, to naturalne niby ale był to jakgdyby zbyt duży efekt. po zmiane amorów i sprężyn problem znikł
: 03 sie 2007, 16:35
autor: kazik
Właśnie problem w tym że sprężyny i amory są nowe bo wcześniejszy właściciel wymieniał je miesiąc przed sprzedażą i widziałem rachunki za zawiasy teraz nie pamiętam jakie to były a oponki mam z przodu 215\45r16 a tył 225\50r16
: 03 sie 2007, 17:08
autor: lordpablo
ale duże kapciochy

: 03 sie 2007, 18:21
autor: kazik
felgi są od cosa i jak dotąd nie było z nimi problemu
: 03 sie 2007, 20:12
autor: Yagr
kazik, a czy ty masz zaklepane ranty błotników bo w Serocku nie zajrzałem? możliwe że jeśli nic z nimi nie robiłeś to wystarczy zaklepać i już ci nie będzie haczyć. Poza tym może masz trochę nieodpowiednie odsadzenie felg (ET) i za bardzo wystają? w każdym razie jesli wcześniej jeździłeś bez problemu to trzeba posłuchac rad moich przedmówców

: 02 wrz 2007, 10:15
autor: robertford
Temat przeniosłem bo nie w tym dziale.