Strona 1 z 1
gasnie na luzie
: 16 lip 2007, 11:47
autor: Hostek
witam, kupilem kilka dni temu mk5, przez kilkadziesiat pierwszych kilometrów zauwazyłem taka usterke... gdy dojezdzając do skrzyzowania biore na luz i chce sie po prostu dotoczyc to czesto sie zdarzy ze mi zgasnie, ma wtedy strasznie małe obroty, lub np gdy szybko przychamuje ale z uzyciem sprzegła i tez czasami przygasa w tych momentach, wczoraj kilka razy mi sie zdazyło ze przy prekosci około 100km kilka razy szarpneło nim tak jakby nie dostawał paliwa lub powietrza, narazie zakupiłem filtr paliwa i powietrza, pomoze to cos??
Silnik to 1,6 EFI rocznik 92
: 16 lip 2007, 12:18
autor: cidzej
wymiana filtra paliwa i powietrza na nowy nigdy nie powinna zaszkodzić

a czy pomoże to zobaczymy. wymień to się okaże. filtr paliwa jak sie zatyka to raczej objaw jest taki, ze na luzie jest spoko, ale w czasie jazdy szarpie i przerywa. natomiast filtr powietrza ma wpływ m.in na wolne obroty i może4 powodowac gasniecie silnika. acz kolwiek sprawdzilbym jeszcze silniczek krokowy lub zawór bocznikowy powietrza i zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - w zależności od tego co masz

: 16 lip 2007, 12:25
autor: Hostek
zawór bocznikowy powietrza i zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - gdzie znajduja sie te miejsca? a silniczek krokowy przeczycisc czy co?? sorki ale jestem jeszcze lama w tym silniku
: 16 lip 2007, 12:36
autor: cidzej
przede wszystkim to kłania się opcja Szukaj - napewno było na forum, poprzeglądaj je trochę

nie ma nic za darmo

: 16 lip 2007, 13:42
autor: darcun4
Hostek uzupełnij profil!.
Określenie "mk5" mówi niewiele.Co to za silnik? Efi? Mono? Gaźnik? Diesel? 1,3? 1,4? 1,6? 1,8? LPG?
Jak sam nie wiesz, to podaj VIN.
: 16 lip 2007, 13:55
autor: Jamszoł
darcun4 pisze:Hostek uzupełnij profil!.
to podstawa - bo nie wiemy co masz pod maską.
Hostek pisze:a silniczek krokowy przeczycisc czy co??
Na początek przeczyścić styki w kostce od krokowca i styki w kostce czujnika położenia przepustnicy.
: 16 lip 2007, 14:27
autor: Hostek
heh przeciez wyraznie pisze pod postem, 1,6 EFI - czytajcie uwaznie:)
: 16 lip 2007, 21:18
autor: Jamszoł
Hostek pisze:pisze pod postem, 1,6 EFI

FAKT
: 22 lis 2007, 18:03
autor: Brzezin_001
Witam miałem identyczny problem:
wymieniłem wszystkie filtry - na nic sie to zdało, wiec pojechałem do elektryka - elektryk zapodał test na komputerze wykazało tylko jeden błąd (zła mieszanka paliwa - co ni ebyło przyczyną), profilaktycznie wymienił czujnik temperatury-oczywiscie bez rezultatów, wiec rozłożył rece, ja sie przyzwyczailem i nauczyłem sie jezdzic tak by nie gasł:)kiedy przyszło do wymiany paska rozrzadku z napinaczami tak tez zrobiłem. Mechanik ładnie wymienił pasek i napinacze wyregulował zawory i co??autko przestało gasnac i chodziło jak pszczółka niewiem jaki ma to z tym zwiazek mechanik tez nie potrafił odpowiedziec na to pytanie al eczy nie jest najwarzniejsze to ze NIE GASNIE JUZ od tej pory:)
: 22 lis 2007, 23:52
autor: cidzej
ja jestem ciekaw co ci wszyscy mechanicy reguluja przy zaworach w silnikach, w ktorych zaworow wogole sie nie reguluje
silnik 1.4 wyposazony jest w samoregulatory zaworow i tam sie nie reguluje zaworow
pewnie cos tracil przypadkiem i dlatego sie poprawilo

a jakos musial to wyjasnic (i za cos kase zgarnac)
: 23 lis 2007, 13:09
autor: mikruss
A moze po prostu jak zalozyl nowy pasek ro rozrzad ustawil jak powinien (na starym mogl byc przestawiony)