Strona 1 z 1

pasek rozrządu

: 07 lip 2007, 12:45
autor: maniek19828
słuchajcie czy wystarczy wymienic sam pasek czy trzeba zmienic cały komplet pozdro!!!

: 07 lip 2007, 12:47
autor: wencikAKP
Komplet? sprawdz jeszcze czy napinacz nie jest do wymiany ....

: 07 lip 2007, 12:49
autor: maniek19828
to dlaczego niektóży zmieniaja tylko sam pasek

: 07 lip 2007, 13:47
autor: darcun4
maniek19828 pisze:to dlaczego niektóży zmieniaja tylko sam pasek
Bo taniej :grin:
Ja osobiście raz wymieniam komplet a raz sam pasek.

: 07 lip 2007, 18:28
autor: Patryk
Jak ja wymienialem w swoim autku to byl jeszcze oryginal od nowosci i mial juz luzy wiec napinacz tez wymienilem ale jak napinacz jest oki i nie ma sladow zuzycia to sadze ze mozna go zostawic, chociaz wiaze sie to z mozliwoscia "zaciecia" rolki z powodu innej sily naciagu paska wiec wybor nalezy do Ciebie, pozdro

: 10 lip 2007, 14:09
autor: Procurator
Niewiecie może, czy pasek rozrządu może łatwo przeskoczyć o jeden ząbek? Bo ja byłem z powodu akumulatora zmuszony 3 razy zapalić na popych: raz na wstecznym, raz na jedynce i raz na dwójce.
Czy jak pasek przeskoczy o jeden ząbek to już rozrząd może się zniszczyć, albo czy wówczas silnik będzie okropnie przymulał? Bo jak narazie (po tych 3 zapaleniach na popych) niezauważyłem jakiejś zmiany w pracy silnika.
Wole się najpierw zapytać jakie mogą być objawy przeskoczenia, niż od razu babrać się w rozkręcanie gdyż może to być zupełnie niepotrzebne.
Pozdr.

: 10 lip 2007, 14:23
autor: emceha
Procurator jak przeskoczy o ząbek to zmieni wyprzedzenie zapłonu i sinik nie będzie pracował tak jak trzeba :P Piszesz że nie zauważyłeś różnicy więc ja bym nie grzebał. Gdyby przeskoczył o więcej ząbków to uż większy problem bo jak walną zawory o tłok to remoncik murowany :mrgreen: Jak czasme się zdazry że trzeba popchnąć to tylko na 2 albo na wstecznym ;)

Re: pasek rozrządu

: 14 lip 2007, 12:30
autor: dziwadix
maniek19828 pisze:słuchajcie czy wystarczy wymienic sam pasek czy trzeba zmienic cały komplet pozdro!!!
Pasek należy wymieniać zawsze wraz z rolką napinacza, w przeciwnym przypadku jeżeli strzeli pasek to nikt nie uzan Ci gwarancji jeżeli wraz z pasikiem nie została wymieniona rolka napinająca. Wiem że rolka zazwyczaj kosztuje 2 x więcej niż sam pasek, ale warto zainwestować w porządny pasek i roklkę nawet 150- 200 zł niż robić remont silnika.

Infromację na temat konieczności wymiany paska wraz z roklką zaczerpnąłem od Frimy Continental.

: 16 lip 2007, 00:10
autor: ~m!s!3k
dziwadix pisze:ale warto zainwestować w porządny pasek i rolkę nawet 150- 200 zł niż robić remont silnika.
Święte słowa, ja chciałem przyoszczędzić i klops... zaworki do wymiany :P