Strona 1 z 1
Odpalanie escorta 1,8d
: 02 lip 2007, 21:35
autor: ewrzin
Przy zapalaniu mojego escorta za każdym razem z rury bucha biały dym.
Co ciekawe przy zapalaniu na zimnym silniku po zgaśnieciu lampki nagrzewania świec rozrusznik kręci a samochód nie chce zapalić a za drugim razem obróci raz i chwyta.
Od czego mam zacząć sprawdzanie od świec wtrysków czy pompy wtryskiwaczy.
eWRZIn
: 02 lip 2007, 22:29
autor: MARKKO
wtryskiwaczy
: 03 lip 2007, 21:21
autor: jakobs72
Kolego ewrzin, ja też mam 1,8 d. Nasze escorciki trzeba niestety odpalać w "specyficzny" sposób. Wiesz lata robią swoje, więc zaworki podtrzymójące ciśnienie w ukł. paliwowym już nie są nowe więc polecam następujący sposón (sprawdza się w zimie). Przy pierwszym uruchomieniu silnika (np. po nocy) podgrzej świece, ale nie do momentu kiedy ci lampka zgaśnie, tylko jak przekaźnik ci "piknie" i wtedy zakręć rozrusznikiem 2-3 razy. Potem wyluzuj i ...... jeszcze raz . Zgaśnie lampka podgrzania świec i kręcisz. Powinno po około 2-5 sek. odpalić. Niestety BIAŁY dym z rury wydechowej nie wróży nic dobrego. Przy uruchamianiu CZARNY dym jest cool. Biały natomiast świadczy o czymś złym ...ale o czym nie wiem . Może MARKKO ma rację i trzeba zacząć od wtrysków. Poczekaj na wypowiedzi innych doświadczonych escortowców

: 03 lip 2007, 21:24
autor: MARKKO
jakobs72 pisze:Może MARKKO ma rację i trzeba zacząć od wtrysków
mój dezel tez białym dymem odpalał do momentu naprawienia wtryskiwaczy ale może to być tez coś innego ale co to nie wiem
: 03 lip 2007, 23:16
autor: Jamszoł
Biały dym oznacza nie spaloną mieszankę paliwowo - powietrzną - czyli nie spalone ropsko.
Wtryski do rególacji lub wymiany.Od tego bym zaczoł.
: 03 lip 2007, 23:26
autor: ELpYndoL
mój tez kopcił na biało przy odpalaniu ale zaraz sie wszystko normowało

wiec nic z tym nigdy nie robiłem

autko jezdzi do dzis i nic mu nie dolega

: 04 lip 2007, 21:33
autor: neon4u
Mój kopcił na biało ale mu samo przeszło. jak sprowadziłem auto wtryski lały i auto paliło 8,9 l na 100. Nie możliwe?? A jednak

. Teraz wali na czarno i jest git. Aha i jak zapalasz na zimnym to trzymaj lekko gaz . W góre i w dół i pomoże

. Kiedyś miałem MK 6 1,8 D i to mu pomagało

: 04 lip 2007, 21:48
autor: Jamszoł
neon4u pisze:jak sprowadziłem auto wtryski lały
to jest dość niebezpieczne .
Czemu ? - lejący wtrysk - paliwo zapala się nie w całości w komoże spalania ale z wtrysku robi się palnik który pomału wypala czoło tłoka.
Po pewnym czsie jeśli z tym nic nie zrobimy tłok zostanie przepalony na wylot.
Gdy z wtrysku leje paliwo nie jest całkowicie spalone co daje biały dym.
: 04 lip 2007, 22:43
autor: Yagr
jamszoł pisze:paliwo zapala się nie w całości w komoże spalania ale z wtrysku robi się palnik który pomału wypala czoło tłoka.
Po pewnym czsie jeśli z tym nic nie zrobimy tłok zostanie przepalony na wylot.
jamszoł, a ja byłem pewny że 1,8D nie ma bezpośredniego wtrysku
oczywiście lanie trzeba zlikwidować ale jamszoł trochę straszy z tym przepalaniem tłoka i wtryskiwaczem jak palnik

: 04 lip 2007, 22:46
autor: MARKKO
Yagr pisze:a ja byłem pewny że 1,8D nie ma bezpośredniego wtrysku
bo niema, ma komore wstępną spalania

: 04 lip 2007, 22:48
autor: Yagr
MARKKO pisze:bo niema, ma komore wstępną spalania

no przecież jasne że nie ma - to była ironiczna uwaga

: 05 lip 2007, 10:12
autor: wencikAKP
W benzyniakach jak jest biały dym to często jest walnięta uszczelka pod głowicą.... a z diesel-ami nie mialem do czynienia to nie wiem

: 05 lip 2007, 11:08
autor: Jamszoł
Tu nie chodzi o to czy jest komora wstępna czy nie - chodzi o to , że paliwo wtryśnięte z wtrysku jest w postaci pyłu - i tak ma być a jak leje to nie spali się całkowicie.
Jak będę pamiętał to wstawię fotkę przepalonego tłoka.
Ja nie straszę - stwierdzam fakty.
A jak to niektórych nie przekonuje - to powiem tak :
Nie spalone paliwo idzie w wydech - a nie spalone paliwo to mniejsza moc silnika i wzrost spalania oraz gorszy rozruch silnika.
To powinno wystarczyć tym co się ociągają z rególacją wtrysków.

: 05 lip 2007, 15:54
autor: Yagr
jamszoł, ja absolutnie nie neguję konieczności rozwiązania problemu "lejącego" wtryskiwacza ani złego wpływu takiej awarii na pracę jednostki napędowej tylko że gdy czytam to
jamszoł pisze:wtrysku robi się palnik który pomału wypala czoło tłoka
to właśnie mam takie wyobrażenie że wtryskiwacz umieszczony bezpośrednio nad tłokiem strzela jak palnik acetylenowy prosto w tłok.
i jeszcze jedno - do wypalenia denka tłoka ale też gniazd zaworowych dochodzi najczęściej przy przegrzaniu silnika przy pracy z mieszanką ubogą czyli wtedy gdy do cylindra trafia za dużo powietrza a nie paliwa. ale co ja tam wiem

: 23 lip 2007, 10:54
autor: F1EDITION
Ja przez trzy lata odpalałem diesla kręcąc 2 razy. W końcu miałem tego dość! Pojechałem do fachowca od pomp wtryskowych. Okazało się, że pompa była rozregulowana. Teraz po regulacji pali na dotyk a silnik ma prawie 300 tysięcy. Biały dym z rury najczęściej oznacza, że jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. Ważny jest też kąt wyprzedzenia wtrysku!! Gdy jest DOBRZE ustawiony to po odpaleniu silnika słychać charakterystyczny głośny klekot!, który po chwili cichnie.Jest to objaw jak najbardziej prawidłowy, gdy nie słychać tego klekotu po zapaleniu to pompa wymaga regulacji a silnik trudniej zapala[/code]