wymian serwo w escorcie 1,4 monowtrysk 93 rok

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

valdi-77

wymian serwo w escorcie 1,4 monowtrysk 93 rok

Post autor: valdi-77 »

witam byłem zmuszony wymienić serwo w swoim escorcie z uwagi na rosnący pedał w czasie jazdy oraz trzęsienie kierownicą, Po odpowiedziach na forum kolegów padło właśnie na serwo że to jest uszkodzone. Poniżej foto relacja z jego wymiany wybaczcie że zdjęcia i opis może komuś nie bardzo będzie zrozumiały ale jak to mówią to jest mój pierwszy raz.
dzięki koledze Patrykowi z forum za co mu dziękuje i jego pomoc udało mi się zrobić jakbym to nazwał przyrząd do odpowietrzania ciśnieniowego hamulców (myślę że nie będzie zły na mnie za udostępnienie opisu) poprostu sprawuje sie super. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam
Załączniki
na początku trzeba zdjąć zawleczkę widoczna na zdjęciu przy pedale hamulca
na początku trzeba zdjąć zawleczkę widoczna na zdjęciu przy pedale hamulca
następnie odkręcamy dwie nakrętki widoczne na zdjęciu kluczem 13
następnie odkręcamy dwie nakrętki widoczne na zdjęciu kluczem 13
oraz kolejne dwie
oraz kolejne dwie
następnie w komorze silnika odkręcamy dwie nakrętki trzymające pompę hamulcową z serwem ja u siebie aby wyjąć serwo musiałem odkręcić przewody hamulcowe od pompy .
następnie w komorze silnika odkręcamy dwie nakrętki trzymające pompę hamulcową z serwem ja u siebie aby wyjąć serwo musiałem odkręcić przewody hamulcowe od pompy .
widok po wyciągnięciu serwa w komorze silnikowej
widok po wyciągnięciu serwa w komorze silnikowej
oraz widok od środka
oraz widok od środka
widok pompy hamulcowej po demontażu
<br />z uwagi na to iż przy okazji wymiany serwa wymieniłem cały płyn hamulcowy w obwodzie byłem zmuszony odpowietrzać hamulce
widok pompy hamulcowej po demontażu
z uwagi na to iż przy okazji wymiany serwa wymieniłem cały płyn hamulcowy w obwodzie byłem zmuszony odpowietrzać hamulce
widok urządzenia jakbym to nazwał do odpowietrzania ciśnieniowego zrobionego z wentyla do opony , filtra paliwa do 126p , dwóch opasek oraz dwóch kawałków dętki od roweru no i pistolet do pompowania kół i sprężarka oczywiście
widok urządzenia jakbym to nazwał do odpowietrzania ciśnieniowego zrobionego z wentyla do opony , filtra paliwa do 126p , dwóch opasek oraz dwóch kawałków dętki od roweru no i pistolet do pompowania kół i sprężarka oczywiście
widok końcowy, przepraszam że te zdjęcia pokazują sie od końca może to tylko tak jest na podglądzie ale za to przepraszam
widok końcowy, przepraszam że te zdjęcia pokazują sie od końca może to tylko tak jest na podglądzie ale za to przepraszam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

fajny opisik :) na pewno sie przyda,zwlaszcza ten patent na odpowietrzanie hamulców :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Patryk

Post autor: Patryk »

Ciesze sie ze moj patent sie przydal :mrgreen: w sumie taka pierdola a czasami taka potrzebna :cool: bylbym w zamian wdzieczny za punkcik "pomogl" :mrgreen: pozdro
valdi-77

Post autor: valdi-77 »

witam oczywiście patryk punkcik dla ciebie
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
Patryk

Post autor: Patryk »

To teraz jeszcze ja wrzuce foty tego swojego patetntu :cool: mozna wytworzyc fajne cisnienie i wtedy z zaciskow plyn wrecz tryska :razz: trzeba tylko uwazac aby z cisnieniem nie przesadzic bo mozna uszkodzic zbiorniczek, ja w swoim zrobilem 2 atmosfery :shock: ale pokazaly sie odbarwienia na tworzywie spowodowane odksztalcaniem materialu :shock: dlatego proponuje cisnienie robocze w granicach 1-1,5 atmosfery :cool:
Załączniki
DSC00166.JPG
DSC00167.JPG
DSC00168.JPG
DSC00169.JPG
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można jeszcze inaczej odpowietrzać hamulce - również sprzęgło jeśli macie do czynienia z samochodem ze sprzęgłem hydraulicznym.
Bierzemy jakąś pompkę paliwową z ręcznym pompowaniem i dwa wężyki - jeden wężyk zatapiamy w butelce z płynem - drugi po odpowietrzeniu ( należy przepompować płyn do momentu braku powietrza ( obieg zamknięty - drugi wężyk w butelce)) wężyk podłączamy pod odpowietrznik przy kole i pompujemy płyn .
Płyn wypycha powietrze poprzez zapowietrzoną pompę do zbiorniczka.
Zaletą takiego odpowietrzania jest to , że możemy to zrobić samemu - szczególnie przydatny sposób w momencie wymiany samej pompy - nie pusimy przepychać powietrza aż do odpowietrzników.
Nadmienię , że w niektórych samochodach sprzęgła nie odpowietrzy się w inny sposób.
Np. Star z silnikiem Mana ; Man ; Renault ( wszystkie ciężarowe) ; Liaz itd.
Także wiele osobówek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

No widzisz czlowiek uczy sie cale zycie :cool:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Zdecydowanie manewr odpowietrzania układu hamulcowego w escorcie należy do zadań specjalnej troski. w moim po odpowietrzeniu pedał hamulca jest bardzo wysoko i jest sztywny. wyjazd na próbę i ostre hamowanie na asfalcie. Efekt - pedał jest niżej i samochód słąbiej hamuje. Ile ja już się nakombinowałem z układem co to moze byś i jak to naprawic. Najciekawsze, że po odpowietrzaniu nie ma nigdzie powietrza w układzie a póżniej jakimś magicznym miejscem dostaje się do układu.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lordpablo pisze:a póżniej jakimś magicznym miejscem dostaje się do układu.
kto szuka - znajduje ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany