wymian serwo w escorcie 1,4 monowtrysk 93 rok
Moderator: Moderatorzy
wymian serwo w escorcie 1,4 monowtrysk 93 rok
witam byłem zmuszony wymienić serwo w swoim escorcie z uwagi na rosnący pedał w czasie jazdy oraz trzęsienie kierownicą, Po odpowiedziach na forum kolegów padło właśnie na serwo że to jest uszkodzone. Poniżej foto relacja z jego wymiany wybaczcie że zdjęcia i opis może komuś nie bardzo będzie zrozumiały ale jak to mówią to jest mój pierwszy raz.
dzięki koledze Patrykowi z forum za co mu dziękuje i jego pomoc udało mi się zrobić jakbym to nazwał przyrząd do odpowietrzania ciśnieniowego hamulców (myślę że nie będzie zły na mnie za udostępnienie opisu) poprostu sprawuje sie super. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam
dzięki koledze Patrykowi z forum za co mu dziękuje i jego pomoc udało mi się zrobić jakbym to nazwał przyrząd do odpowietrzania ciśnieniowego hamulców (myślę że nie będzie zły na mnie za udostępnienie opisu) poprostu sprawuje sie super. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam
- Załączniki
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
fajny opisik na pewno sie przyda,zwlaszcza ten patent na odpowietrzanie hamulców
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To teraz jeszcze ja wrzuce foty tego swojego patetntu mozna wytworzyc fajne cisnienie i wtedy z zaciskow plyn wrecz tryska trzeba tylko uwazac aby z cisnieniem nie przesadzic bo mozna uszkodzic zbiorniczek, ja w swoim zrobilem 2 atmosfery ale pokazaly sie odbarwienia na tworzywie spowodowane odksztalcaniem materialu dlatego proponuje cisnienie robocze w granicach 1-1,5 atmosfery
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można jeszcze inaczej odpowietrzać hamulce - również sprzęgło jeśli macie do czynienia z samochodem ze sprzęgłem hydraulicznym.
Bierzemy jakąś pompkę paliwową z ręcznym pompowaniem i dwa wężyki - jeden wężyk zatapiamy w butelce z płynem - drugi po odpowietrzeniu ( należy przepompować płyn do momentu braku powietrza ( obieg zamknięty - drugi wężyk w butelce)) wężyk podłączamy pod odpowietrznik przy kole i pompujemy płyn .
Płyn wypycha powietrze poprzez zapowietrzoną pompę do zbiorniczka.
Zaletą takiego odpowietrzania jest to , że możemy to zrobić samemu - szczególnie przydatny sposób w momencie wymiany samej pompy - nie pusimy przepychać powietrza aż do odpowietrzników.
Nadmienię , że w niektórych samochodach sprzęgła nie odpowietrzy się w inny sposób.
Np. Star z silnikiem Mana ; Man ; Renault ( wszystkie ciężarowe) ; Liaz itd.
Także wiele osobówek.
Bierzemy jakąś pompkę paliwową z ręcznym pompowaniem i dwa wężyki - jeden wężyk zatapiamy w butelce z płynem - drugi po odpowietrzeniu ( należy przepompować płyn do momentu braku powietrza ( obieg zamknięty - drugi wężyk w butelce)) wężyk podłączamy pod odpowietrznik przy kole i pompujemy płyn .
Płyn wypycha powietrze poprzez zapowietrzoną pompę do zbiorniczka.
Zaletą takiego odpowietrzania jest to , że możemy to zrobić samemu - szczególnie przydatny sposób w momencie wymiany samej pompy - nie pusimy przepychać powietrza aż do odpowietrzników.
Nadmienię , że w niektórych samochodach sprzęgła nie odpowietrzy się w inny sposób.
Np. Star z silnikiem Mana ; Man ; Renault ( wszystkie ciężarowe) ; Liaz itd.
Także wiele osobówek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zdecydowanie manewr odpowietrzania układu hamulcowego w escorcie należy do zadań specjalnej troski. w moim po odpowietrzeniu pedał hamulca jest bardzo wysoko i jest sztywny. wyjazd na próbę i ostre hamowanie na asfalcie. Efekt - pedał jest niżej i samochód słąbiej hamuje. Ile ja już się nakombinowałem z układem co to moze byś i jak to naprawic. Najciekawsze, że po odpowietrzaniu nie ma nigdzie powietrza w układzie a póżniej jakimś magicznym miejscem dostaje się do układu.