Strona 2 z 3

: 26 mar 2009, 12:24
autor: Yagr
gradobr, nie przejmuj się, te węże czasem padają jak są stare ;) to drobny defekt, który mógłby być groźny gdybyś tak jeździła a płynu chłodniczego by ubywało.... Mnie też spotkał podobny incydent tyle że u mnie rozerwało ten wąż dokładnie i miałem w saunę od tej pary ;) W tym miejscu powinien być wąż gumowy ale nie zwykły z samej gumy tylko z gumy wzmocnionej oplotem. Po prostu w gumę jest zatopiona siatka z takiej mocnej tkaniny zwiększająca odporność na rozerwanie. Co do tej gumy i informacji z ASO to wydaje mi się że nawet gdy chłodnica jest wstawiana nie oryginalna ale zamiennik to powinna ona pasować do oryginalnej gumy więc powinna ta guma być w ASO dostępna, zresztą możesz na niej poszukać oznaczeń forda albo jakichkolwiek innych i w ten sposób dowiedzieć się jaką zamówić. Zawsze jest możliwość że faktycznie coś tam było zmieniane i trzeba będzie dobrać z czegoś innego niż ford ;)

ps. syczenie to normalny objaw, zakrętka zbiornika ma zawór który zapobiega rozerwaniu układu gdy się płyn zagotuje, jak jest naprawdę gorący to potrafi nie tylko syczeć ale ostro tryskać parą ;) I jeszcze jedno, skoro taka wysoka temperatura była to trzeba sprawdzić czy wentylator chłodnicy się włącza bo to mogła być przyczyna i gotowania płynu i pęknięcia węża

: 26 mar 2009, 13:06
autor: orion
a dla mnie to jest nie fachowo zrobiony swap z 1,3 na 1,4 i ktoś zamiast wstawić węże i chłodnice od 1,4 kombinował coś 1,3

ewidentnie widać że to 1,4 a gradobr, twierdzi że to 1,3 może tak było ale teraz pod maską siedzi CVH

: 26 mar 2009, 13:49
autor: cidzej
i cos w tym moze byc bo chyba orion ma racje ale dla pewnosci wrzuc kolezanko zdjecie silnika !

1.3 ma termostat z lewej strony silnika a nie z prawej (tak jak to widac na zdjeciach) no i cewka jest zamontowana tak jak w 1.4, w 1.3 jest z tylu silnika pod kolektorem dolotowym

bardzo prawdopodobne, ze to zostala chlodnica od 1.3 i ktos jakies weze kombinowal zeby ja dopasowac

: 26 mar 2009, 14:04
autor: orion
do tego pocięta wiązka elektryczna której ciąć nie trzeba , CVH jak w mordę strzelił

: 26 mar 2009, 16:57
autor: gradobr
jest to faktycznie 1.4 bo tak juz mi mowil mechanik tyle ze w dowodzie jest 1.3 i dlatego podalam takie dane... waz juz jest zalozony zebrowany... samochod chodzil tak dlugo az sie nie nagrzal i wlaczy sie wentylator wiec miejmy nadzieje ze problem sie rozwiazał

: 26 mar 2009, 17:15
autor: Yagr
gradobr pisze:wlaczy sie wentylator wiec miejmy nadzieje ze problem sie rozwiazał
w tych silnikach lubi się gubić kontakt na wtyczce termowłącznika wentylatora, raz się włącza raz nie, jak poruszyć wtyczką to znowu jest o.k. U ciebie może być podobnie

: 27 mar 2009, 10:29
autor: orion
gradobr, zmień dane w avatarze, to w razie czego będziemy mogli Ci pomóc, bo 1,3 i 1,4 to dwie zupełnie inne konstrukcje

: 27 mar 2009, 16:09
autor: gradobr
juz wszystko wrocilo do normy, mechanik powiedzial ze jest tak jak byc powinno

: 22 kwie 2009, 14:14
autor: Gelo-LBN
Odświeżam temat, bo dziś zauważyłem że na tym wężu w który wkręcony jest czujnik załączania wentylatora między chłodnicą a silnikiem, mam wyciek. Już kiedyś zauważyłem że okolica czujnika jest lekko wilgotna, ale płynu nie ubywało, więc olałem problem.
Dziś stałem troche w korkach, silnik dość mocno się zagrzał, tak, że włączył się wentylator, i ciśnienie w układzie chłodniczym wzrosło. Patrzę pod maskę a tam z tego pęknięcia woda tryska, jak ze strzykawki.
Załączam fotke zielona strzałka wskazuje miejsce wycieku.

I tu moje pytanie, czy idzie kupić taki wąż w normalnym sklepie motoryzacyjnym, czy tylko w ASO, a jeśli tak, to jak to się fachowo nazywa?? czy może da się to jakoś zakleić??

: 22 kwie 2009, 14:27
autor: Yagr
rzadko takie węże są w sklepach, łatwiej w ASO. Cena wcale nie musi być horendalna, ja za taką rurę do mojego (bez otworu na czujnik, tylko kształt nietypowy) dałem 36zł. Nazywa się to wąż (przewód) układu chłodzenia. Musisz albo sobie spisać oznaczenia z tego rozerwanego albo w ASO podać dokładne dane auta (VIN) to ci dobiorą właściwy.

: 22 kwie 2009, 15:09
autor: Gelo-LBN
Jeszcze jedno, czy przy wymianie tego węża dużo płynu się rozleje, bo ostatnio wymieniłem płyn chłodniczy i zastanawiam się, czy spuścić go i potem wlać ponownie

: 22 kwie 2009, 15:19
autor: Yagr
jak będziesz wymieniał na zimnym to nie powinno wylać się za dużo ale zawsze coś może... możesz podstawić michę pod spód i to co wyleci wlać z powrotem. Jeśli dla ciebie to nie problem to możesz też spuścić płyn, ale moim zdaniem nie jest to konieczne. Natomiast po wymianie i odpowietrzeniu układu (ogrzewanie włączone, odpowietrza się samoczynnie) musisz skontrolować ilość płynu i pewnie uzupełnić ;)

: 22 kwie 2009, 22:59
autor: Gelo-LBN
No niestety, cena oryginalnego węża z otworem na czujnik to koszt 120-170 pln, więc kupiłem dziś używany z rozbiórki auta. Zapłaciłem 50 zł za wąż z wkręconym już czujnikiem.
Jutro zabieram się za robotę, ale chyba jednak dla pewności spuszczę płyn chłodniczy

: 13 cze 2014, 16:03
autor: SIDney03
witam i odswierzam moze ktos pomoze esci 1.6 16v nie zalancza wentylatora czujnik zmieniony na nowy stary byl tez dobry jak sie okazalo grzeje sie poza L a wentylator stoi kiedys sie wlaczal miedzy M a A a dzisiaj wywalilo przewod przy czujniku nie wytrzymal cisnienia jak ktos ma jakis pomysl to dziekuje za pomoc :)

: 13 cze 2014, 18:03
autor: bodzio82
to moze silnik wentylatora padl ,a moze bezpiecznik sie przepalil