Problem z układem chłodzenia
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jak jest klima to jest 4 pinowa, jak nie ma to 2 pinowa, jak sterowane przez komputer to praca zalezna od 2 lub 1 pinowego czujnika temp.
Rocznik 96 raczej ma sterowane termowlacznikiem wentylatora
Rocznik 96 raczej ma sterowane termowlacznikiem wentylatora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
SIDney03, nie masz tam kosmosu z wtyczkami o jakich pisze jamszoł, masz prosty układ gdzie zasilanie wentylatora jest sterowane termistorem. To własnie ten termowłącznik wentylatora o którym pisze WieSiu. Skoro na krótko wentylator sie włącza to znaczy że masz problem z termowłącznikiem. Jest jeszcze jedna opcja o której pisałek kilka razy na forum i sam również przerabiałem temat - termowłącznik jest dobry ale styki w kostce przy nim sa już skorodowane do takiego stopnia że nie zawsze przewodzą. Najprościej sprawdzić to przez podmianę termowłącznika albo zakup nowego - to nie są setki złotych
Ostatnio zmieniony 14 cze 2014, 17:05 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli tak jest i jak sie weźmnie na krótko to wentylator się załączaSIDney03 pisze:czujnik zmieniony na nowy stary byl tez dobry jak sie okazalo
to :
Albo jest tak jak napisał Yagroski , że nie łączą styki w kostce
Albo jest jeszcze jedna przyczyna
Za mało płynu w układzie chłodzenia - nie ma płynu w wężu - w miejscu gdzie jest czujnik i czujnik źle odczytuje temperaturę , bo nie ma styku z płynem/wodą
Jeśli było cokolwiek robione z układem chłodzenia i zleciało trochę płynu - to źle odpowietrzony układ - właśnie tak może się zachowywać
Wentylator się nie załączy ale silnik może się zagotować
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
A moze koledze zwyczqjnie termostat sie nie otwiera. Nie zawsze musi to byc problem elektryczny. Ewentuaknie jakies zapowietrzenie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Termostat ? - też możliwe
Czujnik załączający wentylator jest na wężu termostat/chłodnica
Gdy termostat nie puści wody na duży obieg - czujnik nie załączy wentylatora bo płyn/woda jest zimna
Oczywiście zapowietrzony układ też może być
Wtedy przy czujniku nie ma płynu/wody
Czujnik załączający wentylator jest na wężu termostat/chłodnica
Gdy termostat nie puści wody na duży obieg - czujnik nie załączy wentylatora bo płyn/woda jest zimna
Oczywiście zapowietrzony układ też może być
Wtedy przy czujniku nie ma płynu/wody
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]