Strona 1 z 2
naklejka serwisowa na silniku...
: 11 cze 2007, 13:32
autor: griby
witam, ostatnio zaczął mnie interesować temat rozrządu w moim 1.6 efi 93 r. gdy pojechałem zakładać LPG gazownik pytał o różne pierdoły i m.in czy rozrząd wymieniłem. mam escorta od 8 miesięcy i nic przy silniku nie trza było grzebać. przebieg ok 199 000. sam przejechałem nim kilka tysięcy i nic się nie dzieje więc dopóki tak jest postanowiłem nie być nadgorliwy. ale ten gazownik.... więc pojechałem do mechanika i spytałem o koszta rozrządu i tu mi włosy się zjeżyły

temu mechanikowi się chyba żal zrobiło mnie i mnie pocieszył: pana silnik miał dwa lata temu remont, bo widać coś za czysty jest, uszczelki mają kolor i jest nalepka z serwisu. spojrzałem i faktycznie, po lewej stronie silnika, jest nalepka z logo forda, data 26.04.2006 i przebieg 160 000 z kawałkiem. i on mówi, że mało prawdopodobne aby niemiec dawał samochód do serwisu fabrycznego po to aby wymienić olej zwłaszcza taki rocznik. prawdopodobnie wymieniał rozrząd i inne klamoty.
mam więc pytanie do Was czy myślicie, że ta nalepka oznacza że niemiec go remontował? czy można to jakoś sprawdzić? dodam że silnik naprawdę pracuje bez zarzutu, spala 10 w mieście, nic w nim złego nie słychać a niektóre części jak np przepływomierz, sonda, zbiornik płynu ham. przew. zapł. itp są z wyglądu za świeże jak na ten rocznik. szkoda mi wywalać kasę na rozrząd.
pozdrawiam.
: 11 cze 2007, 16:18
autor: darcun4
griby pisze:szkoda mi wywalać kasę na rozrząd
To wywalisz na kapitalny silnika lub nowy silnik.
Jeżeli nie masz 100% pewności,to jest to praktycznie pierwsza rzecz którą należy wymienić.Podaruj sobie napinacz,rolkę ale pasek powinieneś wymienić.
: 11 cze 2007, 16:19
autor: Yagr
jeśli ten remont był w niemieckim ASO forda to powinien być wpis w książeczce serwisowej z opisem wykonanych czynności. Powinieneś mieć tą książeczkę razem ze wszystkimi papierami od escorta. Jeśli nie to albo upomnisz się o nią u poprzedniego właściciela(jeśli masz taką możliwość) albo spróbujesz sprawdzić historię napraw twojej maszyny w ASO, albo dla bezpieczeństwa wymienisz ten rozrząd profilaktycznie.
: 11 cze 2007, 19:41
autor: Jamszoł
griby pisze:spytałem o koszta rozrządu i tu mi włosy się zjeżyły
a ile to ci zaśpiewał , że ci się włosy zjeżyły ?
Znam warsztat , który oficjalnie bierze za wymianę rozrządu 120 zł.
Pasek i koła można dostać za ok 200 - 250 zł.
Natomiast gdy pasek pęknie - będziesz miał wydatek nawet 1500 zł.
Jeśli koniecznie chcesz historię napraw to
Yagr, Ci napisał co trzeba zrobić.
Oczywiście ASO nie udostępni Ci danych o naprawach gratisowo.
: 11 cze 2007, 20:26
autor: griby
dzięki za odpowiedź!
zaśpiewał mi 650 zl - towar w cenie usługi a jak pytałem w bemomotors w poznaniu - 880 zł "o ile nie wystąpią jakieś dodatkowe problemy". hmm
obejrzałem książkę i ostatni wpis jest z 1996 roku tak więc odpada.
dzwoniłem dzisiaj do innego mechanika ale ten: "musze najpierw zobaczyć". ciekawe co???

więc jutro pojadę niech sobie zobaczy i zaśpiewa, podobno jest tani
ale dobrze że podałeś mi cenę
jamszoł przynajmniej mnie teraz nie skroją.
a swoją drogą, nie wiem czy nie zagonie teścia do zrób to sam. on wymieniał pasek w corsie, może jakoś damy radę? podobno w tym silniku najtrudniej się dostać do paska?
pozdrawiam
: 11 cze 2007, 21:04
autor: Yagr
a napisz jeszcze czy ten twój motorek to 1,6 EFI 8v czy 16v - bo jeśli ten pierwszy to wymiana jest w miarę łatwa (jeden wałek) a i ceny paska i napinacza nie zabijają

warto zrobić to samemu (oczywiście o ile czujesz się na siłach

)
tu masz przykładową aukcje z paskiem dobrej firmy
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=201943180
a tu kompletny zestawik z napinaczem (też solidnej firmy)
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=200970692
jeśli masz 16v (zetec) to niestety cena rośnie
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=202595280
: 12 cze 2007, 14:43
autor: Jamszoł
Tak przy szesnastce masz pasek - dwie rolki i napinacz.
Ojciec do Mondka dał za wszystko 180 zł + 120 wymiana.A tam jest to samo co w Esim - nawet gorzej bo trzeba odkręcać całą główną łapę od motora.
Jeśli u Ciebie nie chcą zrobić tego tanio to pomyśl o przyjeździe do Kalisza - ogółem będzie i tak taniej.Z wrześni nie jest aż tak daleko.
Albo " Zrób to sam " w serwisówce jest opis.
: 12 cze 2007, 21:45
autor: MARKKO
jamszoł pisze:Tak przy szesnastce masz pasek - dwie rolki i napinacz.
a ja?
: 13 cze 2007, 00:03
autor: Jamszoł
A u Ciebie jest tak :

: 13 cze 2007, 09:24
autor: MARKKO
ale to jest chyba do góry nogami
: 13 cze 2007, 12:14
autor: griby
dzieki za zainteresowanie!
mam 16V i teraz się waham, bo czuje się pwioiedzmy na siłach to wymienić, ale czy do tego nie trzeba jakiegoś specjalnego narzędzia do zablokowania ustawienia koła, żeby się zapłon nie przestawił?
Jamszoł gdzie w kaliszu mogę to zrobić? daj mi namiar..
: 14 cze 2007, 00:06
autor: Jamszoł
MARKKO pisze:ale to jest chyba do góry nogami
Możliwe tak jest w programie

griby - jutro zdobędę numer telefonu do warsztatu to ci podeślę.
: 14 cze 2007, 08:25
autor: MARKKO
tak napewno nie jest u mnie.
: 14 cze 2007, 22:59
autor: Jamszoł
griby, Masz tu namiary na warsztat.
Jak się umówisz na konkretny dzień to daj znać - wytłumaczę Ci jak dojechać albo cię tam doholuję.
Właściciel - Andrzej Iwańczuk - tel - 609202578
Jeśli go nie bedzie to Łukasz - majster - 693518739
Mnie w Kaliszu nie będzie między 02 - 12 lipca.
Albo kupisz Pasek i kółka sam albo oni Ci kupią na rachunek - do wyboru.
Jak by co to u nas na ul.Kwiatowej jest sklep i cały komplet kosztuje około 200 zł + 40 zł pasek wieloklinowy który też warto wymienić jeśli masz stary - bo i tak go trzeba ściągać.
Masz tu tel. do sklepu ( 0-62) 7570003 - kom.606389337 zadzwoń i się spytaj ile u nas to kosztuje - może warto też cały komplet kupić u nas w Kaliszu.
: 14 cze 2007, 23:12
autor: Yagr
Markko, a ty nie masz łańcucha?