Strona 1 z 1

Zuzycie paska rozrzadu

: 06 cze 2007, 22:59
autor: lukasz
Jak poznac czy pasek rozrzadu byl rzeczywiscie wymieniany?? Mam pewne watpliwosi co do swojego paska-poprzedni wlasciciel pokazal rachunek wymiany ( nieczytelnie wypisany dodatkowo) dlatego jezdze na bombie:) jakie moga byc objawy zuzycia?? (przebieg 126 tys?)

: 06 cze 2007, 23:07
autor: Yagr
po pierwsze - jak kupujesz samochód z niepewną datą wymiany paska to dla spokoju ducha wymieniasz - to nie są kosmiczne pieniądze a wiesz na czym siedzisz
po drugie - w zasadzie stanu paska "organoleptycznie" nie da się sprawdzić - przykładem są wypadki urwania zaraz po przeglądzie albo zaraz po jego wymianie! ( co prawda ten drugi przypadek to moim zdaniem raczej wina wady materiałowej paska lub niesprawnej np. pompy stawiającej za duży opór paskowi)
po trzecie - zasada złota w wypadku pasków rozrządu: "Lepiej Wcześniej Niż Później" :mrgreen:

: 07 cze 2007, 14:14
autor: Jamszoł
Pasek rozrządu jest tak jak procesor w kompie - pracuje do końca a w pewnym momencie AP. i po ptokach.
Yagr, dobrze pisze - nie znasz przebiegu paska ? - wymień go.

: 17 cze 2007, 00:45
autor: robertbart4
A jak to jest z wymianą, tzn po ilu km powinno wymienić się pasek rozrządu. Chodzi mi konkretnie o różnicę między DOHC a ZETEC. W niektórych opisach DOHC po 60000, a ZETEC po 90000 ??? :?: :?: :?:

: 17 cze 2007, 00:50
autor: Yagr
1,8 DOHC 115KM to też zetec :mrgreen: te 90 000 to taka optymistyczna wersja producenta sprawdzająca się na zachodnich drogach. 60 000 to wersja upgredowana do polskich warunków i do doświadczeń które dowodzą że paski nie są tak trwałe jak by producenci chcieli i lepiej je wymieniać wcześniej niż później ;)

: 17 cze 2007, 12:26
autor: Jamszoł
Robert - nie ma co przekombimowywać .60000km to efekt wielu lat prób i błędów mechaników .
Jeśli chcieli byśmy wymieniać co 90000 tak jak napisano w różnych instrukcjach - to i owszem - możemy - ale przy wymianie paska musimy również wymienić koła zębate a nie tylko - pasek ; rolki i napinacz.
Koła zębate też się zużywają i szarpią pasek a wszyscy wymieniają pasek ; rolki i napinacz bez kół. Dlatego 60 tys a nie 90tys. Poza tym tak jak wyżej pisał Yagr - materiały nie wytrzymują próby czasu.

: 17 cze 2007, 20:38
autor: robertbart4
Dzięki. Jestem przekonany że macie racje i całkowicie się z tym zgadzam. Pytałem czysto teoretycznie, z chęci wiedzy na ten temat, a może chciałem się jeszcze połudzić, a nuż???.
Pozdrowienia i dzięki.