Strona 1 z 1

Dziwna ilosc obrotów na jałowym

: 24 maja 2007, 09:46
autor: lamerr
Witam wszystkich forumowiczów
Mam taki dylemat, a mianowicie musiałem wymienic licznik w aucie wiec zakupiłem z rynku wtórnego zegary z obrotomierzem tak owego wczesniej nie miałem. I po podłączeniu jakie było moje zdziwienie kiedylicznik pokazał 1800 obr. na jałowym (ciepły silnik). Ale słuchając silnik wcale niekręci tak wysoko (cicha i równa praca) spalanie tez chyba jest w normie ok. 10l /100 w miescie juz od trzech lat ,bo tyle autko te posiadam. I ty jest moje pytanie czym to moze byc spowodowane? Czy moze mam teraz zegary od innego modelu z innymi przekładniami? Mój essi to 1.6 16V 1992r.



Dzieki za odpowiedz, czyli wszystko powinno byc ok.? Tylko wizualnie daje po oczach :shock: , a czy wskazywana predkosć w takim przypatku tez moze być przekłamywana?

: 24 maja 2007, 09:51
autor: ELpYndoL
zegary pochodza od innej wersji silnikowej !!!!

: 24 maja 2007, 09:55
autor: emceha
Jeśli nie miałeś obrotomierza a teraz masz i zegary są od innej wersji silnikowej to musisz coś przy nich przydłubać, prawdopodobnie wlutować gdzieś jakiś opornik ale jaki to musisz sobie poszukać używając opcji szukaj ;) Nasz Admin gdzieś to opisał dokładnie ale gdzie nie mam pojęcia :P Szukaj w dziale "wnętrze" jakiegoś teatu z zegarami a napewno odnajdziesz :D

: 24 maja 2007, 09:59
autor: ELpYndoL
JA jak przekładałem zegary od 1.6 16V do 1.8 TD to na wolnych obrotach wskazówka obrotka była na 6.000obr/min :( DZIEKI uprzejmosci KOLEGI SIMO została wykonana operacja przelutowania obrotomierzy z 1.6 do 1.8 i wszystko było jak trza :D

: 24 maja 2007, 10:16
autor: Jamszoł
Ja bym w przewód zasilający obrotomież - ten przewód co doprowadza zasilanie o zmiennej wartości wlutował opornik o zmiennej rezystancij i wyregulował napięcie dochodzące do takiej wartości gdzie zegar pokarze na wolnych obrotach przy ciepłym silniku wartość - 900 obrotów. Ale nie jestem wlektronikiem i nie wiem czy tak się da zrobić - to znaczy da się zrobić ale czy będzie to działać poprawnie ?

: 24 maja 2007, 11:55
autor: cidzej
potencjometr to kiepskie rozwiazanie, bo potencjometry maja tendencje do "trzeszczenia" wraz z upływem czasu. można go zastosować do celu kalibracji, tzn wlutowac, ustawic tak zeby bylo dobrze, potem pomierzyc wartosc na jaka jest ustawiony i wlutowac odpowiadajacy tej wartosci opornik - juz na stale.

poza tym w zegarach juz jest opornik i jezeli obrotomierz pokazuje dwukrotnie wieksze obroty to wystarczy zmierzyc wartosc tego opornika i zastopic go opornikiem o dwukrotnie wiekszej opornosci (np. zamiast 1kohm 2kohm) lub dolutowac drugi taki sam w szereg (czyli np. 1kohm
+ 1kohm) - z reguly to w zupelnosci wystarcza

ps. wartości 1kohm jest wartością "z głowy" w rzeczywistości może być inna - podałem tylko jako przykład

: 12 cze 2007, 18:06
autor: lamerr
Witam to jeszcze raz Ja. Dzieki za odpowiedzi, tylko o który konkretnie opornik w obrotku chodzi? Prosiłbym o jakieś zdiecie-wskazówke. To juz dalej bedzie z górki

: 17 lip 2007, 19:46
autor: Arekturbo
nie trzeba zadnego opornika wlutowywać
obrotek od tyłu ma sróbke z regulacja :)
wyciągasz obrotek podpinasz na krótko odpalasz kręcisz sróbka aż masz 900obr i gotowe:)
przynajmniej w mk4 tak jest:d