Wymiana popychaczy hydraulicznych MKV

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Wymiana popychaczy hydraulicznych MKV

Post autor: adrianolkusz »

Przedstawiam opis wymiany popychaczy hydraulicznych w Escorcie MKV z silnikiem 1.4i 8-zaworowym. Efekt wymiany będzie pewnie widać dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu albo kilkuset kilometrów.
Odkręcamy filtr obudowę filtra powietrza i zdejmujemy gumowe węże przymocowane do pokrywy klawiatury. Odkręcamy pokrywę. Ja do zdjęcia pokrywy popuściłem troszkę śruby mocujące obudowę paska rozrządu. Pokrywa zdjęta - widać całą klawiaturkę. Wymiana samych popychaczy to już zabawa. Odkręcamy nakrętkę dźwigni zaworu. Zdejmujemy ją i palcami wyciągamy popychacz. Nowy popychacz najlepiej posmarować przed włożeniem w gniazdo olejem którego używamy w silniku. Po włożeniu popychacza zakładamy dźwignię popychacza i dokręcamy nakrętką. Robimy tak z pozostałymi popychaczami pamiętając że lepiej wymieniać po kolei kolejne popychacze a nie odkręcając wszystkie dźwignie na raz. Mogą one nam się pomylić przy zakładaniu a wg książki WKŁ jest to niedopuszczalne. Po wymianie wszystkich popychaczy przeczyściłem pokrywę zaworów, założyłem nową uszczelkę korkową i przykręciłem. Reszta poskręcana do kupy no i czas na odpalenie silnika. Na początku coś klekotało ale po chwili ucichło i nawet dałem w gaz do 3tys.obr/min. Zobaczymy na ile wymiana samych popychaczy pomogła i czy nie będę jednak musiał wymienić ich jeszcze raz tylko wcześniej będę musiał wymienić wałek rozrządu...
Załączniki
Widok części klawiatury. Zdjęta jedna dźwignia i wyjęty popychacz
Widok części klawiatury. Zdjęta jedna dźwignia i wyjęty popychacz
Widok krzywki wałka rozrządu. Nie wiem po czym poznać zużycie... może ktoś już widział zużyty wałek?
Widok krzywki wałka rozrządu. Nie wiem po czym poznać zużycie... może ktoś już widział zużyty wałek?
Cała klawiatura ze zdjętą jedną dźwignią i wyjętym popychaczem
Cała klawiatura ze zdjętą jedną dźwignią i wyjętym popychaczem
Popychacz w całej swojej okazałości
Popychacz w całej swojej okazałości
Komplet popychaczy potrzebnych do wymiany w silniku 8-zaworowym
Komplet popychaczy potrzebnych do wymiany w silniku 8-zaworowym
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

czy ktos moze mi powiedziec po co sie wymienia popychacze, poza tym zeby silnik przestal klekotac ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

cidzej pisze:czy ktos moze mi powiedziec po co sie wymienia popychacze, poza tym zeby silnik przestal klekotac ??
np. dlatego że silnik zyska na mocy zmniejszy się spalanie i są mniejsze problemy z rozruchem... :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

adrianolkusz pisze:
cidzej pisze:czy ktos moze mi powiedziec po co sie wymienia popychacze, poza tym zeby silnik przestal klekotac ??
np. dlatego że silnik zyska na mocy zmniejszy się spalanie i są mniejsze problemy z rozruchem... :)
o i tym samym rozwiales moje watpliwosci dotyczace wywalenia 150zl na popychacze :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Czy masz okrągłą obudowę filtra powietrza
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

cidzej pisze:150zl na popychacze
Ja dałem ponad 200zł
Czy masz okrągłą obudowę filtra powietrza
Tak. Okrągła. Dlczego pytasz :?:
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Bo przy roczniku 94 i prostokątnym filtrze z prawej strony silnika to nie jest już tak prosto bo pokrywa klawiatury nie wyjdzie bez odkręcenia metalowego uchwytu linki gazu który ma taką konstrukcję że zachodzi nad pokrywę a dojść do tych śrub ( przykręcone chyba do modułu od wtrysku ) i je odkręcić to prawdziwa mordęga . a autko rzeczywiście dużo ciszej chodzi. I w moim też przy pierwszym odpaleniu głośno zaterkotało tak około 2 sek i potem już było ok.
Mój opis do mkVI podobny ZOBACZ TU tylko bez zdjęć. A co do popychaczy to można kupić taniej niż 200zł i taniej niż 150 zł ZOBACZ TUTAJ
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

cidzej jak wymiana w twoim przypadku wpłynęła na zużycie paliwa, moc itd :?:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

adrianolkusz, ja bede "wymienial" dopiero na zlocie razem z uszczelniaczami zaworów i uszczelniaczem wałka. narazie robie to zeby mi nie palil 1L oleju na 3000km, bo zaraz szlag mi trafi nową sondę :) jak moc wzrosnie i spalanie spadnie oraz silnik będzie chodził ciszej to bedzie tylko dodatkowa korzyść z wsadzonej (kupy) kasy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Toładnie musisz mieć już rozklekotany rozrząd... U mnie jak narazie silnik chodzi jak chodził... Jedynie widzę niewielki wzrost mocy... Zobaczymy jak spalanie...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

adrianolkusz, jak pisałem wiele razy, kupilem samochd ktory stal 2 lata w stodole nieodpalany wiec wszystkie gumy i uszczelki szlag trafil w zawieszeniu i czesciowo w silniku po pierwszy kilkuset kilometrach :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
bielu

Post autor: bielu »

warto zainwestowac w wymiane tych popychaczy??może i ja sie powinienem za takimi rozejrzeć i pomyśleć nad ich wymianą zwłaszcza ze nie wiadomo w jakim są u mnie stanie a chciałbym zeby troche pojeździł skoro już go mam :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bielu, jeżeli ci nic nie klekoce pod pokrywą zaworów to raczej nie musisz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
bielu

Post autor: bielu »

problem polega na tym ze ja jeszcze na wielu reczach sie nie znam i nie wiem gdzie czego szukać i czego słuchac bo przygode z motoryzacją dopiero zaczynam.tata mówił ze wydawało mu sie ze słyszał jak zawory klepały ale myślał ze to bardzej dlatego ze mało oleju było.jak na moja głowe to jest tam wszystko ok ale moge sie mylić.prosze o zrozumienie bo jak mówie dopiero zaczynam a chce sie nauczyć :D zwłaszcza ze wreszcie mam to co lubie i mnie interesuje - samochód :razz:
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Jeżeli klupią zaraz po odpaleniu, to powiem Ci dla uspokojenia że to normalne. Hydraulika potrzebuje trochę czasu żeby skasować luzy
Zablokowany