Strona 1 z 2

Benzyna 98 oktan?

: 15 maja 2007, 22:13
autor: KuRowSKi
Czy są jakieś przeciwwskazania żeby tankować benzynkę 98 zamiast 95 do 1.4 CFI.
Bo mam wrażenia jakby na 98 był trochę cichszy.

: 15 maja 2007, 22:21
autor: Yagr
możesz lać bez strachu :mrgreen:

: 16 maja 2007, 21:14
autor: KuRowSKi
To superaśnie.

: 16 maja 2007, 21:17
autor: mikruss
KuRowSKi, tylko kazdy silnik na wtrysku ma gdzies przekaznik ktory steruje jednostka w zaleznosci ile ma oktanow. Zorientuj sie gdzie ma Twoj essi i byc moze zeby lepiej pracowal na 98 (bylo czuc roznice) trzeba wymienic jakis przekaznik lub inaczej przepiąć kostke jakąś.

: 16 maja 2007, 22:06
autor: Yagr
w escortach jest złącze korektora liczby oktanowej. To taka dwuwtykowa wtyczka na lewym przednim nadkolu w komorze silnika. Jest w niej albo mostek albo jest wolna. Jedno z tych dwóch ustawień odpowiada za 95 oktan a drugie za 98. Ale to tylko niewielka zmiana w charakterystyce wyprzedzenia zapłonu. Możesz popróbować to zmienić ale i tak nic złego nie powinno się stać jeśli przy ustawieniu "95" nalejesz sobie "98". W zasadzie to nawet nie wiem czy w 1,4 jest ten korektor (ale powinien być gdzieś koło wtyczki diagnostycznej) ;)

: 16 maja 2007, 22:09
autor: Adaś
pamietajmy tez, ze liczba oktanow to odpornosc na spalanie stukowe ;) Im wiecej tym lepiej :)

: 16 maja 2007, 22:52
autor: ARIEL
Wuerte pisze: Im wiecej tym lepiej
tankujcie lotnicze paliwo :razz:

: 17 maja 2007, 07:03
autor: Pexu
doczepie sie do tematu - do mojego gazniczka 1.4 jest sens lac lepsze paliwko? nigdy jakos nie przyszlo mi do glowy nawet by sprobowac...

: 17 maja 2007, 10:46
autor: Yagr
Pexu pisze:jest sens lac lepsze paliwko
to zależy co rozumiesz przez lepsze, jeśli 98 oktan to raczej nie (niewiele zyskasz albo wcale a tylko koszt większy) a jeśli jako lepsze masz na myśli benę ze sprawdzonej stacji gdzie chrzczenie jest rzadkością to tak. Przy okazji odniosę się do paliw tzw premium (V-power, Suprema itp) w moim odczuciu i obiektywnie (tzn wyniki jazd na V-power) samochód nie miał jakiejś wielkiej dodatkowej mocy (subiektywnie) ale przejeżdżał więcej kilometrów (obiektywnie). Ja myślę że takie paliwa to jedyne w czym przewyższają standardowe że trzymają normy, tzn jak lejesz 95 oktan to to paliwo ma 95 oktan a nie 89-93 jak w większości naszych stacji i stąd różnica.

: 17 maja 2007, 11:23
autor: Pexu
nieprecyzyjnie sie wyrazilem ... mialem na mysli jak w temacie 98 - do teraz na swoim gazniczku smigalem na 95 z BP na ogol :) wiec generalnie Yagr nie widzisz sensu zalewania go czyms lepszym? swoja droga V-Power tez mi przez glowe przeszlo ;)

: 17 maja 2007, 11:30
autor: Yagr
ja nie widzę sensu, zwłaszcza przy obecnych cenach beny. No ale może się mylę i jak nalejesz 98 lub V-power racing to essinka dostanie skrzydeł i zejdzie poniżej 5 sekund do setki :mrgreen:
a tak poważniej to po prostu spróbuj - może akurat twój bolid będzie jeździł zauważalnie lepiej? Niczym to nie grozi poza dodatkowym wydatkiem ;)

: 17 maja 2007, 11:35
autor: Pexu
hehe no spoko jak bede mial nadmiar gotowki to sie zaleje V-Powerem i Ci powiem czy zszedlem ponizej 5 sekund do setki :mrgreen:
a pytalem bo bylem wlasnie ciekaw czy w konstrukcjach z gaznikiem nie ma przciwwskazan co do liczby oktanow wiekszej niz 95

: 17 maja 2007, 21:11
autor: Jamszoł
Nie ma przeciwwskazań ale jak nalejecie 98 to niestety ale trzeba zmienić zapłon .
Ja osobiście tankuję na Schell i jednak jest różnica czy naleje zwykłą 95 czy V-pover ale nie tyle w mocy co w ilości przejechanych kilometrów .
Tak , że różnica 20 gr. na litrze między jedną a drugo niknie w oczach - nawet na kożyść V-power-a bo ilość kilometrów jest większa niż różnica w cenie.

: 19 maja 2007, 02:06
autor: WieSiu
jesli chodzi o diesla,to ja wlalem raz verve i nic to nie dalo,anie auto lepiej nie jezdzilo, ani wiecej nie przejechalo (a moze nawet mniej), byc moze kiedys sproboje cos z shella to bedzie lepiej. A moze po prostu w starej konstrukcji TD nic wiecej sie juz nie wycisnie

: 19 maja 2007, 08:56
autor: GonzoG
Co do benzynki, to Ford zaleca stosowanie benzyny 98 oktanów. W silnikach gaźnikowych, to minimalna LO była podana 98. Co do wtrysków, to nie wiem, bo nigdy nie miałem. Natomiast stary essi (R.I.P.) wyraźnie lepiej sprawował się na 98.
1) mniej palił (niestety nie wyrównywało to wtedy różnicy ceny)
2) miał więcej mocy. Różnica była nie wielka, ale zauważalna. Szczególnie dlatego, że lepiej reagował na operacja pedałem gazu.
3) minus paliw o wyższej LO - wyższa temperatura podczas spalania, oraz większa ilość żrących gazów (szybciej zużywają się zawory oraz gniazda zaworów).

Jeśli chodzi o paliwa z wyższej półki, to zauważyłem to samo co Yagr. Samochód jest ekonomiczniejszy, a przy okazji równiej pracuje, rzadziej dusi się przy niższych obrotach. Wg mnie go gaźnikowych silników lepsze jest BP Ultimate niż Verva (V-Power nie lałem).
Natomiast u siebie w dieslu zauważyłem, że najlepszy jest ON Verva. Essi nawet ma niewilki przyrost mocy, ale jest to spowodowane lepszym spalaniem, oraz tym, że nie ma takiego nagłego spadku mocy w okolicy maksymalnych obrotów. BP Ultimate nie dawało żadnych efektów, poza minimalnie miejszym spalaniem. Natomoast Shell V-Power Diesel (kiedyś takiego znalazłem) podobnie jak Verva. Statoila nie polecam. Oni tylko zmienili nazwy paliw nic z nimi nie robiąc.