Strona 1 z 1
Jaki silnik do RS2000 zamiast oryginalnego łatwo włożyć
: 14 maja 2007, 17:00
autor: laptopytanio
Jaki można włożyć silnik do Escort RS2000 zamiast oryginalnego bez przeróbek zbytnich żeby pasował ? Chciałbym silnik najlepiej 16V od 2- 2,5 litra około bez turbo.
: 14 maja 2007, 17:05
autor: ELpYndoL
BEZ przeróbek sie niestety nie da

jezeli ma byc wiecej niz 2.0 to coz z PROBE

: 14 maja 2007, 18:48
autor: laptopytanio
Pytam o konkrety co zrobić i jaki będzie najprostszy sposób i jaki silnik najprościej przystosować , w końcu to forum fachowców i miłośników Escorta...
: 14 maja 2007, 19:05
autor: cidzej
ta ... ale to nie jest forum teoretyków gawędziazy ...
: 14 maja 2007, 19:54
autor: mikruss
No to najlatwiej Ci bedzie z mondeo 2.5 ale bedzie to niezla zeźba. Jeden koles z vectra-unlimite.eu wyzeźbil klubowiczowi w astrze takie cos. Mial silnik c20ne (115PS) a wlozyl tam 2.5 z vectry A (170 PS - skrzynia biegow pozostala) i bylo co zeźbic. Przy zmianie silnika sie nie skonczy (skrzynia zapewne moze zostac ) ale potrzebna Ci calosc z osprzetem, komputerem sterującym, wszystkie czujniki, chlodnica prawdopodobnie wieksza a co za tym idzie przeróbka przedniego pasa, inny wentylator. Hmm co by tu jeszcze. Na pewno zawiecha z przodu inna bo silnik ciezszy, hamulce przod i tyl o wiekszej srednicy (rs powinien miec chyba z tyl tarcze wiec mysle ze problemu nie bedzie). Jezeli nie masz kogos co by to zrobil to kup sobie "cosse" duzo drozej cie to nie wyjdzie
A tak poza tym witam kolejnego Ostrowiaka w naszych szeregach

: 14 maja 2007, 19:59
autor: Yagr
w zasadzie przy takich rzeźbach to najlepiej dorwać jakiś wrak pokolizyjny z całym przodem i sobie wszystko przekładać, a więcej to tak jak cidzej napisał teoria gawędziarska

możemy tu wymieniać fajne silniczki od komarka zaczynając a na agregacie z vipera skończywszy...

: 14 maja 2007, 20:29
autor: laptopytanio
Dobra więc kupię tanio oryginalny silnik od RS2000 z 91 roku żeby nie było problemów tylu lub samą głowicę z zaworami (może być do niedużego szlifu) także tanio.
: 14 maja 2007, 20:43
autor: mikruss
a co jest ze stara glowica??
Znajomy mechanik z raszkowa ma kogos co idealnie naprawia glowice tani nie jest ale daje gwarancje ze nic sie z nia nie stanie-ponoc perfekcyjny

: 14 maja 2007, 20:50
autor: laptopytanio
Pękła głowica..wodę traci układ chłodzenia i ma nierówne obroty na każdej instalacji i luzie też, uszczelki były wymieniane więc pęknięta głowica jest na pewno. Jeżeli pospawa to za jakieś rozsądne pieniądze znacznie poniżej kosztu głowicy (200-300 zł) i da gwarancję to niech robi w przyszłym tygodniu. Mógłbyś podać nr tel do niego ?
: 14 maja 2007, 20:59
autor: mikruss
oj jest maly problem bede w domu dopiero na sobote (jestem we wroclawiu) i moglbym do tego mechaniora podskoczyc bo do niego tez nie mam nr telefonu niestety

: 16 maja 2007, 10:22
autor: emceha
mikruss pisze:hamulce przod i tyl o wiekszej srednicy (rs powinien miec chyba z tyl tarcze wiec mysle ze problemu nie bedzie).
Będzie bo Mondek 2,5 ma z przodu inne tarcze niż RS a mianowicie coś około 268 mm średnicy a RS tylko 260. Poza tym w mondku zacisk jest bodajże 2 tłoczkowy a nie 1 tak wię hample i tak z przodu do wymiany

Nie wiem czy jest sens się bawić w taki SWAP. Lepiej zrób tak jak CI
mikruss napisał
mikruss pisze:kup sobie "cosse" duzo drozej cie to nie wyjdzie

: 16 maja 2007, 14:04
autor: kosaRS
W przekładki nie bardzo jest sens sie bawić. Bo raz że silnik, drugie to osprzęt i cała reszta z zawieszeniem i hamulcami właśnie. Kiedyś chciałem do GSI włożyć 2.5 V6 i dzwonilem do HANSA z Trójmiasta który przełożył sobie na V6, chyba nawet o nim Mikruss mowił. Koszt około 10 tyś. To sie tylko tak wydaje zmienić silnik ale tak nie jest. Do RS-ów wkładają blok ze Scorpio 2.3 i adaptują głowicę z RS- a. Wychodzi koło 170 KM jeśli silnik oczywiśćie jeszcze zdrowy.Ale to też nie jest tak kolorowo że se weźmiesz silnik i se złożysz z dwóch jeden. To tylko teoretycznie tak sie mowi. Jeśli nie masz sam zdolności lub dobrego mechanika i kupę kasy na nieprzewidziane niespodzianki to lepiej zostaw jak jest bo efekt wcale nie musi być tak zadowalający.
: 16 maja 2007, 18:15
autor: mikruss
kosaRS, Wlasnie o Hansie mowie ale w VU maja magika i zwie sie RAV. W oplu jest o tyle prosciej ze jedno z drugim pasi bez problemu. A co do Hansa to RAV napisal ze z gowna bat krecil bo silnik byl nawet bez glowic i wszystko osobno kupowal. Ale w escorcie jest gorzej troche. MCH co do hamulców to zawsze mozna zalozyc sportowe hamulce o lepszej harakterystyce ale w essim mysle ze 10 tys nie starczy, bo sam silnik z mondka z pelnym osprztem bedzie dosc drogi. Jezeli ktos sie decyduje na takie cos to najlepiej kupic calosc od jednego goscia bo kupujac osobno to mozna osiwiec.