Strona 1 z 1
obrotomierz - 3000 obrotów i tak cały czas
: 12 maja 2007, 11:20
autor: dziwadix
Witam, na początek sorry że znowu o obrotomierzu. Nie zakładałbym nowego tematu o obrotomierzu, ale nie mogę zanleść rozwiązania na ten problem. Do rzeczy chodzi o to że posiadam escorta 1.4 CVH z 1994 prawdopodobnie wersja CLX, ma on fabryczny obrotomierz. I tu pojawia się mój problem, przekrecam kluczyk do pozycji przed zapłonem obrotmierz dostaje zasilanie dochodzi do pozycji 1000 obrotów po czym spokojnie opada na 0(wydaje mi się to normalne) odpalam silnik i obrotomierz wędruje na 3000 i tak już cały czas. Dodam że obroty silnika mi się nie zawieszają. A najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że jak przejadę około 30 km to obrotomierz zaczyna pracować normalnie. Czy to może być wina filtra obrotomierza - czy wysnułem dziwną teorię. Błagam napiszcie co o tym myślicie, bo walczę z nim już 2 tygodnie. Sorry za taki długi post
: 12 maja 2007, 11:33
autor: cidzej
mogę ci powiedziec, ze napewno nie jest to normalne iż: "przekrecam kluczyk do pozycji przed zapłonem obrotmierz dostaje zasilanie dochodzi do pozycji 1000 obrotów po czym spokojnie opada na 0".
najprawdopodobniej coś nie tak jest z zasilaniem (masą).
: 12 maja 2007, 11:46
autor: dziwadix
cidzej pisze:mogę ci powiedziec, ze napewno nie jest to normalne iż: "przekrecam kluczyk do pozycji przed zapłonem obrotmierz dostaje zasilanie dochodzi do pozycji 1000 obrotów po czym spokojnie opada na 0".
najprawdopodobniej coś nie tak jest z zasilaniem (masą).
dzięki wielkie cidzej, rozwiązanie jednego problem już mam

czekam na kolejne pomysły bo ja już wysiadam

: 12 maja 2007, 11:52
autor: Jamszoł
Poprowadź dodatkową masę do zegara - to sprawdzisz - ewentualnie sam czujnik obrotów coś szwankuje - a jak się rozgrzeje to powraca do normalności - lub wtyczka od niego wariuje.
: 12 maja 2007, 12:05
autor: dziwadix
ok, jamszoł tak zrobię.
Jak się rogrzeje to niczego nie zmienia. Nadal pozostajena 3000.
ale teraz powstało nowe pytanie czy obrotomierz dostaje informacje z czujnika położenia wału korbowego? bezpośrednio, czy może to idzie przez ten Edis cały ? bo ze schematów w książce to wygląda że za nim sygnał trafi nna zegar to najpierw idzie do ecu potem jakiś filtr i dopiero zegra. jak się mylę to mnie poprawcie

: 12 maja 2007, 18:49
autor: dziwadix
ok podłączyłem oddzielny przewód masy do zegara tak jak rdadził jamszoł.
Niestety nadal to samo obrotomierz przy przekręceniu kluczyka w I pozycję lekko drgnie, potem zapłon i wędruje na 3000, i tam już pozostaje. Jak doddaję gazu to lekko idzie do 3200 i już wyżej nie. Pracuje w zakresie 3000 do 3200.
Czasem nie wiem od czego to zależy potrafi pracować normalnie. Strasznie mnie to wkurza

ma czasem ochotę go wyrwać z tych zegarów
I jeszcze jedna kwestia czy on może mieć sygnał z alternatora

: 12 maja 2007, 19:01
autor: darcun4
: 12 maja 2007, 19:42
autor: dziwadix
dzięki za pomoc darcun4, ale nie będę kupował nowych zegarów, bo może okazać się że wina nie leży po stronie zegarów, (a tego jestem pewien na 99%)

w tej chwili zaczęło padać więc odkładam prace na następny tydzień. Teraz szukam jakiegoś schematu elektrycznego tego ustrojstwa i tam będę szukał problemu.

: 12 maja 2007, 20:57
autor: darcun4
dziwadix pisze:Teraz szukam jakiegoś schematu elektrycznego tego ustrojstwa
Konkretnie, jakiego schematu?
: 13 maja 2007, 07:53
autor: WieSiu
Polecam kupic nowe zegary,nawet takie z zajechana obudowa,byle by bylko byly i jednak sprobowac przelozyc elektronike.Tylko musisz kupic wersje 93-94 jesli na pewno nie chcesz problemow z wyskalowaniem. Jak to nie pomoze,to zostanie Ci tylko wymiana EDIS,bo z tego wlasnie miejsca brany jest sygnal na obrotomierz. Modul edis bierze z kolei informacje o obrotoach z czujnika walu korbowego.
: 14 maja 2007, 00:22
autor: dziwadix
OK WieSiu i to jest jasna i rzeczowa odpowiedź.
Czyli tak jak myślałem że obrotomierz jednak ma sygnał z czujnika wału korbowego za pośrednictwem EDISA

NO to jeszcze sprawdze dokładnie połączenia do edisa i od czujnika. Na wszelki wypadek potem zrobie reset kompa i napisze co i jak.
POZDRAWIAM wszytskich i dzięki wszystkim za pomoc.