Strona 1 z 1
problem z rozrzadem
: 02 maja 2007, 18:41
autor: mysliwy
mam escorta 1.6 16v,90KM i chyba mi przeskoczyl o jeden zabek na pasku ale nie moge znalesc znakow na kolach pomuszcie
rrr
: 02 maja 2007, 19:10
autor: darcun4
foto
: 02 maja 2007, 19:17
autor: mysliwy
te znaki wiem ale powinny byc jeszcze znaki na zebatkach walkow rozrzadu
: 02 maja 2007, 19:37
autor: SlaVkoEg
Ja jak robilem to u siebie tez ich nie widzialem. W WKŁ napisane jest ze trzeba zdjac pokrywe zaworow wiec moze pod pokrywa sa jakies znaki.
Zobacz na tego linka moze cos znajdziesz :]
http://www.fordescort.org/content/view/27/45/
Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij. Jeden zabek to nie tragedia, nie powinno sie nic stac, jedynie bedzie samochd Ci gasl itp. Ja jak sie tam bawilem to tez mi sie przestawil, cofnalem i szczerze mowiac nie jestem pewien to jednego walka ale chodzi dobrze i narazie nic sie nie dzieje

: 02 maja 2007, 19:47
autor: mysliwy
Dzieki wielkie z tymi zdieciami dam sobie rade wlasnie tego potszebowalem
: 02 maja 2007, 20:06
autor: mysliwy
ja podejzewam ze sie przestawil ale nie jestem pewien wiec chce sie upewnic ale takie ma objawy a nie chce grzebac jak nie jestem pewien
: 03 maja 2007, 00:51
autor: Jamszoł
SlaVkoEg pisze:Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij
jeśli rzeczywiście pasek przeskoczył o jeden ząbek to jest do natychmiastowej wymiany i to nie za tydzień czy miesiąc ale już teraz.
Podczas przyspieszania lub przy więkrzym obciążeniu silnika na 100 % przeskoczy o następny ząbek a to już jest bliziutko do uderzenia tłoka o zawór.
: 03 maja 2007, 09:03
autor: SlaVkoEg
jamszoł, a jezeli mi przeskoczyl w momencie gdy zablokowalem walki i na sile probowalem odkrecic kolo pasowe walu korbowego??
: 03 maja 2007, 09:13
autor: mysliwy
on byl wymieniony ale gdy zdjalem gorna oslone to zaowarzylem ze jest luzny nawet miedzy kolami a co dopiero w naj dluszym miejscu dlatego wole to zrobic sam
: 03 maja 2007, 15:01
autor: Jamszoł
on byl wymieniony ale gdy zdjalem gorna oslone to zaowarzylem ze jest luzny
wynika z tego , że jest coś nie tak z naciągiem - może źle był obsłużony ?
Czyli po założeniu paska należy go poluźnić - naciągnąć i dopiero dokręcić ?
Jeśli z jakiś przyczyn pasek ( nowy ) był luźny to wina leży w napinaczu a jeśli tak było to paska nie trzeba wymieniać , tylko ustawić rozrząd od podstaw jeszcze raz ze szczególnym przyjrzeniem się naciągaczowi paska.
: 03 maja 2007, 18:36
autor: mysliwy
i rozumiem ze inaczej nie ustawie tylko zdejmujac pokrywe zaworow bo na kolach zebatych walkow rozrzadu nie ma zadnych znakow przynajmniej u mnie