Montaż automatycznego włącznika świateł.

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Montaż automatycznego włącznika świateł.

Post autor: darcun4 »

Po dokonaniu zakupu automatu włączającego światła w momencie wzrostu napięcia do wartości 13,4V, "nadejszła wiekopomna chwila"
W zasadzie całość roboty widać na fotkach, na dodatkowe pytania mogę odpowiedzieć.
Aha, dodam jeszcze,że do w/w tematu odnoszą się tylko przewody w skrzynce koloru zielonego,niebieskiego i białego.Innych kolorów proszę nie brać pod uwagę.To moje inne modyfikacje ;)
Załączniki
Widok skrzynki bezpieczników, po zamontowaniu automatu świateł.jpg
Widok skrzynki bezpieczników, po zamontowaniu automatu świateł.jpg (104.75 KiB) Przejrzano 9747 razy
Jeden bezpiecznik zabezpieczający obwód świateł.jpg
Widok automatu od strony wlotu powietrza (lewa strona).jpg
Widok automatu od strony wlotu powietrza (lewa strona).jpg (91.15 KiB) Przejrzano 9738 razy
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

jak to pieknie wyglada :))jak profesionalnie zrobione :))
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4 pisze:automatu włączającego światła w momencie wzrostu napięcia do wartości 13,4V,
Wszystko pięknie ładnie ale mam pytanie (co prawda nie będę tego kupował i zakładał) ale ...
Co się stanie jeśli podczas jazdy alternator z jakiś tam przyczyn (walnie dioda) przestanie ładować ?
Nasuwa mi się jedna odpowiedź - napięcie spada poniżej 13,4 V i światła gasną a za winklem stoją niebieskie i bulę za brak świateł ? :cry: :mrgreen:
No chyba , że w razie awarii alternatora urządzenie ostrzega mnie w jakiś sposób ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

Wypasik :) Ja uważam tę modyfikację za zbędną - jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie włączyć świateł. To chyba kwestia tego, że od zawsze jeżdzę na światłach (tata mnie tak nauczył) i odruchem dla mnie jest, że po uruchomieniu silnika przekręcam pokrętło od świateł :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

:mrgreen: Tfaruk, ja też mam to odruchowo i tak samo pasy.
Osobiście jeśli już coś będę kombinował to raczej podłącze się pod brzęczyk - niech brzęczy póki nie zapalą się światła mijania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:Co się stanie jeśli podczas jazdy alternator z jakiś tam przyczyn (walnie dioda) przestanie ładować ?
Wypinam 4 kabelki ze skrzynki i wsadzam bezpieczniki.Wracam,do punktu oryginału.
Tfaruk pisze:odruchem dla mnie jest, że po uruchomieniu silnika przekręcam pokrętło od świateł
Dla mnie prawie też. Ale nie zawsze wyłączę.
jamszoł pisze:No chyba , że w razie awarii alternatora urządzenie ostrzega mnie w jakiś sposób
Urządzenie może nie, od tego jest zazwyczaj kontrolka ładowania.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

:mrgreen:
darcun4 pisze:Urządzenie może nie, od tego jest zazwyczaj kontrolka ładowania.
tu akurat się zgodzę .
darcun4 pisze:Wypinam 4 kabelki ze skrzynki i wsadzam bezpieczniki.Wracam,do punktu oryginału.
a tutaj ? - podczas jazdy w słoneczny dzień nie widać czy światła są włączone - więc jak coś padnie to niebieskie mogą mi wrąbać mandacik za brak świateł.
Więc w tym momencie jestem za zamontowaniem brzęczyka lub podpięciem się do już istniejącego brzęczyka - to jest pewniejsze. :mrgreen:
No i tańsze - wystarczy jeden przekaźnik i i dwie diody półprzewodnikowe.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:podczas jazdy w słoneczny dzień nie widać czy światła są włączone
Widać. Od tego mam właśnie LED-a podpiętego pod światła.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Czyli co darcun, nie trzeba włączać włącznika świateł. Wsiadam do auta odpalam silnik i światła same sie włączają? Jeżeli tak to dobrze bo oszczędza aie zespolonego.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Tak. Pierdolnikiem już nie kręcę :grin:
Patryk

Post autor: Patryk »

a ja sobie zrobie cos podobnego ale zamontuje to w oryginalnym przekazniku fordowskim wkladanym w skrzynke od gory i bedzie wypas :mrgreen: jakby co to sie zglosze o pomoc podczas podlanczania :cool:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

darcun4 pisze:Tak. Pierdolnikiem już nie kręcę
to tak jak ja na oryginalnym podlaczeniu dwoma przekaznikami :D Ale wiadomo, moj ma wade, bo swieci juz po przekreceniu kluczykiem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

To czyli co darcuna dopiero się zapalają światła jak silnik się uruchomi?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
MARKKO

Post autor: MARKKO »

darcun4 pisze:automatu włączającego światła w momencie wzrostu napięcia do wartości 13,4V
robertford, takie napiecie jest jak alternator działa czyli jak włączony silnik
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Ok dzięki. A gdzie takie cudo można kupić?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Zablokowany