Strona 1 z 2
Zgrzytanie skrzyni przy wrzucaniu biegu.
: 28 kwie 2007, 06:50
autor: KuRowSKi
Witam - mam pytanie ostatnio zaczęła mi zgrzytać skrzynia przy wrzucaniu biegów, a wsteczny to czasem nie da się wrzucic wcale. Czy niski stan oleju (bo wycieka mi przez uszczelniacz z półosi) może powodować takie objawy czy to wina drążka.
: 28 kwie 2007, 10:37
autor: Yagr
może też być luźna linka od sprzęgła i nie wysprzęglasz go do końca przy zmianie biegu
: 28 kwie 2007, 11:31
autor: Jamszoł
KuRowSKi, najpierw powiedz no nam tutaj gdzie ci zaczyna brać sprzęgło jak puszczasz pedał sprzęgła.
Jeśli na samym dole ( przy podłodze ) to masz zbyt duży luz na lince i trzeba to wyrególować.
Jeśli będziesz miał zbyt mało oleju w skrzyni to i owszem bedzie zgrzytać ale tutaj dodatkowo skrzynia podczas jazdy będzie wyła .
: 28 kwie 2007, 13:51
autor: KuRowSKi
Skrzynia nie wyje. A sprzęgło łapie tak już w połowie wciśnięcia. A tą linkę idzie jakoś wyregulować bo na skrzyni nie widzę nic do regulacji? Zauważyłem, że jak podczas jazdy wcisnę sprzęgło i tak trzymam, a w tym czasie przerzucam biegi z 3 na 4 i z 4 na 3 to raz zgrzytnie a raz nie biegi wchodzą raczej lekko oprócz wstecznego który rzadko lekko wchodzi i prawie zawsze zgrzyta.
: 28 kwie 2007, 21:32
autor: Jamszoł
To mi by pasowało na zużyte synchronizatory.
Nieraz Ci nie zgrzyta bo akurat masz odpowiednie obroty silnika a wtedy wchodzi bez zgrzytów.
: 29 kwie 2007, 00:46
autor: KuRowSKi
Czyli jak nie pomoże wymiana oleju i uszczelniaczy, to zostawić to tak jak jest?
: 29 kwie 2007, 00:56
autor: Jamszoł
Raczej narazie tak.
Jedynie naucz się zmieniać biegi w wolniejszym tempie czyli po przyciśnięciu sprzęgła odczekaj chwilę - niech silnik zejdzie z obrotów.
: 29 kwie 2007, 10:40
autor: KuRowSKi
Dzięki. Od czego mogły się wyrobić te synchronizatory?
: 29 kwie 2007, 12:28
autor: Jamszoł
Zazwyczaj od bardzo szybkiej zmiany biegów - wtedy obroty wałka zdawczego nie zdążą się wyrównać z obrotami wałka sprzęgłowego .No i od ilości zmian biegów ( poprzedni właściciel możliwe , że mieszkał w mieście i bardzo dynamicznie po nim się poruszał ) .
Nie wiem jaki masz stan oleju ale jeśli zbyt mało to też to ma wpływ.
Jeśli będzie mało oleju to skrzynia jeszcze nie wyje ale już nie ma wystarczającego smarowania.
: 14 maja 2007, 09:50
autor: dario200
Ja mam podobne objawy, oleju mam full a podejrzewam drążek zmiany biegów. Być może się gdzieś na łączeniu poluzował i źle wbija biegi bo skrzynia chodzi cichutko. Nie chce ni wchodzić 3 przy redukcji z 4. Jak mu zasymuluję zmianę na 2 i wtedy wrzucę 3 to jest OK.
: 14 maja 2007, 09:55
autor: Jamszoł
Z opisu wynika , że żeczywiście masz gdzieś luz na drążku zmiany biegów.
Musiał bys się dostać pod samochód i posprawdzać po kolei począwszy przy skrzyni biegów a kończąc w puszce pod lewarkiem.
: 14 maja 2007, 12:21
autor: dario200
Też widziałem ten rysunek i muszę w któryś piękny dzień wziąć się za to.
: 14 maja 2007, 12:36
autor: emceha
Pytanko: czy rysunek dotyczy również skrzyni MTX75???
Tak czytam sobie wasze posty i widzę że zwracacie uwagę na wiele rzeczy ale mnie się nasuwa jeszcze jedna sprawa. Mianowicie poduszka pod skrzynią (główna). Posprawdzajecie tam. Jak jest strzelona to też może mieć wpływ na płynność (lub jej brak) przełączania biegów

Skrzynia MTX 75
: 14 maja 2007, 13:11
autor: Jamszoł
To co znalazłem o MTX-sie
: 14 maja 2007, 13:17
autor: Yagr
jeśli poducha pod skrzynią będzie padnięta to wszystkie dziury na drodze będzie czuć na lewarku, będzie latał też przy hamowaniu i przyspieszaniu