turbo

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

DZieki Yukas za poprawke :oops:
Yukas

Post autor: Yukas »

Nie ma sprawy "Yanek" :D

[ Dodano: Czw 10 Lut, 2005 ]
Znalazłem fajne forum o tuningu samochodów, oto adresik: http://www.maxituning.pl/phpBB2/index.php :D
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

HMMM całkiem całkiem :D fajna stronka :wink:
Yukas

Post autor: Yukas »

Nie jest jakaś tam extra, ale można się conieco dowiedzieć :wink:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ALE zawsze poszeża nasze wiadomości :wink: i oto chodzi :wink:
Yukas

Post autor: Yukas »

Mam nadzieje, bo ja sie kilku ciekawych rzeczy dowiedziałem czytając tamto forum :wink:
Domino

Post autor: Domino »

wiec ja cos w temacie podpowiem ;) a raczej wkleje :twisted: :mrgreen:



niektóre szczegóły jak i ich wykonanie pominąłem celowo w końcu trzeba zostawić specjalistą co do nich należy.

Więc teoretycznie co potrzeba do uturbienia auta w wersji lajt najmniejszym kosztem bez odprężania zakładamy doładowanie w niewysilonym silniku ze sprężaniem 10:1 nie więcej niż 0.5bara, np taki VW 1.6 75hp, co potrzeba czyli turbinka coś nie dużego co zapewi stałe 0.5 w całym zakresie obrotów np K03, garTB0353,KKK K16, IHIRB5, GARTB0250, MIT TC/TD04 i cała tona innych sprężarek, następnie kolektor robimy na zamówienie bądź adaptujemy z wersji turbo jeśli takowa istnieje, może być żeliwny bądź kwasiak min 2mm ścianka, oczywiście należy odetkać resztę wydechu myślę, że 2 cale swobodnie wystarczy na jednym bądź dwóch przelotach, IC i peiping według uznania może być to SMIC bądź FMIC rozwojowo było by wybrać tą drugą opcję średnica rur 40/45mm, rozmiary wymiennika rozsądne z odpowienio dobranymi i ukształtowanymi zbiornikami, dolot to już formalność myślę że można przystosować oryginalny, zapewnić mu odpowiedni flow, doprowadzić zimne powietrze i wpasować blow-offa oczywiście musimy podłączyć podciśnienie, które będzie nim sterowało, to samo tyczy się wastegata, pozostaje jeszcze kwestia paliwa na pewno pompa paliwa 3bary powinno wystarczyć, wymiana wtryskiwaczy flow ok 200cm, można rozwiązać to również na tzw Grabowskiego i dodać jeden wtryskiwacz lub zaadoptować ten od ssania jeśli takowy występuje ogólnie jest to metoda w dużej mierze podobna do sikania pod wiatr, oczywiście opisałem tu przypadek wtrysku wielopunktowego na listwie, możemy zaadoptowac mocniejszy regulator co może a nie musi spowodować przelewanie na niskich obrotach, teraz rzecz najprzyjemniejsza czyli elektronika i zestrojenie badziewia, można zrobić program przerabiając odpowiednio kompa i montując system sterujący doładowaniem, odpowiednio dostrajamy zapłon piszemy mapę paliwka, teraz świnki np UNI A,B,C z kontrolerem doładowania, PP SMT5/6/7, E-manage te urządzonka dają już nam wiecej możliwośći zmian parametrów do tego możemy je stroić w czasie ciągłym na hamowni bądź na drodze niestety nie każde urządzenie będzie współpracowało z każdym autem do tego czym bardziej zaawansowane auto techniczne tym więcej problemów bedziemy mieli z poprawnym jego podłączeniem, pozostaje kwestia wywalania błędów przez ori kompa, działanie świnki polega na modyfikowaniu sygnałów wychodzących z kompa zmieniając je odpowiednio i dostrająjąc do nowych warunków pracy, pozostaje SA np Autronic, Motec, AEM to już oddzielny komputer którym zastępujemy oryginalny sterownik bądź podłączamy pod niego wszystkie funkcje zarządzania pracą silnika np kiedy ori komp steruje klimatyzacją i innymi urządzeniami elektronicznymi, SA umożliwia nam modyfikacje wszystkich możliwych parametrów i dowolne definiowanie błędów tzn możemy sami zdecydować jakie odchylenie danego parametru będzie już błędem czy nie, więc odpada problem trybów awaryjnych itp, dodatkowo komputery te moga również posiadać inne przydatne funkcje takie jak LC(system startowy) czy ALS(podtrzymanie turbo).

Tak po krótce to widzę pozostaje jeszcze kwestia przystosowania auta do zwiekszonej mocy czyli hamulce, zawieszenie, skrzynia, sprzęgło, półosie.
Yukas

Post autor: Yukas »

Bardzo ładny opisik "Domino" :D
Jednak uważam, że lepiej jest po prostu zakupić cały silnik z turbinką, bo jest łatwiej i nie trzeba tyle pracy i dodatkowych pieniędzy wsadzać w przystosowanie silnika do turbinki :wink:
luka113

Post autor: luka113 »

czytam i czytam i nareszcie ktoś przypomniał jaki był temat na początku.
kiedyś czytałem artykuł o essim 1.8 16V z założoną turbiną,efekty były opisane nie ziemskie.
pozatym T można założyć wszędzie , nawet do 1.4
kolega wszystko wyżej opisał b . ładnie
gumis

Post autor: gumis »

co do escorta 1.8 TD to w takim silnik nie da rady zrobic chiptuningu to nie ta generacja diesla tam komp ma niewiele do gadania

co do zalozenia turbo to grabowski zakladal podobno do 1,6 16V + rozwiert na 1,8

u niego najprostsze instalacje zaczynaja sie chyba od 6 kPLN

a tu strona www.grabowski.com.pl ale cos teraz nie dziala :(
luka113

Post autor: luka113 »

przede wszystkim chodzi o benzyniaki a nie o TD
a druga sprawa to tak ceny są kosmiczne jeżeli chodzi o firmy
kiedyś czytałem o suzuki swift 1.3 z załozoną turbinką
wieć tez chciałem wstawić do swojego Essiego 1.4 i skontaktowałem sie z pewnym Gosciem
znanej w gazetach firmy,i powiedział mi że da rade,cena to ok 15 000zł
wybór należy do cibie
:D





EX ESSI
FAN 4EVER
Alex

Post autor: Alex »

A czy któś wie ile koni ma esi 1.8TD a ale ma 1.8d
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

1.8TD ma 90KM a ile ma 1.8d niestety nie wiem :wink:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

1.8 D ma 60 kucyków mam takiego :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale sa jeszcze wersje TD 70KM, szczerze mowiac nie wiem na co zrobili taka wersje,ale wiem ze przez jakis okres byla tylko taka dostepna w polsce (tak mam w katalogu). Do tego ta 70 pali wg katalogu ciut wiecej niz 90KM.

1.8D ma 60KM i 110Nm, a 1.8TD 90KM ma 180Nm przy 2000rpm.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ