turbo
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale to w starszych wersjach escorta, od 82 do 90, byl tez jeszcze slabszy niz 1.8,wiem bo takim jechalem, przyspieszenie beznadziejne, jeszcze gorzej jak 1.3 benzyna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mysle ze bedzie podobnie jak z Essim przy dieslu 1.6
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Witam
Ja ze swojej strony dodam, że zrobiłem swego czasu daleko posunięty wywiad w kwestii Turbo – zdjęcia, wycena itd. Tak więc “lekkie” turbo dające ok 1KM z litra (mam silnik 1. kosztuje ok. 10K zł. Niestety opinie o mechaniku który miał mi tą przeróbkę zrobić nie były najlepsze...
Ale nie to mi wybiło z głowy turbo, lecz raczej to co się z tym wiąże...
Wymiana na mocniejsze hamulców – to oczywiste. Ale w zasadzie trzeba by wymienić wszystko co nową _lepszą_ moc przeniesie z silnika na koła – sprzęgło, skrzynia, dyferencjał, przeguby... A skąd wziąć takie (wzmocnione) rzeczy do 12letniego auta? Do nowych proszę bardzo: Od kutego korbowodu po świecące gumki na wentylki. Ale do mojego staruszka, niestety...
No i _obsługa_ turbo! Wymiana _dobrego_ oleju co 6-10k km. Po zatrzymaniu trzeba odczekać, aż turbina zwolni (nawet 8-10min) [a do roboty człowiek się rano śpieszy]. A i zanim naciśniemy mocniej pedał gazu trzeba dać silnikowi i turbinie czas na rozgrzanie [a do roboty człowiek się rano śpieszy].
Tak więc IMHO turbo do jazdy “cywilnej” się nie nadaje.
Mój pomysł na dziś – podmiana na silnik 2.5l 24V z Mondeo. Po obdzwonieniu kilku tuningowców żaden się nie podjął. Ale szukam dalej. Bo może... Co tam może – NA PEWNO się to nie kalkuluje, ale dopóki nie wyjdzie drożej niż kupno Cossworta to będę drążył temat
Pozdrawiam
Marek
Ja ze swojej strony dodam, że zrobiłem swego czasu daleko posunięty wywiad w kwestii Turbo – zdjęcia, wycena itd. Tak więc “lekkie” turbo dające ok 1KM z litra (mam silnik 1. kosztuje ok. 10K zł. Niestety opinie o mechaniku który miał mi tą przeróbkę zrobić nie były najlepsze...
Ale nie to mi wybiło z głowy turbo, lecz raczej to co się z tym wiąże...
Wymiana na mocniejsze hamulców – to oczywiste. Ale w zasadzie trzeba by wymienić wszystko co nową _lepszą_ moc przeniesie z silnika na koła – sprzęgło, skrzynia, dyferencjał, przeguby... A skąd wziąć takie (wzmocnione) rzeczy do 12letniego auta? Do nowych proszę bardzo: Od kutego korbowodu po świecące gumki na wentylki. Ale do mojego staruszka, niestety...
No i _obsługa_ turbo! Wymiana _dobrego_ oleju co 6-10k km. Po zatrzymaniu trzeba odczekać, aż turbina zwolni (nawet 8-10min) [a do roboty człowiek się rano śpieszy]. A i zanim naciśniemy mocniej pedał gazu trzeba dać silnikowi i turbinie czas na rozgrzanie [a do roboty człowiek się rano śpieszy].
Tak więc IMHO turbo do jazdy “cywilnej” się nie nadaje.
Mój pomysł na dziś – podmiana na silnik 2.5l 24V z Mondeo. Po obdzwonieniu kilku tuningowców żaden się nie podjął. Ale szukam dalej. Bo może... Co tam może – NA PEWNO się to nie kalkuluje, ale dopóki nie wyjdzie drożej niż kupno Cossworta to będę drążył temat
Pozdrawiam
Marek
Muminek pisze:zakładam że 10tys na tuning to akurat taki poziom jakkiego mozesz się spodziewac...
taki koszt to chyba by byl jak sie da auto do firmy tuningowej jak sie robi samemu to jedyny koszt to materjaly i czas sama turbine mozna kupicplanuje w tym roku zrobic wieksza zezbe od ok 200 zl nie musi byc przeciesz fordowska bo wkoncu to juz zezba jest przewody mozna podorabiac najdrozszy koszt bedzie hyba pompy paliwa i ustawienie wtryskow ja planuje wieksza zezbe 1.6 D na 1.6 TDI ile silnik popracuje to nie wiem 2 jak cos kosztuje ok 600 zl wiec ryzyk fizyk
ps nie zwrucilem uwagi ze jest kilka stron sa 2 zasadnicze ruznice czy idziesz na jego osiagi max czy na zwiekszenie dynamiki marekp z tego co widze to ty chciales z tego wyciagnac ladnych parenascie kucy to nie ma co sie dziwic ze taki koszt tego ja turbo chce wstawic dla polepszenia dynamiki silnika i Ic dla polepszenia mieszanki paliwa