Wymiana przednich amorów.
: 18 kwie 2007, 21:54
A więc po kolei :
Podnosimy samochód i ściągamy koło ( pamiętajcie o dodatkowym zabezpieczeniu - bo będziemy prać młotkiem).
Ściągamy ( jeśli jest ) plastikową zaślepkę z nakrętki amortyzatora - u góry pod maską - w komorze silnika .
Potrzebny bedzie najlepiej klusz oczkowy - wygięty 19 oraz klucz czpieniowy 8 ( imbusowy)
Klucz czpieniowy wtykamy w otwór u gury amora ( pod machą ) a kluczem oczkowym popuszczamy nakrętkę ( do wyrównania nakrętki z końcem gwintu.
Gdy już ją popuścimy możemy przystąpić do odkręcania amora od dołu.
Odkręcamy łącznik drążka stabilizatora - uchwyt wężyka hamulcowego - i jeśli jest to przewód od ABS-u.
Różne wersje Esich różnią się tylko miejscem mocowania tych części.
Następnie odkręcamy śrubę - tą bezpośrednio na dole amora która jest wkręcana w uchwyt w zwrotnicy.
Po odkręceniu tej śróby - młotek ( koło 500 g ) w rękę i walimy w zwrotnicę od góry tuż przy amortyzatorze - walimy w dół.
Zwrotnica powoli zejdzie a amor pozostanie w miejscu.
Teraz pozostaje tylko odkręcić śróby usemki (klucz 13) od góry na nadkolu ( pod machą)
W starczych wersjach są dwie w nowszych 3 - u mnie trzy - co widać na focie.
Zabieramy amortyzator i skręcamy go ściskiem do sprężym - odkręcamy do końca naktętkę tą co popuszczaliśmy na początku i ściągamy górną gumę ;łożysko i podkładki.
Wymieniamy amortyzator na nowy i skręcamy wszystko .
Na amortyzatorze - pod gumą osłonową mamy gumowy odbuj - albo go wymieniamy na nowy - albo przekładamy na nowy amor.
Podnosimy samochód i ściągamy koło ( pamiętajcie o dodatkowym zabezpieczeniu - bo będziemy prać młotkiem).
Ściągamy ( jeśli jest ) plastikową zaślepkę z nakrętki amortyzatora - u góry pod maską - w komorze silnika .
Potrzebny bedzie najlepiej klusz oczkowy - wygięty 19 oraz klucz czpieniowy 8 ( imbusowy)
Klucz czpieniowy wtykamy w otwór u gury amora ( pod machą ) a kluczem oczkowym popuszczamy nakrętkę ( do wyrównania nakrętki z końcem gwintu.
Gdy już ją popuścimy możemy przystąpić do odkręcania amora od dołu.
Odkręcamy łącznik drążka stabilizatora - uchwyt wężyka hamulcowego - i jeśli jest to przewód od ABS-u.
Różne wersje Esich różnią się tylko miejscem mocowania tych części.
Następnie odkręcamy śrubę - tą bezpośrednio na dole amora która jest wkręcana w uchwyt w zwrotnicy.
Po odkręceniu tej śróby - młotek ( koło 500 g ) w rękę i walimy w zwrotnicę od góry tuż przy amortyzatorze - walimy w dół.
Zwrotnica powoli zejdzie a amor pozostanie w miejscu.
Teraz pozostaje tylko odkręcić śróby usemki (klucz 13) od góry na nadkolu ( pod machą)
W starczych wersjach są dwie w nowszych 3 - u mnie trzy - co widać na focie.
Zabieramy amortyzator i skręcamy go ściskiem do sprężym - odkręcamy do końca naktętkę tą co popuszczaliśmy na początku i ściągamy górną gumę ;łożysko i podkładki.
Wymieniamy amortyzator na nowy i skręcamy wszystko .
Na amortyzatorze - pod gumą osłonową mamy gumowy odbuj - albo go wymieniamy na nowy - albo przekładamy na nowy amor.