Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dziś po raz pierwszy klolem na konstruktorów escorta , tych co konstruowali MK7 z klimatyzacją.
Skończyły mi się szczotki na alternatorze i ładowanie wynosiło ok. 13,5 V i to się jeszcze wahało , miedzy 13,1 a 13,7 V.
W moim przypadku - alternator Bosh - 80A mocniejszy ze względu na klimę i ogrzewanie przedniej szyby.
Alternatora nie da się wyciągnąć na wierzch bo nad nim jest pompa wspomagania steru a pod nim pompa klimy .
Na szczęście udało mi się , po odkręceniu alternatora - wysunąć go trochę do przodu obok chłodnicy i tam w dziupli rozkrecić zadek , żeby się dostać do regulatora .
Cena nowego regulatora - 60 zł na szczęście alternator bosh więc regulator tańszy - gorzej jak by był Magneti Marelli lub produkowany w tej samej firmie Motorcraft.
Nie wiedział bym nic o tym , że słabiej ładuje , gdymym nie miał zamontowanego automatu do załączania światel - automat załącza światła gdy napięcie w instalacji jest równe 13,8V a , że nie było takie lub prawie nigdy to światełka przestały się załączać.
Po wymianie rególatora światła załączają się w ułamek sekundy po uruchomieniu silnika
Warto było zamontować automat - gdyby nie on - roz.....ł bym akumulator
Skończyły mi się szczotki na alternatorze i ładowanie wynosiło ok. 13,5 V i to się jeszcze wahało , miedzy 13,1 a 13,7 V.
W moim przypadku - alternator Bosh - 80A mocniejszy ze względu na klimę i ogrzewanie przedniej szyby.
Alternatora nie da się wyciągnąć na wierzch bo nad nim jest pompa wspomagania steru a pod nim pompa klimy .
Na szczęście udało mi się , po odkręceniu alternatora - wysunąć go trochę do przodu obok chłodnicy i tam w dziupli rozkrecić zadek , żeby się dostać do regulatora .
Cena nowego regulatora - 60 zł na szczęście alternator bosh więc regulator tańszy - gorzej jak by był Magneti Marelli lub produkowany w tej samej firmie Motorcraft.
Nie wiedział bym nic o tym , że słabiej ładuje , gdymym nie miał zamontowanego automatu do załączania światel - automat załącza światła gdy napięcie w instalacji jest równe 13,8V a , że nie było takie lub prawie nigdy to światełka przestały się załączać.
Po wymianie rególatora światła załączają się w ułamek sekundy po uruchomieniu silnika
Warto było zamontować automat - gdyby nie on - roz.....ł bym akumulator
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jesli po chwili wlacza sie wentylator chlodnicy to wlasnie ten czujnik. W nowszych Escortach sterowanie wentylatorem bylo przez komputer silnika i komputer korzysta wlasnie z tego czujnika. Gdy go odpinasz to wlacza sie w tryb awaryjny i na wszelki wypadek odpala wentylator,zeby nie zagotowal sie silnikifu1 pisze:ale to chyba nie ten,jak go odlacze to wlwcza sie went.chlodnicy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Decyduje także o tym kiedy włączyć wentylator na 2 bieg.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Obiecane zdjęcia. Escort 1.3 EFI CL 60PS 1997r.
Czujnik ciśnienia oleju - wkręcony z tyłu bloku silnika koło cewki zapłonowej. W miarę łatwy dostęp przy posiadaniu odpowiednich narzędzi:
Termowłącznik wentylatora będący jednocześnie czujnikiem temperatury do kompa. Dostęp do niego jest totalnie ch**owy nie wiem jeszcze jak go wymienię. Ani dostać się do niego ręką, ani ch**em ani niczym
A tu poniżej zdjęcia jakiegoś czujnika, który jeszcze dziś pamiętałem do czego służy, ale już zdążyłem zapomnieć. Jak sobie przypomnę, to napiszę. Lokalizacja: za rolką od pompy wody. Wymiana: umiarkowanie skomplikowana.
Czujnik ciśnienia oleju - wkręcony z tyłu bloku silnika koło cewki zapłonowej. W miarę łatwy dostęp przy posiadaniu odpowiednich narzędzi:
Termowłącznik wentylatora będący jednocześnie czujnikiem temperatury do kompa. Dostęp do niego jest totalnie ch**owy nie wiem jeszcze jak go wymienię. Ani dostać się do niego ręką, ani ch**em ani niczym
A tu poniżej zdjęcia jakiegoś czujnika, który jeszcze dziś pamiętałem do czego służy, ale już zdążyłem zapomnieć. Jak sobie przypomnę, to napiszę. Lokalizacja: za rolką od pompy wody. Wymiana: umiarkowanie skomplikowana.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przypominam , że jest to temat do wstawiania fotek czujników w Escorcie wraz z opisem .
Opornica wentylatora foto z bliska - odpowiada za drugi bieg - wyższe obroty wentylatora .
Zamiennik opornicy - od Renaulta - opornica wentylatora nawiewu - pasuje do wentylatora chłodnicy .
Opornica wentylatora foto z bliska - odpowiada za drugi bieg - wyższe obroty wentylatora .
Zamiennik opornicy - od Renaulta - opornica wentylatora nawiewu - pasuje do wentylatora chłodnicy .
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 22:45 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Escort 1995 HB5D MK7 benzyna 1.4
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - termowłączik wentylatora. Zaznaczał nie bede bo na tych zdjeciach wyróżnia się w postaci zielono-czerwonej kompozycji. Wymieniałem go 2 razy, problem był nie z czujnikiem (tzn z pierwszym tak), ale z kostką i zwarciem na niej. A tak wygląda jego położenie:
Tutaj małoostre zbliżenie, czerwone to taśma izolująca, zielone - kostka czujnika.
pogląd na położenie w silniku:
i jeszcze od przodu
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - termowłączik wentylatora. Zaznaczał nie bede bo na tych zdjeciach wyróżnia się w postaci zielono-czerwonej kompozycji. Wymieniałem go 2 razy, problem był nie z czujnikiem (tzn z pierwszym tak), ale z kostką i zwarciem na niej. A tak wygląda jego położenie:
Tutaj małoostre zbliżenie, czerwone to taśma izolująca, zielone - kostka czujnika.
pogląd na położenie w silniku:
i jeszcze od przodu
[+]: 1995 Escort 1.4 5D HB 75KM E95
[+]: 1995 Escort 1.4 5D HB 75KM E95
[+]: 1995 CC 0,7 3D HB 31KM E95
[+]: 1995 Escort 1.4 5D HB 75KM E95
[+]: 1995 CC 0,7 3D HB 31KM E95
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .
Mk5 1,6 EFI LJF (77kW/105KM)
TPS 91XF9B989- tak wygląda w środku czujnik położenia przepustnicy.
Wpadł mi w ręce uszkodzony TPS to go rozebrałem. Pojedyncza strzałka wskazuje uszkodzona ściezkę, na drugim foto podwójny ślizgacz jeżdżący po tych ścieżkach. Na wierzchu jeszcze jest sprężynka przyciśnięta deklem na stałe spojonym z obudową. W tym przypadku ślizgacze miały bardzo dużo zanieczyszczeń na końcach. Regenerację takich czujników można wykonać preparatem do regeneracji potencjometrów (np, "kontakt pr") ale trzeba wiedziec gdzie go zapodać. Z budowy wynika że można próbować psiknąć tym preparatem od spodu tam, gdzie wchodzi ośka od przepustnicy, szczelina jest mała ale preparat powinien dotrzeć do ścieżek. Inna możliwość to wywiercenie małego otworu i zaklejenie go po naprawie. Trzeba tylko wiedziec gdzie wiercić W tym celu własnie rozbierałem tego TPS'a. Nie ma w nim dobrego miejsca do takiego wiercenia - z boku można trafić na ścieżkę, w deklu na sprężynę... W grę wchodzi tylko malutki 0,5-1,0mm otwór gdzieś na obwodzie dekla.
TPS 91XF9B989- tak wygląda w środku czujnik położenia przepustnicy.
Wpadł mi w ręce uszkodzony TPS to go rozebrałem. Pojedyncza strzałka wskazuje uszkodzona ściezkę, na drugim foto podwójny ślizgacz jeżdżący po tych ścieżkach. Na wierzchu jeszcze jest sprężynka przyciśnięta deklem na stałe spojonym z obudową. W tym przypadku ślizgacze miały bardzo dużo zanieczyszczeń na końcach. Regenerację takich czujników można wykonać preparatem do regeneracji potencjometrów (np, "kontakt pr") ale trzeba wiedziec gdzie go zapodać. Z budowy wynika że można próbować psiknąć tym preparatem od spodu tam, gdzie wchodzi ośka od przepustnicy, szczelina jest mała ale preparat powinien dotrzeć do ścieżek. Inna możliwość to wywiercenie małego otworu i zaklejenie go po naprawie. Trzeba tylko wiedziec gdzie wiercić W tym celu własnie rozbierałem tego TPS'a. Nie ma w nim dobrego miejsca do takiego wiercenia - z boku można trafić na ścieżkę, w deklu na sprężynę... W grę wchodzi tylko malutki 0,5-1,0mm otwór gdzieś na obwodzie dekla.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .
wystarczy taki czujnik zanurzyć w jakimś naczynku wypełnionym alkoholem izopropylowym i wymerdać go w nim, wtedy mamy pewność że ciecz dotrze tam gdzie powinna
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .
Alkohol nie nadsztukuje zerwanej ścieźki ale powinien ładnie wypłukać. Tyle ze trzeba by po takim zabiegu psiknąć do śtodka jakiejś wazeliny w sprayu bo to nie moze chodzic zupełnie na sucho. Wytrą się szybko ścieżki.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"