ILE pali gazu wasze auto?
Moderator: Moderatorzy
Powiem Ci że jak pojechałem na umówioną wizytę do NaGaz to spędziłem tam chyba jakieś 2godziny ;/ Komp. sprawdzenie co nie gra, strojenie, później wycieczka eskiem po okolicy z kompem na pokładzie w celu sprawdzenia jak się wszystko zachowuje. Od tego mometu przestałem mieć problemy z instalacją.
Teraz tylko zacząłem się zastanawiać nad tym spalaniem ;/
Teraz tylko zacząłem się zastanawiać nad tym spalaniem ;/
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bazyss, to zanim zaczniesz kombinować podjedź na tą wymianę filterka i regulację. Filterek to 5zł... regulacja nie powinna więcej jak 30-40zł. Ja jestem przekonany że w filterku kupę śmiecia już będzie. Jesli nie zmianiałeś stylu jazdy a paliwa zaczęło więcej brac to może też czas filtr powietrza zmienić?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Podjadę, Podjadę. Filtr powietrza ma jakieś 4tys. co do spalania to pierwszy raz mam 195/50/15. po prostu myślę że powinien palić troszeczkę mniej.
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2011 ]
Byłem w NaGaz. Filterek dobry wymianie nie podlega. Poprawił gość troszkę w kompie kilka parametrów ale ogólnie dobrze. Szczelność układu w porządku tylko przerwa na świecach za duża bo 1.1 polecił zmniejszyć na 0.9 co zaowocuje zmniejszeniem spalania.
[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2011 ]
Jestem po teście na przerwie 0.9 na świecach. dystans 260km z czego 120km trasa 80-90km/h reszta miasto max 80km/h obroty przeważnie 2,5tys. zmiana czasami 3tys. Wynik 9.95l/100
Co o ty myślcie? Poradźcie czy dalej szukać możliwości obniżenia zużycia czy dobry wynik czy mogło by być lepiej i mniej?? Bo sam nie wiem jak na to patrzeć.
Dodam jeszcze.
Trasa Łódź-Wawa Wawa-Łódź na pokładzie 4os./dorosłe predkość 100-120km/h do tego jakieś 1,5godz w korkach spalanie wyszło 10l/100
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2011 ]
Byłem w NaGaz. Filterek dobry wymianie nie podlega. Poprawił gość troszkę w kompie kilka parametrów ale ogólnie dobrze. Szczelność układu w porządku tylko przerwa na świecach za duża bo 1.1 polecił zmniejszyć na 0.9 co zaowocuje zmniejszeniem spalania.
[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2011 ]
Jestem po teście na przerwie 0.9 na świecach. dystans 260km z czego 120km trasa 80-90km/h reszta miasto max 80km/h obroty przeważnie 2,5tys. zmiana czasami 3tys. Wynik 9.95l/100
Co o ty myślcie? Poradźcie czy dalej szukać możliwości obniżenia zużycia czy dobry wynik czy mogło by być lepiej i mniej?? Bo sam nie wiem jak na to patrzeć.
Dodam jeszcze.
Trasa Łódź-Wawa Wawa-Łódź na pokładzie 4os./dorosłe predkość 100-120km/h do tego jakieś 1,5godz w korkach spalanie wyszło 10l/100
Spalanie masz ok.Bazyss pisze:
Co o ty myślcie? Poradźcie czy dalej szukać możliwości obniżenia zużycia czy dobry wynik czy mogło by być lepiej i mniej?? Bo sam nie wiem jak na to patrzeć.
Dodam jeszcze.
Trasa Łódź-Wawa Wawa-Łódź na pokładzie 4os./dorosłe predkość 100-120km/h do tego jakieś 1,5godz w korkach spalanie wyszło 10l/100
-hamowanie silnikiem
-jazda na emeryta (zanim się rozpędzisz , puszczasz gaz aby się doturlać i nie hamować)
-węższe opony
-nie włączać zbędnej elektryki
-nie otwierać okien ( opory powietrza )
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przepiszę kawałek bo nie umiem skopiować z pdf-u:
Opory powietrza zwiększa także otwarte okno w samochodzie o ok.5% , otwarty szyberdach o ok. 10% brak kołpaków o ok.3-4%.
Powyżej 60km/h warto domykać szyby i używać nawiewów.
Dla przykładu w aucie o przeciętnej aerodynamice np. do 85km/h opór aerodynamiczny odgrywa rolę w bilansie mocy i pochłania jedynie 9 KM . Przy 120km/h opór pochłania już 25 KM , a przy 150 km/h aż 54 konie co znacznie zwiększa zużycie paliwa
Opory powietrza zwiększa także otwarte okno w samochodzie o ok.5% , otwarty szyberdach o ok. 10% brak kołpaków o ok.3-4%.
Powyżej 60km/h warto domykać szyby i używać nawiewów.
Dla przykładu w aucie o przeciętnej aerodynamice np. do 85km/h opór aerodynamiczny odgrywa rolę w bilansie mocy i pochłania jedynie 9 KM . Przy 120km/h opór pochłania już 25 KM , a przy 150 km/h aż 54 konie co znacznie zwiększa zużycie paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przepisałem dalej :
1.Staraj się jeździć wykorzystując efektywny zakres obrotów .
Zazwyczaj obroty , przy których auto podczas jazdy spala najmniej paliwa nie są wcale najniższymi obrotami – dlatego też nie zaleca się zmiany biegów na wyższy tak szybko jak to możliwe .
Najmniejsze zużycie paliwa jest w okolicy max. wartości momentu obrotowego.
…........
4. Używaj tak zwanego hamowania silnikiem. Przy hamowaniu silnikiem nie pracują wtryskiwacze
….................................................................
6. Jazda dynamiczna – jeśli w minutę osiągniesz prędkość przelotową , to po minucie silnik zacznie zużywać mniej paliwa – zwiększone zapotrzebowanie na paliwo trwa minutę .
Jeśli będziesz przyspieszał 5 minut silnik ma zwiększone zapotrzebowanie w paliwo przez 5 minut.
7. Przyspieszając nie wciskaj pedału gazu do podłogi Często nie ma większej różnicy w szybkości przyspieszania między 3/4 a 4/4 - poza zużyciem paliwa
Ciśnienie w ogumieniu – zawsze utrzymuj zalecane przez producenta ciśnienie w oponach – zbyt małe ciśnienie – nie dość , że niszczy oponę to zwiększa opory a co za tym idzie zwiększa zużycie paliwa .
1.Staraj się jeździć wykorzystując efektywny zakres obrotów .
Zazwyczaj obroty , przy których auto podczas jazdy spala najmniej paliwa nie są wcale najniższymi obrotami – dlatego też nie zaleca się zmiany biegów na wyższy tak szybko jak to możliwe .
Najmniejsze zużycie paliwa jest w okolicy max. wartości momentu obrotowego.
…........
4. Używaj tak zwanego hamowania silnikiem. Przy hamowaniu silnikiem nie pracują wtryskiwacze
….................................................................
6. Jazda dynamiczna – jeśli w minutę osiągniesz prędkość przelotową , to po minucie silnik zacznie zużywać mniej paliwa – zwiększone zapotrzebowanie na paliwo trwa minutę .
Jeśli będziesz przyspieszał 5 minut silnik ma zwiększone zapotrzebowanie w paliwo przez 5 minut.
7. Przyspieszając nie wciskaj pedału gazu do podłogi Często nie ma większej różnicy w szybkości przyspieszania między 3/4 a 4/4 - poza zużyciem paliwa
Ciśnienie w ogumieniu – zawsze utrzymuj zalecane przez producenta ciśnienie w oponach – zbyt małe ciśnienie – nie dość , że niszczy oponę to zwiększa opory a co za tym idzie zwiększa zużycie paliwa .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No tak to już może eksperymentował nie będę. Muszę wziąść poprawkę na to że kapcie 195/50 swoje opory maja. Chce mieć mniejsze spalanie zdjąć kapcie założyć 175. Najważniejsze żeby mi się do 10l w mieście mieściłJeszcze możesz poprosić gaziarza aby wykres lpg był znacznie niżej od benzyny , mocy będzie mniej , i spalanie troszkę mniejsze .
To takie mało rozsądne , ale spalanie zmniejszysz .
[ Dodano: Wto 26 Kwi, 2011 ]
Jeżeli mogę wiedzieć przy jakiej wartości obr. Escort ma największy moment ??Jamszoł pisze:1.Staraj się jeździć wykorzystując efektywny zakres obrotów .
Zazwyczaj obroty , przy których auto podczas jazdy spala najmniej paliwa nie są wcale najniższymi obrotami – dlatego też nie zaleca się zmiany biegów na wyższy tak szybko jak to możliwe .
Najmniejsze zużycie paliwa jest w okolicy max. wartości momentu obrotowego.
…........
Jestem po świeżo zatankowanym autku i jutro w małą traskę się wybieram to mogę sobie sprawdzić jak to będzie wyglądało.