Strona 1 z 1

Zurzyty wałek rozrządu

: 05 kwie 2007, 11:35
autor: adrianolkusz
Spotkałem się z opinią że wymiana samych popychaczy hydraulicznych w 1.4 może nie wystarczyć a to za sprawą zużytego wałka rozrządu. Czy to prawda?? Jak można sprawdzić czy jest zużyty. Chyba rozkręcenie głowicy nie jest konieczne?

: 05 kwie 2007, 11:44
autor: Yagr
mój znajomy mechanik też twierdzi że wymiana samych szklanek przy przebiegu ponad 150-200 tysięcy pomaga tylko chwilowo i po paru tysiącach znowu trzeba szklanki wymieniać. Wymiana wałka rozrządu razem z popychaczami jest niestety kosztowna...

: 05 kwie 2007, 13:59
autor: ARIEL
ja miałem taki porysowane krzywki ale jak porównałem z nowym to była ruznica i to znaczna poprostu jest utrudniony dolot paliwa iwydech spalin przy zurzytym ja za wałek dałem 200zeta ;)

: 05 kwie 2007, 14:04
autor: adrianolkusz
Ariel gdzie ty kupiłeś tak tanio wałek :?: Normalnie to koszt około 400zł...

: 05 kwie 2007, 14:06
autor: ARIEL
adrianolkusz, mam znajomego co prowadzi hurtownie czy coś w tym rodzaju

: 05 kwie 2007, 20:32
autor: Patryk
A ja sobie wymienilem same szklanki i nie moge narzekac, walek byl jeszcze w dobrym stanie i wymiary mial optymalne wiec go zostawilem :mrgreen:

: 05 kwie 2007, 23:35
autor: Jamszoł
Patryk pisze:wymiary mial optymalne
no i prawidłowo - trzeba wziąć pożądny przyrząd pomiarowy i zmierzyć wałek - jeśli się mieści w wymiarach to po co go wymieniać ?adrianolkusz,
Daj do jakiegoś fachowca - niech ci pomierzy.
Szlifowanie odradzam = wałek jest utwardzony tylko powierzchniowo.

: 13 maja 2007, 13:37
autor: adrianolkusz
Jak można pomierzyć wałek który jest w głowicy i trzeba by rozkręcić głowicę żeby się do niego dobrać :?:

: 13 maja 2007, 13:47
autor: Jamszoł
Niestety tak musisz go wykręcić a pomiar trzeba dokonać migromierzem . :(

: 13 maja 2007, 13:48
autor: Yagr
słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone :-|
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
a zna ktoś dane pomiarowe wałków?

: 13 maja 2007, 14:03
autor: Jamszoł
A w serwisówce nie masz ?

: 13 maja 2007, 14:43
autor: Yagr
są!
Wał rozrządu
Wał rozrządu, odlany z żeliwa, obraca się w pięciu łożyskach wykonanych bezpośrednio w głowicy.
Jest napędzany paskiem zębatym od wału korbowego i ustalony wzdłużnie za pomocą kołnierza oporowego
mocowanego dwiema śrubami do głowicy.
Średnice czopów wału rozrządu:
łożysko nr 1 (od strony napędu rozrządu): 44,75 mm;
łożysko nr 2: 45,00 mm;
łożysko nr 3: 45,25 mm;
łożysko nr 4: 45,50 mm;
łożysko nr 5: 45,75 mm.
Luz promieniowy w łożyskach: 0,030 do 0,058 mm.
Luz osiowy: 0,05 do 0,13 mm.
Grubość kołnierza oporowego wału rozrządu: 4,99 do 5,01 mm.
Wznios krzywek zaworów dolotowych i wylotowych:
- silniki 1,4 dm3 (wszystkie typy): 5,79 mm;
- silniki 1,6 dm3 gaźnikowe: 6,09 mm;
- silniki 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny: 6,57 mm.
Wysokości całkowite krzywek (mm)
rodzaj krzywki / zawór dolotowy / zawór wylotowy
silnik 1,4 (wszystkie odmiany) / 38,305 / 37,289
silnik 1,6 gaźnik / 38,606 / 37,690
silnik 1,6 wtrysk / 37,559 / 37,559

: 13 maja 2007, 21:00
autor: Patryk
Yagr pisze:słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone :-|
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
Zgadza sie potwierdzam, mozna bez problemu w ten sposob wyciagnac walek, trzeba sciagnac pasek oraz kolo zebate, pierscien oporowy (jest przykrecony na dwoch srubkach do glowicy), sciagnac cewke oraz zaslepke pod nia. Nastepnie odkrecamy dzwignie zaworowe i wyciagamy popychacze hydrauliczne (trzeba pamietac gdzie ktory byl) :!: to jest wazne bo inaczej nie wyciagnie sie walka a dopiero potem wyciagamy walek i gitara, pozdrawiam :mrgreen:

: 13 maja 2007, 22:10
autor: mark40
czy procedura zdemontowania walka jest podobna w silniku 1300dcm3 z lancuchem :?:

: 24 sty 2009, 15:45
autor: monets
Ariel nie masz przypadkiem dojscia do walka do 1.4 i do mk V jakbys mial to fajnie :P