zardzewiałe szczęki hamulcowe

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zardzewiałe szczęki hamulcowe

Post autor: kowal »

szczęki hamulcowe mam "obrośnięte" rdzą i się zastanawiam czy powinienem je przeczyścić czy pojeździć i same się przeczyszczą. forda mam od 2,5 tygodnia, kupiłem go sprowadzanego z niemiec, był garażowany i chyba to jest powodem tej rdzy.

prosiłbym o wyrażenie swojej opinii
Ostatnio zmieniony 29 mar 2007, 22:14 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Armageddon

Post autor: Armageddon »

Moim zdaniem to powinienes pojezdzic:-) Moga troszke poskrzypiec, albo poszumiec, ale sie w koncu cala rdza wydrze sama...
Patryk

Post autor: Patryk »

Hmm a jak to sprawdziles, sciagales bebny :?: bo mam nadzieje ze wiesz ze szczeki sa w tyle w bebnach :razz: a jezeli masz na mysli zaciski z przodu to nim pojezdzisz powinienes sprawdzic czy Ci sie przez przypadek nie zapieklzacisk w jednym miejscu na tej "prowadnicy" z dolu co jest, taki tam precik wysuwany. Jesli sie zapiekl to beda sie bardziej klocki z jednej strony scierac i bedzie gorsze hamowanie, tak wiec sciagasz kolo i sprawdzasz czy sie zacisk rusza w poprzek samochodu swobodnie. Jesli znowu masz na mysli tarcze to jesli maja tylko rdzawy nalot to narmalnie jazda to zetrzesz ale jesli rdzy jest sporo to tarcza do przetoczenia bo se inaczej kuku mozesz zrobic na trasie :!: Aha a jesli faktycznie to sa w bebnach szczeki to mozesz jezdzic powinno sie wyrobic :cool: pozdro
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marmo, jeśli już podglądałeś to obejrzyj jeszcze raz.
Piszesz o szczękach a więc ściągałeć bębny.
U góry masz tłoczek ale szczęki są rozpychane na boki na ośkach - sprwadź no czy rdza nie przyłapała szczęk do osiek.
A jak już bdziesz miał ściągnięte to powierzchnie trące szczęk i bębnów przetrzyj papierem ściernym o granulacji np. 100 .
Hamulce nie dlatego przyrdzewiały , że był garażowany ale dlatego , że długo stał nieruszany - DŁUGO.
A jeśli był nieruszany to również mógł być nieodpalany a co za tym idzie zardzewieć mogło też w silniku.
Teraz silnik Ci chodzi ale podejrzewam , że filtr oleju i olej to powinieneś wymienić natychmiast - no chyba , że już to zrobiłeś.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

tak patryku, chodzi o szczęki ;)
jamszoł chodziło mi właśnie o to że stał i nikt nim nie jeździł :) sprawdzałem szczęki z kumplem, są pokryte rdzą, filtr oleju był wymieniany u gościa który sprowadzał auto a olej wymieniłem już u siebie. cieszy mnie i zarazem dziwi, że rdza jest tylko na szczękach, blacha ogólnie jest nietchnięta mimo rocznika
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marmo pisze:blacha ogólnie jest nietchnięta mimo rocznika
blacha jak jest mokro to wyschnie przez noc w garażu a szczęki w bębnach nie.
Pozatym blachara jest pomalowana a bęben jest z żeliwa i niczym nie pomalowany - ma prawo rdzewieć - i rdzewieje - wszystkim.
Jakbyś wjechał w kałurzę i potem zostawił wóz na parę dni i go nie ruszał to po ściągnięciu bębna znów ujżysz rudzielca.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

ja o bębnach nie mówie bo są masakrycznie zardzewiałe, ale własnie niepokoiły mnie te szczęki. no ale jutro oglądne sobie wszystko jeszcze raz i sprawdzę all tak jak radzicie.
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Patryk

Post autor: Patryk »

no to patrz na to :mrgreen:
Załączniki
DSC00141.JPG
DSC00143.JPG
DSC00144.JPG
DSC00146.JPG
DSC00149.JPG
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

:D bez komentarza :D jutro ci zrobie fotkę co się dzieje u mnie :twisted: a tym czasem spadam w kime
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

papir ścierny i bęben przetrzec i po klopocie jak bedziesz go eksploatował to się nie powturzy a jak postoji to znów to samo
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

bębnem się nie martwię, głównie chodziło mi o szczęki hamulcowe, spoko samochód jest niedawno nabyty, więc powoli będę sobie w nim robił co trzeba, bo narazie tablic nie ma:(
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
ODPOWIEDZ