RATUNKU OLEJ W TURBINIE CO ROBIC
Moderator: Moderatorzy
RATUNKU OLEJ W TURBINIE CO ROBIC
witam w moim esku 1.8TD pojawil sie olej co robic w takiech sytuacjach czy oddac turbine do regeneracji jaka jest tego trwalosc i gdzie dobrze robia na dolnym slasku takie rzeczy czy moze lepiej szukac uzywanej w bardzo dobrym stanie ale na oko tez moge kupic taka sama turbine jaka mam teraz zalana albo po kilku kilometrach sie rozsypie bo tez uzywana co robic
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja bym spróbował regeneracji.
Jeśli uczciwie bedzie zrobiona to potrzyma długo.
Przy okazji powiem tak :
Jeśli macie zimny silnik nie przeciążajcie turbiny.
Czyli przy zimnym silnika a raczej zimnym oleju nie szalejcie z przyspieszaniem - to prędzej czy puźniej zawsze odbije się na turbinie ( zacznie przepuszczać olej) - macie to jak w banku.
Jeśli uczciwie bedzie zrobiona to potrzyma długo.
Przy okazji powiem tak :
Jeśli macie zimny silnik nie przeciążajcie turbiny.
Czyli przy zimnym silnika a raczej zimnym oleju nie szalejcie z przyspieszaniem - to prędzej czy puźniej zawsze odbije się na turbinie ( zacznie przepuszczać olej) - macie to jak w banku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jamszoł, a jaka temperatura jest juz wystarczajaca do tego zeby moc przyspieszac w normalny sposob (szybko), bo ciagle mine zastanawia, czy cisnac moge dopiero gdy wskazowka zejdzie z bialego pola, czy moge juz cisnac gdy wejdzie na biale pole... Osobiscie nie cisne gazu mocno gdy wskazowka jest na bialym polu i mam nadzieje,ze to wystarczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu pisze:nie cisne gazu mocno gdy wskazowka jest na bialym polu i mam nadzieje,ze to wystarczy
Właśnie tak jak robisz może być - choć niektórzy producenci zalecają temp.ok 70 stopni aby móc już dobrze wyrzynać .
Ale przy niższej temperaturze można przyspieszać byle by nie przekraczać 5 tys obrotów.
Oczywiście obrotów silnika bo turbiny są dużo wyższe.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jamszoł, no wiesz co... moj silnik to wyleci jak mu dam 5000 obrotow To jest jego maks
Tylko ze przy takich obrotach silnika to i tak turbina juz dawno na maksa chodzi....wiec tego zdania nie rozumiem
jamszoł pisze:Ale przy niższej temperaturze można przyspieszać byle by nie przekraczać 5 tys obrotów.
Tylko ze przy takich obrotach silnika to i tak turbina juz dawno na maksa chodzi....wiec tego zdania nie rozumiem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
może Jamszołowi pomyliły się cyferki?:) Może chodziło mu o 2,5tys. obrotów ? A co do pytania kolegi... To ja bym turbine do regeneracji oddał. Kiedyś słyszałem zdanie "regenerowane jest lepsze niż nowe" i w moim przypadku kilka razy się sprawdziło
jest: koreański wysokoobrotowiec
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciekawe spostrzezenie,bo ja z kolei slyszalem ze jesli chodzi o turbiny,to regenerowane starczaja na max 100tys km, a orygionalne na minimum 200tys (przy zalozeniu ze o nie sie dba)Wuerte pisze:regenerowane jest lepsze niż nowe
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Co ma turbina do obrotow silnika?? Odwrotnie to tak,ale to nie turbina napedza silnik tylko silnik turbine.
Jak na wolnych obrotach po pewnym czasie sam wchodzi na obroty to jedz do fachoca od pomp i Ci to zrobi. A jak mocno smoli na czarno to tymbardziej klania sie fachowiec od pomp i jeszcze wtryski Ci zrobi. Zadna turbina nie jest czysciutka w srodku. Jak mialbys walniete turbo to by Ci duzo oleju bral.
Jak na wolnych obrotach po pewnym czasie sam wchodzi na obroty to jedz do fachoca od pomp i Ci to zrobi. A jak mocno smoli na czarno to tymbardziej klania sie fachowiec od pomp i jeszcze wtryski Ci zrobi. Zadna turbina nie jest czysciutka w srodku. Jak mialbys walniete turbo to by Ci duzo oleju bral.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl