RATUNKU OLEJ W TURBINIE CO ROBIC

Moderator: Moderatorzy

Sylwek_19

RATUNKU OLEJ W TURBINIE CO ROBIC

Post autor: Sylwek_19 »

witam w moim esku 1.8TD pojawil sie olej co robic w takiech sytuacjach czy oddac turbine do regeneracji jaka jest tego trwalosc i gdzie dobrze robia na dolnym slasku takie rzeczy czy moze lepiej szukac uzywanej w bardzo dobrym stanie ale na oko tez moge kupic taka sama turbine jaka mam teraz zalana albo po kilku kilometrach sie rozsypie bo tez uzywana co robic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja bym spróbował regeneracji.
Jeśli uczciwie bedzie zrobiona to potrzyma długo.
Przy okazji powiem tak :
Jeśli macie zimny silnik nie przeciążajcie turbiny.
Czyli przy zimnym silnika a raczej zimnym oleju nie szalejcie z przyspieszaniem - to prędzej czy puźniej zawsze odbije się na turbinie ( zacznie przepuszczać olej) - macie to jak w banku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, a jaka temperatura jest juz wystarczajaca do tego zeby moc przyspieszac w normalny sposob (szybko), bo ciagle mine zastanawia, czy cisnac moge dopiero gdy wskazowka zejdzie z bialego pola, czy moge juz cisnac gdy wejdzie na biale pole... Osobiscie nie cisne gazu mocno gdy wskazowka jest na bialym polu i mam nadzieje,ze to wystarczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:nie cisne gazu mocno gdy wskazowka jest na bialym polu i mam nadzieje,ze to wystarczy

Właśnie tak jak robisz może być - choć niektórzy producenci zalecają temp.ok 70 stopni aby móc już dobrze wyrzynać .
Ale przy niższej temperaturze można przyspieszać byle by nie przekraczać 5 tys obrotów.
Oczywiście obrotów silnika bo turbiny są dużo wyższe.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, no wiesz co... moj silnik to wyleci jak mu dam 5000 obrotow :D To jest jego maks :D
jamszoł pisze:Ale przy niższej temperaturze można przyspieszać byle by nie przekraczać 5 tys obrotów.

Tylko ze przy takich obrotach silnika to i tak turbina juz dawno na maksa chodzi....wiec tego zdania nie rozumiem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

może Jamszołowi pomyliły się cyferki?:) Może chodziło mu o 2,5tys. obrotów ? :) A co do pytania kolegi... To ja bym turbine do regeneracji oddał. Kiedyś słyszałem zdanie "regenerowane jest lepsze niż nowe" i w moim przypadku kilka razy się sprawdziło :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wuerte pisze:Może chodziło mu o 2,5tys. obrotów ?
dokładnie - chyba mnie coś przymuliło :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wuerte pisze:regenerowane jest lepsze niż nowe
ciekawe spostrzezenie,bo ja z kolei slyszalem ze jesli chodzi o turbiny,to regenerowane starczaja na max 100tys km, a orygionalne na minimum 200tys (przy zalozeniu ze o nie sie dba)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emiliopl

Post autor: emiliopl »

a co jest powodem oleju w turbinie pękła gdzieś czy jakaś uszczelka?? bo też mam problem taki. najgorzej jest jak postoje chwile na luzie, kilka minut jak załącza się turbina to się wszystko wypala i obroty same rosną czasem do 6000.
emiliopl

Post autor: emiliopl »

dochodzi do tego sadza z wydechu- oby tylko na światłach nie stał za mną biały samochud
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Co ma turbina do obrotow silnika?? Odwrotnie to tak,ale to nie turbina napedza silnik tylko silnik turbine.
Jak na wolnych obrotach po pewnym czasie sam wchodzi na obroty to jedz do fachoca od pomp i Ci to zrobi. A jak mocno smoli na czarno to tymbardziej klania sie fachowiec od pomp i jeszcze wtryski Ci zrobi. Zadna turbina nie jest czysciutka w srodku. Jak mialbys walniete turbo to by Ci duzo oleju bral.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
emiliopl

Post autor: emiliopl »

dzięki za rade. pod jadę. więc to może być wina pompy?? ile może kosztowa naprawa?? jest to pompa lukasa. no i rano ciężko pali świece są dobre zaworek zwrotny wymieniłem, powietrza nie dostaje, węże od pompki ręcznej do pompy mam przezroczyste i powietrza nie widać.
emiliopl

Post autor: emiliopl »

komputer powinien wykazać jakieś błędy??
mikruss

Post autor: mikruss »

Jaki komputer w tym silniku??? Dobre.
Ten silnik pamięta czasy produkcji Ursusa c-330 wiec jedyna elektryka to swiece zarowe i alternator :mrgreen:
emiliopl

Post autor: emiliopl »

w silniku z 97 roku
ODPOWIEDZ