Problemy ze spalaniem i obrotami! HELP! Essi 1.4l
: 25 mar 2007, 23:24
Witam. Tak jak w temacie mam problemy ze spalaniem i obrotami... Przejechalem juz kilkanastu mechanikow i oni nie wiedza dlaczego mi tyle pali... Moze najpierw opisze przypadlosci:
- Samochodzik czasami ma problemy z odpaleniem, tzn. jak go odpalam to jakies 2-3 sek pochodzi na bardzo wolnych obrotach tak jakby chcial zgasnac, a po chwili zaczyna palic normalnie.
- Nastepna dolegliwosc to to ze czasami go strasznie muli, ja mu gaz a on powolutku zanim sie rozkula ze skrzyzowania... Musze mu wcisnac sprzeglo zeby weszedl na wieksze obroty i wtedy powoli sprzeglo zeby uciognol ciezar wlasny i ruszyl "dupsko" ze skrzyzowania.
- Nastepna dolegliwosc to to ze czasami mi smierdzi strasznie z rury wydechowej paliwem i to zauwazylem po dluzszych trasach... Choc nie jest to zasada...
- Nastepnym objawem jest to ze wypluwa tak jakby takie czarne sadze z rury w postaci plynnej.
- Kolejna dolegliwoscia jest to ze jak go "rozkulam" do np. 80 tki i puszcze na bieg jalowy, tzw luz to obroty spadaja do 900-1000 i zaraz ida w gore do 1800-2000, jak sie zatrzymam to spadaja do 900 i silnik chodzi normalnie. Czy to normalne??
- I co najgorsze SILNIK 1.4 PALI MI AZ 13-14 litrow w miescie!! To chyba nie jest normalne! Co zrobic zeby zmniejszyc spalanie? I zeby silnik zaczol pracowac normalnie?
BARDZO PROSZE O POMOC:-(
P.S. Czytalem inne tematy na forum, ale zaden z nich nie odnosil sie do silnika 1.4
P.P.S. Juz myslalem nad zmiana silnika na 1.8 albo 2.0 bo bedzie mniej palil, albo tyle samo a bedzie mial o wiele wiecej "kucyków". Wole poszalec i miec takie same spalanie, niz 1.4 nie duza moc a spalanie jak przy 2.0 niejednego samochodu... Jesli bym mial juz zmieniac ten silnik to na jaki radzicie? I czy bedzie pasowal zeby duzo przerobek nie trzeba bylo robic, no i jesli trzeba bedzie przerobki robic to jakie?
- Samochodzik czasami ma problemy z odpaleniem, tzn. jak go odpalam to jakies 2-3 sek pochodzi na bardzo wolnych obrotach tak jakby chcial zgasnac, a po chwili zaczyna palic normalnie.
- Nastepna dolegliwosc to to ze czasami go strasznie muli, ja mu gaz a on powolutku zanim sie rozkula ze skrzyzowania... Musze mu wcisnac sprzeglo zeby weszedl na wieksze obroty i wtedy powoli sprzeglo zeby uciognol ciezar wlasny i ruszyl "dupsko" ze skrzyzowania.
- Nastepna dolegliwosc to to ze czasami mi smierdzi strasznie z rury wydechowej paliwem i to zauwazylem po dluzszych trasach... Choc nie jest to zasada...
- Nastepnym objawem jest to ze wypluwa tak jakby takie czarne sadze z rury w postaci plynnej.
- Kolejna dolegliwoscia jest to ze jak go "rozkulam" do np. 80 tki i puszcze na bieg jalowy, tzw luz to obroty spadaja do 900-1000 i zaraz ida w gore do 1800-2000, jak sie zatrzymam to spadaja do 900 i silnik chodzi normalnie. Czy to normalne??
- I co najgorsze SILNIK 1.4 PALI MI AZ 13-14 litrow w miescie!! To chyba nie jest normalne! Co zrobic zeby zmniejszyc spalanie? I zeby silnik zaczol pracowac normalnie?
BARDZO PROSZE O POMOC:-(
P.S. Czytalem inne tematy na forum, ale zaden z nich nie odnosil sie do silnika 1.4

P.P.S. Juz myslalem nad zmiana silnika na 1.8 albo 2.0 bo bedzie mniej palil, albo tyle samo a bedzie mial o wiele wiecej "kucyków". Wole poszalec i miec takie same spalanie, niz 1.4 nie duza moc a spalanie jak przy 2.0 niejednego samochodu... Jesli bym mial juz zmieniac ten silnik to na jaki radzicie? I czy bedzie pasowal zeby duzo przerobek nie trzeba bylo robic, no i jesli trzeba bedzie przerobki robic to jakie?