Strona 1 z 2
Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny
: 23 mar 2007, 19:32
autor: AdamGr
Witam wszystkich.
Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany, ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
Silnik 1,6 16V 90 PS - po odpaleniu obroty ok 1250 - 1300 przes około 5 - 8 sekund poczym zaczynają spadać aż do zgaśniecia silnika. Przytrzymanie nogi na gazie aż do nabrania odpowiedniej temp. pole poniżej normal lecz szrpanie i nierównomierna praca aż do osiągnięcia powyższego stanu. Jak ciepły jest OK obroty nie falują i utrzymuja się na poziomie 1000 RPM. Reset kompa nie pomógł, podmiana sondy lambda też nie.
Silnik krokowy? Czujnik spalania stukowego? - jeżeli występuje. Potencjometr przepustnicy?
Pomocy - narazie do serwisu nie mam zamiaru się udawać.
: 23 mar 2007, 19:44
autor: Yagr
raczej czujnik temperatury...
Re: Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny
: 23 mar 2007, 19:45
autor: cidzej
AdamG pisze:Witam wszystkich.
Siema !!!
AdamG pisze:Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam
bo masz za co
AdamG pisze: jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany,
z tysiąc piećset razy już
AdamG pisze:ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
szykiem wyrazów w zdaniu się chyba różniły tylko i autorem.
czujnik temp powietrza/wody do sprawdzenia oraz krokowy.
nie pytaj się jak sprawdzić, poszukaj ....
powodzenia

: 30 mar 2007, 12:14
autor: adrianolkusz
Witam.
Wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza i krokowiec sprawdziłem. Wszystko OK a obroty na zimnym silniku spadają tak nisko że silnik szarpie albo w ogóle gaśnie. A sonda lambda ma coś do porannego rozruchu? Chyba coś ma jeszcze wpływ na rozruch na zimnym silniku skoro w/w czujnik wymieniłem a silnik krokowy jest OK...
Może ktoś miał takie objawy bo mnie już zaczyna to wkur.....

: 30 mar 2007, 12:33
autor: ARIEL
adrianolkusz, przy rozruchu raczej sonda nie ma znaczenia bo jest zimna
sprubuj jeszcze kupic świece nowe i przewody o resecie chyba tobie nietrzeba mówić
i popsikaj wszystkie wtyczki srodkiem do el. OD czujników
- a węrzyk podciśnienia nie wypadł ci lub zapchaby
: 30 mar 2007, 14:56
autor: adrianolkusz
świece wymieniałem kilka miesięcy temu
Reset mam zamiar zrobić tylko właśnie zastanawiam się czy da się go zrobić bo po resecie nie dodaje się gazu na postoju az silnik nie pochodzi trochę na biegu jałowym
o wężyku nie pomyślałem... a gdzie on konkretnie jest

: 31 mar 2007, 00:33
autor: Damianos
: 31 mar 2007, 08:31
autor: adrianolkusz
No przyczyn może być kilka. Aha... skoro wymieniłem czujnik temp. powietrza to pewnie komputer i tak bez reseta będzie uważał e jest stary czujnik i problem będzie

: 31 mar 2007, 13:01
autor: cidzej
nie do końca, dlatego, że ten "komputer" nie jest aż taki "inteligentny" za jakiego go uważąją ale to już inna historia i nie ten temat

jak coś ci nie działa i wymienisz na nowe, w pełni sprawne to od razu zobaczysz zedecydowaną poprawę - bez resetowania. natomiast jeżeli chcesz żeby wszystko chodziło na 100% czyli tak jak fabryka przykazała to zresetować wypada a nawet trzeba

zresztą czujniki, według wszelkich prawideł, powinno się wymieniać przy odłączonym akumulatorze, a co za tym idzie przy okazji robi sie reset kompa

: 10 kwie 2007, 11:01
autor: Elvis80
To mogą być szlam w baku, zatkana pompa paliwa, słabe ciśnienie w układzie paliwowym ( coś z pompą może być).
: 10 kwie 2007, 11:05
autor: Mn1s1ek
Elvis80 pisze:To mogą być szlam w baku, zatkana pompa paliwa, słabe ciśnienie w układzie paliwowym ( coś z pompą może być).
Ale te powyższe usterki wpływałyby chyba na ciągłą, nierównomierną pracę silnika a nie tylko wtedy kiedy jest zimny...
Sam mam podobne problemy i nie wiem co z tym robić - mój mechanik też albo nie wie albo olewa to.
Dodam jeszcze, że przy odpalaniu zimnego silnika z wydechu leci taki biały dym. Potem, jak już się rozgrzeje to wszystko wraca do normy.
: 15 maja 2007, 12:24
autor: Ap3s
Sprawdź elektrozawór powietrza biegu jałowego i jego sterowanie. U mnie były te same objawy i właśnie to była przyczyną.

Po prostu zawór sie nie otwiera, a gdy silnik jest zimny potrzebuje więcej powietrza, więc gaśnie. Stąd na rozgrzanym jest wszystko OK
: 15 maja 2007, 12:33
autor: Jamszoł
Ap3s pisze:Sprawdź elektrozawór powietrza biegu jałowego i jego sterowanie
czyli słynny silnik krokowy o którym było setki postów włączając w to foto relacje z naprawy.
: 15 maja 2007, 19:47
autor: Ap3s
Oj to nie jest "słynny" silnik krokowy, tylko wspomniany wcześniej elektrozawór. Znajduje się on po prawej stronie układu wtryskowego na gumowym wężyku zakończonym okrągłym chyba filterkiem. Wcześniej jeszcze jest trójnik i w siną dal ucieka jeszcze jeden wąż. W każdym razie po całkowitym odłączeniu tego węża obroty wskakują powyżej 2000 obr/min. Komputer sterując tym zaworkiem reguluje sobie ilość powietrza na biegu jałowym.
: 15 maja 2007, 20:03
autor: Yagr
Jurek, Ap3s ma rację w 16v relacja z naprawy krokowego jest mało przydatna

Inna sprawa że mało kto to rozróżnia i większość mówi "krokowiec" na każdy z tych regulatorów

he he nawet Naczelny Mech Forum może coś przeoczyć
